Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ghidora
#260547
Modtog i går mit PUS8102.

Er rigtig godt tilfreds indtil videre. (legede et par timer med det i går)

Hvordan har i, der har tv'et, kalibreret det?

Hvis jeg sætter Ambilight til farve varm hvid så er der lidt blåligt skær på nogle af dioderne? er dette normalt?

Hvis der er nogen spørgsmål om TV'et, så vil jeg godt forsøge at svare på dem! ;)
Af Ghidora
#260847
Jeg ved der er et par stykker her inde der har denne model...

Har i ingen erfaringer at dele ud af? ;)

Jeg oplever lidt dirty screen, men tror det er inden for det normale i denne størrelse LCD..
Af Allan C.
#260896
Hejsa. Jeg overvejer kraftigt dette tv. Lige nu står det mellem 8102 eller Sony 9005. Hvordan synes du det performer ved eksempelvis fodbold?
Af Michael H
#260921
Jeg har haft mit 8102 i godt to uger og er ovenud tilfreds med det! Er meget imponeret over sortniveauet. Jeg har ikke haft nærmere bekendtskab med Sony's 9005, men har luret en del på det i butikkerne, og jeg synes 8102'eren er klart overlegen mht. sortniveau og den hvide 'skygge' som opstår ved oplyste objekter på sort baggrund.

Har endnu ikke pillet nærmere rundt i indstillingerne, kun skiftet billedprofil. Tør ikke selv rode med den slags. Venter til der udkommer en anmeldelse med anbefalede indstillingere.

Fjernbetjeningen synes jeg dog er en lidt rodet affære. Alt for mange knapper. Dog er tastaturet på bagsiden meget bekvemt ved søgning.
Af Ghidora
#260942
-Michael H

Hvordan er dit med hensyn til Dirty Screen?

Jeg syntes det er ret tydeligt i visse situationer... men ved ikke om det er hvad man kan forvente af teknologien?

Kommer fra et Plasma hvor skærmen er meget ensartet... LCD kæmper jo lidt mere med ujævn belysning mm.
Af MadzDK
#261020
Er nu også rimelige hug på det, venter lige til Black Friday og ser om det ikke falder lidt i pris der :)
Nogle der er faldet over nogle anmeldelser af den ? evt. nogle kalibrerings indstillinger ?
Af Ghidora
#261046
Ja man kunne håbe det kommer ned i de 11.999 igen til BF. (Inkl. Hue kit)

Er overrasket over hvor godt 1080i tv kanaler ser ud... Havde frygtet langt værre.

Højttalerne i tv'et er også ganske ok.
Af henrik.hansen
#261071
Tak for oprettelsen af denne tråd, har lidt kig på dette fjernsyn samt 55pos9002, og hælder mest til OLED'eren, er lidt træt af LCD'ernes svagheder i forhold ujævnt lys, DSE samt motion især ved fodbold.
Af Ghidora
#261076
henrik.hansen skrev:Tak for oprettelsen af denne tråd, har lidt kig på dette fjernsyn samt 55pos9002, og hælder mest til OLED'eren, er lidt træt af LCD'ernes svagheder i forhold ujævnt lys, DSE samt motion især ved fodbold.
Ja det er nok det største problem tv'et har.... DSE og ujævnt lys kommer man ikke uden om... Men til prisen levere det virkelig god billede kvalitet og fantastisk sort niveau.

Derudover er betragtningsvinklen ikke fantastisk god... men sådan er det jo med VA Paneler.

Motion er ikke et problem.

Jeg ville have 65" og i den størrelse er OLED bare for dyrt! (endnu)
Af henrik.hansen
#261091
Ja det er lidt trist, at man ikke er kommet det helt til livs, har oplevet forskellige grader af det. Det bliver sgu OLED'en jeg hopper. Der kommer vist en 65 tommer inden alt for længe - skulle få en billigere intro-pris.

Er der et godt black friday tilbud på 55 tommeren napper jeg sgu den.
Af Ghidora
#261094
Det skal lige nævnes at Morten Nørgaard her inde gik FRA et POS9002 til PUS8102, da han ikke var helt tilfreds med OLED'en?

Citat: Morten Nørgaard
"I forhold til 55pos9002 kan jeg bedre lide følgende:
Bedre kvalitet af kabinettet. Jeg var ikke nervøs for at det knækkede da det skulle monteres på vægen.
Ambilight dioder er placeret mere jævnt og helt til hjørne, hvilket ser langt bedre ud, hvis der hænger tæt på væg.
Selve skærmen er “glossy” hvilket ikke giver en nær så irriterende refleks af f.eks. lamper og vinduer som på OLED`en. Super rart når det langt det meste af tiden bruges som almindelig TV i stuen.
Jeg synes helt klart det er godt nok i forhold til OLED’en på trods af, på papiret dårligere specs. Prismæssigt klarer det sig også godt når man tager 65” vs. 55” med i beregningen.
Lige nu ser jeg Mindhunters på Netflix i HDR. Det ser fantatisk ud. En lille ting er dog at hvis man kører med hvid tekst vil området lige omkring teksten også blive svagt lysere, grundet dimming zonerene. Dette vil man naturligvis ikke opleve på OLED`en. Dette opleves ikke i lige så høj grad med gul tekst. En lille sjov detalje er at grunden til jeg skiftede til gul tekst var OLED`en. Når den kørte med hvid tekst var det så skarpt at det irriterede øjnene. :-)"
#261117
Det er korrekt. :-) Jeg var ikke tilfreds med 55pos9002. Det hele startede med denne tråd jeg oprettede hos Philips: http://www.supportforum.philips.com/en/ ... =55pos9002

Efterfølgende ville jeg ikke købe OLED`en igen og besluttede mig for at vente på VA`en. Havde et 55pft6510 før med VA panel, som jeg var tilfreds med(til prisen) panel mæssigt set. Android kom dog aldrig til at virke ordentlig i denne årgang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7