Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BSchjelde
#261522
Cool at det er kameraet. Formoder de sorte bjælker ikke lyser op på den måde når der ses film.

Lyder mere og mere spændende dette philips.
Af MadzDK
#261688
Så fik jeg købt mig et :D første halve time efter midnat gik med at prøve at komme igennem på bilka side, men den var jo helt håbeløs som mange af de andre, kom ved et tilfælde til at kigge på wupti og der havde de også sat den ned til 11.111,- og så var det inc. HUE kit så er godt tilfreds :) så er det bare at vente på at det dukker op :)
Af Ghidora
#261913
Fedt nok! Så blev det da små 900 kr. billigere på black friday! Wow sikke en besparelse ;)

Husk at fjerne skarphed i alle settings, jeg kunne ikke forstå jeg fik så mærkeligt billede i HDR game mode... Men det var så fordi skarphed stod på 5!!!
Af GunMetal
#262011
Jeg er også blevet den heldige ejer af et 65PUS8102. Jeg købte det i Bilka på black Friday og alt så ud til at være fint, indtil de lørdag aften annullerede mine to bestillinger på henholdsvis en PS4 Pro og 65" lagt på forskellige ordre.
Jeg fik fortalt, at det var grundet "sikkerhedsmæssige årsager" og brugte over weekenden tæt på 6 timer på at få det løst - så vær lige opmærksomme på det, jer der har købt igennem bilka :-)
Jeg har nu fået det smidt op på væggen og er MEGET tilfreds.
Jeg er meget overrasket over sortniveau, det er efter min overbevisning meget tæt på OLED og opfylder mine behov.
Jeg returnerede i sin tid en B6 65" efter black Friday sidste år, da jeg aldrig blev tilfreds med billedhåndteringen i fodbold. Bolden blinkede voldsomt ved lange afleveringen. Dette kan også forekomme på Philips'en, men med rettelse på få indstillinger, så er den klaret.
Jeg har også prøvet med forskellige videoer på både B7, C7, POS og A1. Selv på Powers real Madrid - Athletico Madrid demo mærker jeg det tydeligt(Måske har jeg meget sensitive øjne).
Jeg vil klart anbefale PUS8102 generelt, men OLED står en smule skarpere, det fungerer bare ikke til fodbold(hos mig) men giver et 10% bedre billede.
Det sværeste at forene sig med på PUS er betragtningsvinklen, den er sgu ikke imponerende på mørke scener, hvis du kigger fra siden, så har alle lysende objekter voldsomme glorier, men kommer man ind foran tv'et, så har man ingenting.
Jeg leder med lys og lygte efter en kalibreringsguide, så det kan stå lidt bedre, hvis nogen et sted med specs, må de meget gerne give lyd samt hvis I har nogle spørgsmål, så svarer jeg gerne :-)
Af Ghidora
#262040
Tillykke med det!

Jeg er også stadig imponeret over sort niveauet...

Du har helt ret med hensyn til betragtningsvinklen... jeg ved dog ikke om det er værre end andre VA panel baserede modeller? jeg kommer fra et plasma...

Jeg har faktisk ikke haft problemer med fodbold uanset hvilke indstillinger jeg har kørt med? selv uden motion forbedring syntes jeg billedet har set fint ud?

Jeg har som skrevet tidligere taget udgangspunkt i indstillingerne fra sidste års PUS7601.
Af GunMetal
#262057
Jeg kan eventuelt prøve at uploade en video af det en af dagene.
Det er forholdsvis nemt at fremprovokere, hvis man sætter nogle indstillinger, men det kan også nemt fjernes(det kunne jeg ikke på B6 OLED uanset, hvad jeg gjorde) - jeg har smidt et par forbedringer på og har ingen problemer med at se hurtige bevægelser. Jeg tror, det er en smagssag og jeg er meget kritisk på det punkt.

Nej, jeg tror også, at det er generelt på VA paneler. Det er mit første VA panel og virker bare som noget, man skal vænne sig til. Jeg ser 99% af tiden tv direkte foran skærmen, så for mig er det ikke et problem.

