Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GunMetal
#262380
@Morten

Nej, enig. Jeg er dog lidt i tvivl.
Min kammerat købte et tv magen til vores og siger, at hans også gaber, når det har stået tændt længe grundet varmen. Det kunne sagtens være en måde at komme af med varmen, for så snart det har stået slukket i et par minutter, så er plastikken på plads igen.
Jeg prøver lige at måle i CM, hvor meget det gaber i aften.
Det gør som sagt intet negativt for brugeroplevelsen - heller ikke på ambillight, så jeg vil umiddelbart bare skrive til Bilka og fortælle om problemet, så må vi se, hvad de siger.
Jeg står og skal være far inden for de næste 10 dage, så jeg vil helst ikke bruge tiden på, at pille hele svineriet ned og køre hele vejen til Bilka, der efter mine erfaringer har haft virkelig dårlig kundeservice.
Jeg har haft én god oplevelse med en fyr i Fields, der tog ansvar, ellers har resten været uduelige.
Jeg tror, han hedder Marcus Dahl(sætter udelukkende navn på, fordi han rent faktisk ydede en god service og det får sådan en som ham nok ikke at vide ofte nok) :-)
#262381
Det er muligt at lægge billeder op her i forum. Brug den fulde editor i stedet for Quick-feltet nederst, så er der mulighed for at tilføje filer. Bruger du Tapatalk til mobilen kan du gøre det direkte deri også.
Af GunMetal
#262383
@Torben

Perfekt, jeg prøver jeg lige.
Der skulle gerne komme 2 billeder :-)
tak for tippet
24250950_10212471705042044_689626578_o.jpg
24250950_10212471705042044_689626578_o.jpg (47.91 KiB) Vist 2592 gange
Af GunMetal
#262385
Det ser lidt voldsommere ud end det rent faktisk er, men jeg vil tro, at det gaber cirka 1cm, når det er varmest.
Jeg tjekker som sagt lige senere og giver besked :-)
Af Ghidora
#262398
Det ligner meget godt mit.... hvis du kan få en finger der ned så har du godt nok små fingre!

Jeg kan lige få en negl ned og vippe ud i plastikken... men det er så også det....

Tror bare det er materialet der giver sig lidt pga varme og da det ikke er hæftet fast i midten af beklædningen, kan den give sig lidt....

Jeg vil tro min giver sig 2 mm. - måske jeg skal prøve at kigge når det har stået tændt i længere end et par timer...

Er dit wallmountet? eller på fod?
Af GunMetal
#262401
Man skal vel være fingernem, når man arbejder med elektronik :D
Ej, det var måske også en smule overdrevet med en hel finger ;-)

Det er jeg glad for at høre, så tror jeg, at det er modellen, der gør sådan.
Jeg har det hængt op med følgende:

https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-32- ... ricerunner

Det går godt nok per spec at det kun går til 55" - men det stoppede hverken B6 eller 8102 fra at hænge perfekt på det.
Det største plus ved det er klart prisen i forhold til andre ophæng :-)
grundet den stupide placering af strøm output, så vil skærmen stå op ad stikket i den side, men det ses ikke ved daglig brug.
#262433
Hold da op, det var alligevel en del. Jeg forstod det sådan at det var på forsiden, så ved egentlig ikke om min gør det. Det finder vi ud af om nogle timer. :-)
@ GunMetal. Og til lykke med den kommende ny. :-)

Med hensyn til Dolby Vision og HDR er det nok en større chance for at Netflix og andre udbydere vil understøtte HDR10+, som Amazon allerede gør det. Så er det efter min personlige mening (og behov) ligegyldigt, da dette TV kommer til understøtte dette om kort tid.
Af GunMetal
#262482
tak fordi I gider tjekke! :-)
Har I mulighed for at tage et par billeder og uploade?
Jeg nåede ikke selv så langt, da jeg stod med flammer ud af min skaldende isse i aftes.
Jeg sad og kiggede på skærmen, hvorefter jeg pludselig bemærker en pixel, der konstant lyser grønt.
Jeg tænker med det samme, at det er en død pixel og at det bliver noget rigtig roderi.
jeg kontakter selvfølgelig bilka og hele molevitten, slukker og tænder, skifter kanaler, input og HDMI.
Der er intet af det der virker, så jeg bliver godt desperat, men får trukket stikket ud af væggen og venter et par timer og til mit held, så er den pixel tilbage i normal tilstand.
For fanden jeg blev irriteret og Bilka kunne selvfølgelig ikke sige andet end at jeg skulle pille tv'et ned og komme ud i butikken med det. Det var ikke lige mit ønske, med en kæreste, der kan gå i fødsel anytime.
Nu har jeg skrevet til dem og reklameret, så hvis der opstår noget, så skulle jeg gerne være på den sikre side.
Jeg har vedhæftet et billede, men det er nok lidt sløret, det beklager jeg.
Vedhæftede filer
24201477_10212478655815809_977894852_o.jpg
24201477_10212478655815809_977894852_o.jpg (48.24 KiB) Vist 2595 gange
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7