Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadzDK
#262856
dami4200 skrev:Nogen der har erfaringer med at parre deres PUS8102 med Philips HUE ?
Fungerer det efter hensigten?
Prøvet det lige hurtig igår, det virker fint, der er lidt forsinkeler på men det er de klar over der skulle hvis snart komme en opdatering som retter det.
men let at slå til og fra.
Af dami4200
#262857
MadzDK skrev:
dami4200 skrev:Nogen der har erfaringer med at parre deres PUS8102 med Philips HUE ?
Fungerer det efter hensigten?
Prøvet det lige hurtig igår, det virker fint, der er lidt forsinkeler på men det er de klar over der skulle hvis snart komme en opdatering som retter det.
men let at slå til og fra.
Perfekt, tak!
Du har vel ikke tilfældigvis også en Sonos Soundbar/Soundbase?
Eller ved om PUS8102 kan sende 5.1 lyd ud igennem optisk O_O
Af MadzDK
#262993
dami4200 skrev: Du har vel ikke tilfældigvis også en Sonos Soundbar/Soundbase?
Eller ved om PUS8102 kan sende 5.1 lyd ud igennem optisk O_O
Har desværre ikke sat noget til min så det ved jeg ikke.

Nogle der ved hvad der skal ændres så man kan finde bbc Iplayer ?
har prøvet og køre med en vpn på den den "tror" den er i UK
syns ikke rigtig der nogle steder hvor man skal opgive hvilket land man er fra ?
#262996
Det fungere fint. Havde slet ikke koblet dem til,men det gjorde jeg så nu. Det tog få minutter at sætte dem op og man kan vælge deres placering i forhold til TV, så farven passer. I mit tilfælde synes jeg dog det er distraherende grundet placeringen, men det ser temmelig fedt ud. :)
Vedhæftede filer
Ambilight + Hue
Ambilight + Hue
4BDC1019-FC61-44DA-8A65-BE89C32C7D37.jpeg (838.81 KiB) Vist 4722 gange
Af GunMetal
#263218
@dami4200 - Jeg synes, at 8102 gør et fantastisk stykke arbejde på alle fronter udover betragtningsvinkel.
når samarbejdet med hue bliver opdateret, kan det give dig noget ekstra.
Jeg overvejede længe, om det skulle være 9005 eller 8102.
Største fordel fra min side er helt klart, at 9005 kan købes andre steder end bilka ;-)
En fordel ved 9005 kan være, at farverne måske ser lidt skarpere ud, da skærmen er mere blank end 8102 der er lidt mere mat i det. jeg vil derfor også tro, at du undgår flere refleksioner på 8102.
Du får mere end rigeligt med farver på 8102, så med mindre du sidder i et MEGET oplyst rum, når du ser tv, så gør det ikke den store forskel. jeg har selv skruet meget ned for lysstyrken, da jeg næste følte, at jeg sad og kiggede direkte ind i forlygterne på en bil. der er rigeligt med smæk på lyset i 8102 :-)
Jeg tror, du bliver tilfreds uanset, hvilken skærm du vælger.
Har du brug for mere info omkring 8102'eren?
Jeg har på trods af de få dage, jeg har haft det, brugt meget tid med tv'et.
Hvad bruger du primært skærmen til?
Af dami4200
#263297
GunMetal skrev:@dami4200 - Jeg synes, at 8102 gør et fantastisk stykke arbejde på alle fronter udover betragtningsvinkel.
når samarbejdet med hue bliver opdateret, kan det give dig noget ekstra.
Jeg overvejede længe, om det skulle være 9005 eller 8102.
Største fordel fra min side er helt klart, at 9005 kan købes andre steder end bilka ;-)
En fordel ved 9005 kan være, at farverne måske ser lidt skarpere ud, da skærmen er mere blank end 8102 der er lidt mere mat i det. jeg vil derfor også tro, at du undgår flere refleksioner på 8102.
Du får mere end rigeligt med farver på 8102, så med mindre du sidder i et MEGET oplyst rum, når du ser tv, så gør det ikke den store forskel. jeg har selv skruet meget ned for lysstyrken, da jeg næste følte, at jeg sad og kiggede direkte ind i forlygterne på en bil. der er rigeligt med smæk på lyset i 8102 :-)
Jeg tror, du bliver tilfreds uanset, hvilken skærm du vælger.
Har du brug for mere info omkring 8102'eren?
Jeg har på trods af de få dage, jeg har haft det, brugt meget tid med tv'et.
Hvad bruger du primært skærmen til?
Jeg er i nøjagtig samme situation som dig. Jeg kan ikke helt beslutte mig om det skal være Sony 9005 eller Philips 8102.

Som du selv siger, så er Bilka stortset de eneste som har Philips - det er lidt af en deal breaker for mig.

Du må meget gerne skrive lidt mere info omkring skærmen. Jeg har Sonos 5.1 setup, men Playbar, 2xPlay one som baghøjtalere og Sonos SUB. Men både Sony og Philips burde kunne sende 5.1 via optisk.