Ja, det kunne jeg se.
Jeg tænker bare, om ikke de står langt fra, hvordan man ville få indstillet 8102'eren. VA vs IPS osv?
Det kunne være rigtig interessant, at få en gennemgang af skærmen her på siden.
Efter min mening er den overset(måske grundet de begrænsede steder den sælges) samt at den er relativ ny på markedet.

Jeg valgte 8102'eren over XE9005 grundet følgende:
- Ambilight(efter min mening giver det noget specielt til det samlede indtryk.)
- flere zoner
- Hue Kit inkluderet i prisen(11.111kr alt inklusiv)
- muligheden for at koble hue til ambilight(virker til, at der er en smule delay på det!?)
- UHD premium(ved ikke, hvor meget det siger på lige netop denne skærm, men købte en PS4 PRO i samme omgang og tænkte, at det hjalp lidt på farverne)
- tidligere erfaringer med Philips TV.
Af Ghidora
#262065
7601 er da også med VA Panel, så vidt jeg ved???

Generelt virker det meget som om at 8102 er en forbedret udgave af 7601... Det har samme antal zoner og begge findes kun i 65" osv.

Her er AVForums bud (til PUS7601)
http://www.youtube.com/watch?v=Bz6UJWnoXbg

Jeg har ikke pillet ved hvidbalancen.

Jeg var også meget tæt på at hoppe på Sony'en, indtil jeg opdagede PUS8102... flere Zoner og deres bedste processor. og så en rigtig fin pris.
#262115
Godt at høre de nye købere også er glade for dette TV. :-) Jeg vil tro at de fleste der gav 900kr ekstra for 3 uger også synes de penge er godt givet ud. :-)

Med hensyn til 7601 er den med MVA panel. Så vidt jeg husker er det startet som et forsøg på at tage det bedste fra IPS og VA og samle i et, men det er der sikkert nogle eksperter der kan kommentere på.

Jeg kom tidligere fra et VA panel og har derfor ikke bidt mærke i en ringere betragtningsvinkel, da jeg allerere havde lært at leve med og glæde mig over god kontrast.

Når nu i begynder at tale om opdatering til Android 7 vil jeg på det kraftigste anbefale at i alle går ind og deaktivere automatisk firmware opdatering og IKKE opdatere til 7 så snart den kommer! Det kan godt være at HDR i Youtube og et par andre mangler i nuværende version, men hvis man læser i Philips forum på de TV der allerede har fået Android 7, er det ikke guld og grønne skove. Der er masser af irriterende børne sygdomme der får mine tanker tilbage på 55pft6510. Jeg skal nok skrive i denne tråd når jeg selv opdaterer. Dette vil formentlig være efter de første tyskere og hollændere har sagt god for den. :-) Er der alligevel en her inde der opdatere med det samme, må vedkommende selvfølgelig gerne dele erfaringer. :-)
Af Ghidora
#262129
OK tak for advarslen!

Andre de oplever at skulle korrigere kontrasten næsten hver gang i tænder tv'et??? Lys sensor er deaktiveret, men ofte når jeg tænder tv'et er billedet alt for lyst...

Jeg går så ind og skruer op og ned igen for kontrasten.

Overvejer at resette tv'et i håb om det fixer problemet.
Af GunMetal
#262144
Sorry, jeg tænkte på 7502 :-)

Jeg har ingen af ovenstående problemer.
Jeg har opdaget en lidt mærkelig tendens på toppen af rammen, når tv'et har været aktivt i nogle timer og er blevet godt varm.
Det midterste af rammen begynder at gabe en smule og så snart tv'et er blevet koldt, så har det sat sig på plads.
Jeg kan næsten ikke forestille mig, at det har været meningen fra fabrikken.
Har I andre samme udfordring?
Hvis man går ud fra logoet i bunden og så kigger på toppen af tv'et, hvor den grå ramme møder det sorte plastik.
Jeg vil umiddelbart ikke gøre noget ved det andet end at nævne det for butikken. Det er jo en rimelig tung skærm :D

Tak for info omkring kalibreringen, jeg har prøvet at indstille den på min og det ser ok ud.

Jeg har faktisk lige sat min til at opdatere automatisk, men det skal jeg da lige hjem og have slået fra :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7