Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260227
Hej.

Jeg er på udkig efter nyt tv. Jeg var oprindeligt på udkig efter et tv med rimelig kvalitet og en lækker fjernbetjening til ca 8.000,- men efter at have afsøgt markedet er jeg nået frem til at Samsungs Q serie nok er valget. Samsungs fjernbetjening kan jeg rigtigt godt lide designet på og i Q serien er den af metal.

Mit spørgsmål er om jeg overhovedet får glæde af billedekvaliteten når jeg udelukkende streamer til tv'et? Mine kilder er Yousee tv fra deres iphone app til chromecast, netflix, hbo og tv2play.

Vil det være overkill med et oled tv når jeg bare streamer?
#260228
Det er Netflix der leverer den bedste kvalitet af de tjenester du nævner, men en Q-serie er ikke overkill. Et dårligt signal på et godt TV er klart at foretrække over et dårligt signal på et dårligt TV...

Hvilken Q-model kan du få til 8000 kr?
#260230
Hej Torben.

Jeg kan selvfølgelig ikke få en Q model til 8.000,- men skal op i 13.000,-

Var bare i tvivl om jeg ville kunne se forskel på et godt og en mellemklasse når jeg ikke har bedre signal.
#260233
Når jeg ser UHD Blu-ray, og når jeg ser Netflix, jo, så er der forskel.

Når jeg så ser ældre DVD/Blu-ray genudgivelser af serier/film og ser måske samme ældre serie på Netflix, så vinder Blu-ray, DVD er på grænsen til en dårlig HD netflix stadig er rimelig ok.

Og Netflix kan altså prale med at fornye gamle serier i nye kvalitet. Som du får svært ved hvis du kun har DVD edition og må ud og købe den nye udgave på Blu-ray for at få den bedre kvalitet.

Så du kan godt tillade dig at bruge Netflix og OLED :) du får bare også fordelen at kunne få det endnu bedre engang imellem hvis du vælger UHD Blu-ray eller hvad du kommer i nærheden af.
#260241
FnkyFrank skrev:Samsungs fjernbetjening kan jeg rigtigt godt lide designet på og i Q serien er den af metal.
Du er ikke den første , som falder for en fjernbetjening og vælger næsten et tv på det grundlag, og undskylder bagefter :)

Husk bare, LG w7 model kommer også med en pænere fjernbetjening, denne kan man så købe til sin B/C7 OLED skærm og kan præcis det samme og fuldt kompatibel. Du må selv lige finde trådene fra de andre som har fået links til remote eller finde oled w7 og remote, måske anmeldelse her på siten, så ved du hvad der tales om.

Det burde ikke være en remote som afgør hvilken skærm man køber, når du vil betale 13.000, så er OLED klart det bedste og du kan bruge 3-500 kr på at få en bedre remote fra england mener jeg. Den sælges ikke så mange steder.
#260245
Hej.

Tak for de fine svar. Jeg var faktisk sikker på at Qled var Oled tv :-/

Men min tv søgning har taget en helt ny drejning. Var inde og kigge om der var nogen gode weekend tilbud - og det var der. Komplett har 20% rabat på alle deres Sony TV. Jeg har nu bestilt et Sony 8505 i 65" til 7999,-

Det synes jeg lyder som et godt tilbud :-)
#260257
Torben: Den har jeg kigget på og vil prøve dem når det kommer.

Faktisk var det anmeldelsen der gjorde at jeg ikke købte det i sidste uge. Fjernbetjeningen virker billig - og det er jeg ikke så vild med - men må se om jeg kan leve med det.

Alternativt har jeg set der er kommet en der hedder Neeo - de ser okay lækker ud. Jeg har også læst at Appletv4 skulle kunne klare de vigtigst funktioner i tv'et - kan det passe?
#260258
Jeg synes jo det er super, når producenterne bruger energien på alt andet end fjernbetjeningen . Der findes simpelthen så mange fede multi remotes , der under alle omstændigheder er en bedre løsning når man har flere enheder .
#260263
Lennon:

Har du et forslag til en remote uden alt for mange knapper og som føles lækker og tung ?

Den behøver ikke at kunne det store da det kun er til tv'et den skal bruges.