Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasFrost_DK
#260551
Hej ?
Jeg var i tvivl om hvor jeg skulle smide dette henne.

Men i sidste uge var jeg i CinemaxX og se Jigsaw. De reklamere med at alle biograferne er Sony digital Cinema 4k.
Men når jeg sammenlignede med mit eget 4k tv med sword of destiny på Netflix, så syntes jeg ikke at biografen var andet end full HD.
Er det en anden slags teknik eller er det blot fordi at det er et lærred og ikke en LED skærm man ser det på ?

Mvh Thomas
Brugeravatar
Af bbplayer
#260556
Må man spørge om du sad på 1. række eller? :)

Selvom billede er bedre, så er der nok begrænsninger i det, når lærred er så meget større end din skærm hjemme. Mon ikke 32x32 udstrakt på en 1920x1080 skærm ser lidt dårligere ud, selvom der så bruges teknologier til at gøre det pænere, så kan du nok se forskel, hvis samme billede var 1920x1080 til at starte med.
Af Nicklas Jakobsen
#260595
Nu er det usandsynligt det ikke er 4K, men en 4K biograf kan godt vise indhold i 2K hvis det er den DCP som de har fået/bestilt/betalt for at få. Film bliver altid lavet i et utal af formater indenfor billede og lyd i distribution, så du passer til de enkelte biografer.
Men det ville nu være mærkeligt hvis det ikke var 4K. Samtidigt kan jeg ikke se hvordan du kan vurdere det når det ikke er det samme materiale du ser. De er helt sikkert optaget og colour gradet forskelligt de to film, måske at det bare er det? Den nye Jigsaw film er så vidt jeg ved ikke med super stort budget, så man skal nok ikke forvente en billedekvalitet på højde med de store amerikanske blockbusters.
Af ThomasFrost_DK
#260665
Du har ret i ang jigsaw budget som vidst var 10mio$ Så det er LOw-budget
Havde ikke lige skænket en tanke at det kunne påvirke kvaliteten, havde nok mere troet at det var fordi der ikke bliver brugt så meget CGI og at de filmer på relativt få lokations ?