Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasperth92
#260526
Jeg har været uden tv i et stykke tid og har nu set at et 55 tommer Sony A1 kan fåes til 15k på lørdag i elgiganten.

Dette virker på mig som et fantastisk tilbud, men er dog i tvivl om man skal vente til Black Friday, eller efter jul eller om man burde vente og se hvad 2018 oled tv bringer.

Er der nogle der er kloge på de problemer jeg nævner ?
Af Hviid Gruppen
#260528
Hvilke problemer?
om man skal hoppe på OLED 2017'vognen eller vente til 2018??
jo ingen der kan svare dig på, du kan jo vente herfra og til dommedag, på at købe tech og det vil i en given udstrækning jo give mening med den fart der er på feltet.

altså hvad angår 55'tommer A1 modellen og hos Elgiganten så skal du nok ikke regne med den bliver billigere hos EG under BF da den er black tag (ej billigere under BF2017 kva EG)

om du vil købe 2017' modeller eller vente på 2018 modeller, skal du nok gøre op med dig selv, - for ikke at tale om du nok skal en del hen på året' før du ser 2018 modeller med tilsvarende drop i pris, selvom startudgangspunktet nok bliver en del lavere, kva overordnet OLED prisfald.

for at sætte A1 i relief, så kostede den indtil 1/6 2017* 33.999 for 55* modellen, så et ganske pænt fald i pris sidenhen.
det laveste jeg har set den større model 65* var vist 19.999 under køtilbud og den ser ud til at lande på omkring 22k på singles day, og den er også låst til BF med black tag, så ej billigere BF 24/11..

men en god rettestang er ofte at tjekke udenlandske slagtilbud, da disse ofte giver et indtryk af reel markedspris og en grad af indre værdi i skrivende stund' og med danske tilbudspriser-priser in mente' her de senere uger som visse OLED har kunne købes til, som A1 og fx B7 og POS9002' har de danske priser bestemt været attraktive, især med tanke på hjemlige afgifter som også kommer oven-i, når man sammenholder med de billigeste US-priser..
Senest rettet af Hviid Gruppen 9. nov 2017, 19:49, rettet i alt 1 gang.
Af morten.bonderup
#260537
Hej i to :D

jeg går selv med tanker om at købe netop dette tv, det er virkelig flot i mine øjne :)

Er det korrekt forstået at det godt nok er et 2017 panel der sidder deri? :)

er der måske også en der kan huske den tidligere laveste tilbudspris? :) jeg synes at huske det var med som åbningstilbud en gang :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260538
Ja, det er et 2017-panel. Der er ingen TV med 2016-paneler, med mindre du kan finde et restparti af LG B6 et sted.
Af Hviid Gruppen
#260605
morten.bonderup skrev:Hej i to :D

jeg går selv med tanker om at købe netop dette tv, det er virkelig flot i mine øjne :)

Er det korrekt forstået at det godt nok er et 2017 panel der sidder deri? :)

er der måske også en der kan huske den tidligere laveste tilbudspris? :) jeg synes at huske det var med som åbningstilbud en gang :D
er pointeret lige over dit indlæg.. O_O
Af praun
#260611
Er der kommet Android opdatering til sony'en ?

Og hvis der er, giver det så nogle forbedringer i den retning?

Hos Philips gav det bla. 4k cast...

Hvad ville i vælge Sony eller Phillips? hvis man nu forestiller sig at Phillips'en falder et par tusinde på BF?
Af morten.bonderup
#260627
Hviid Gruppen: interessant, kan du lige henvise mig til hvor åbningstilbudsprisen på 55" varianten står i indlægget over mit? Jeg kan stadig ikke finde det...

Praun: jeg håber der kommer en opdatering der kan gøre input lag en smule lavere :D

Jeg havde desuden valgt Sonyen, grundet designet :) Men det er jo smag og behag.
Af morten.bonderup
#260631
Hej Torben :D hehe. i er gode som altid :)
tak for henvisningen, det er netop tilbuddet på de små 15k denne tråd omhandler, og det er jo for de 55".

Mit spørgsmål var angående hvad tvet tidligere havde været på tilbud til, måske i forbindelse med åbning af en butik, for jeg synes nemlig at huske der var tale om det tidligere på året :)

Min kommentar til Hviid Gruppen var blot fordi han lidt næsvist henviser til kommentaren over min egen, som om jeg ikke har læst den, men i den kommentar fremgår tidligere tilbudspriser ikke for 55" modellen, det har Hviid Gruppen bare ikke helt fanget endnu :)

haha :D så er det hele da vist også udpenslet :D
Af kasperth92
#260632
Må nok springe købet over, 40ms input lag er ikke i orden.

Når B7 har 20ms fatter jeg ikke at sony ikke har gjort hvad de kunne for at få deres derned også
Af Kreilo
#260634
kasperth92 skrev:Må nok springe købet over, 40ms input lag er ikke i orden.

Når B7 har 20ms fatter jeg ikke at sony ikke har gjort hvad de kunne for at få deres derned også
Er det ikke kun ved kompetitiv online gaming at det har en betydning når vi trods alt er dernede ved 40 ms? Jeg er med på at 80+ ms nok er irriterende, men er 40 ms virkelig en dealbreaker?

Ps. Jeg er jo ikke klar over om du faktisk er kompetitiv gamer ;)
Af kasperth92
#260683
Spiller nok fifa til jeg kunne mærke forskel på mit samsung plasma med ca 30 ms og mit vens samsung med 20 ms.

Jeg ville ikke tro på det hvis nogle fortalte mig det, men der var nok forskel.

Jeg har dog en pc skærm jeg kan game på så hvis sony a1 var meget bedre end b7 ville det være nemmere for mig.

Synes jeg har læst at lg'en viser color banding eller gradiants (hvad kalder man det?) Og at sony ikke gør.

Det var blandt andet det der gjorde jeg returnerede mit b6.

Hvis der går 1 år før 2018 oled'er kommer ned i 14k prisleje skulle man måske hente sony'en i morgen :)