Der hvor Philips skiller sig ud er Ambelight og sammenkædning med Philips HUE pærer. Jeg kan dog ikke på nuværende tidspunkt finde ud af om det behageligt eller ej :)

TV'er skal bruge 90% af tiden på at se flow tv eller film via AppleTV 4K. Primært sport/fodbold og film på Tv3+.
De sidste 10% er PS4 gaming. (det er dog sjældent)
Af GunMetal
#263310
@ dami4200
Nu har jeg jo kun haft 8102 hjemme, så jeg kan ikke sige, om sony'en klarer de forskellige ting bedre, men her er mine hidtidige erfaringer med 8102.

Jeg har et setup med PS4 PRO og Harman Kardon BDS470.
Jeg kører PS4 direkte i TV og resten via receiver(da jeg kun har apple tv 3)
Jeg har derfor heller ikke prøvet 5.1, men kan ikke forestille mig, at det skulle give dig problemer på nogen måde!

Ambillight var et kæmpe plus på min liste, da jeg skulle vælge.
Jeg har tidligere haft et 55" med ambillight og jeg er vild med det.
Jeg tror det er en af de ting, som du enten elsker eller finder forfærdeligt.

Sammenkædningen med HUE er ikke helt optimal endnu, da der er en smule delay.
Det skulle blive fikset i den nye opdatering til HUE, der har ventet på sig et stykke tid nu.
Jeg bruger alligevel HUE, når jeg ser tv, for det er ikke galt, hvad den er bagefter og jeg synes, at det føles behageligt.

Til flow tv bruger jeg yousee app'en og har kørt det via det indbyggede chromecast.
Jeg synes ikke, at jeg har været så heldig med det(har Iphone 7) - muligvis er jeg bare ikke trænet i chromecast, hvis man kan være det.
Det kan også være, at der var lidt problemer med min skærm udover en pixelfejl.
Nu må vi se, når den kommer tilbage :-)
Når du bruger apple tv som enhed, så er det intet problem heller! :-)
Jeg har haft B6 hjemme tidligere, men måtte sende det tilbage, da bolden blinkende voldsomt under fodbold.
Jeg kan få 8102'eren til at lave samme billede, men man kan på 8102'eren indstille sig ud af det og have en profil til bold.
Det kunne jeg ikke få B6'eren til, derfor røg den retur.

Første gang jeg satte min PS4 pro til, så tænkte jeg, at jeg havde købt det forkerte TV.
Jeg følte, at jeg trykkede på knappen, så gik der 1.....2...reaktion.
Det var ikke ideelt til FIFA.
Jeg har kun spillet +30 kampe og vundet størstedelen af dem, så enten har jeg vænnet mig til det, ellers er det der ikke rigtigt mere. selvom det ikke lyder sandsynligt, så virkede det som om, at PS4'eren og tv'et lige skulle finde hinanden.

Igen, jeg ved ikke, om sony'en kan klarer de ting bedre, men jeg ville umiddelbart ikke være nervøs for at tage 8102'eren, hvis jeg var dig.
Den har jo flere zoner, hvilket jeg synes er en klar fordel. Prisen er også en smule videre, så vidt jeg husker!?
Jeg håber, at det hjælper dig lidt på vej, ellers må du sige til :-)
Af MadzDK
#263311
Har også haft mit 8102 en uges tid nu og er også meget godt tilfreds..
Vores gamle havde også ambilight, så det skulle det nye også have.. når man først har haft det bliver det svært at undvære igen :)

Der er virkelig blus på.. når man f.eks starter tv2 play appen op hvor skærmen er helt hvid i et par sec. så er det lige før man skal have fundet sine solbriller frem 8-)

Den har et par mangler syns jeg men heldigvis kun software mangler.
Den første kan tv ikke rigtig gøre for men syns det er mærkelige at der ikke er en DRTV app til android TV.
Mangler amazon prime så jeg kan se The Grand Tour i 4K HDR :D den er på vej andre model'er har fået den men ikke de nyeste fra Philips endnu.
Så alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds, igår kom det HUE kit også med posten :)
Af GunMetal
#263316
Ja, der er en smule software mangler på hvilke apps, du kan downloade.
Jeg fik heller ikke HDR til at virke over youtube appen.
Jeg har læst, at det skulle være på trapperne, men spørgsmålet er, hvor lange trapperne er.
man kan selvfølgelig bruge apple tv 4k.
Det er jo heldigvis software og jeg tænker, at man kan forvente, at HDR som minimum bliver fikset.
Jeg bruger altid iphonen til DRTV.
Jeg synes, at det fungerer bedre og er nemt at navigere rundt fra telefonen.
#263325
Hehe.. Har også bemærket det med TV2play appen. Det er virkelig også en amatør app.

Bruger i ikke HbbTV på DR? Synes du fungerer ret godt. Det kan selvfølgelig ikke hjælpe noget, hvis man kører rent internet. Man kan sikkert også sideloade den i Android, hvis man vil.
Af Ghidora
#263411
Nogen der har hentet opdateringen?

TPM171E _ 001.002.176.000 – Date: 2017/10/27
- Improvement for PQ of 8102 and 8602 range

Sjovt nok står der 11. December på hjemmesiden

Software til firmwareopgradering
version:001.002.176.000, zip fil , 1.4 GB, offentliggj. 11. december 2017.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7