Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MojoDK
#260319
Hejsa

Når jeg sætter min PC til mit LG OLED 65B7V, så skriver den HDR op i hjørnet og farverne ser MEGET underlige ud - både i Windows programmer og spil.

Mine spørgsmål er....

1. Skal spillet på min PC være lavet til HDR før det ser godt ud på Tv'et?

2. Hvis Ja i spørgsmål 1, skal jeg så manuelt gå ind i Windows Skærm indstillinger og aktivere HDR for spil der er HDR og deaktivere for spil, som ikke er HDR?

Takker :)
Af MojoDK
#260333
Ja - det virkede. Men mit spørgsmål går egentlig mere på om Pc/Tv'et kan automatisk skifte HDR, som Apple Tv'et gør - eller om man med en Pc skal gøre det "manuelt".

Måske jeg skulle rette mit spørgsmål til et NVidia forum i stedet for her - tænkte bare, at andre her må have siddet med samme udfordring.
Brugeravatar
Af bbplayer
#260339
svaret er JA.

Windows HDR på HDR skærme og det jeg har læst omkring Nvidia grafik kort, har ikke været positive.
Primært taler folk om at nedgradere grafik driver, til en tidligere revision som virker i spil, uden at windows10 styrer skiftet til HDR.

Om det er fixet i seneste kan jeg ikke sige, jeg har flere gange prøvet at aktivere HDR i windows, har endnu ikke fundet et sæt indstillinger som holder til daglig brug.
Jeg har senest i battefront II beta måtte skifte til windowed mode med windows10 HDR aktiveret, da den ikke vile skifte til HDR i fuldskærm, uden at skærm grafik var helt forkert. Så jeg tror ikke problemet er helt løst for alle titler.