2. nov 2017, 18:58
#260143
Har i været inde og kigge på ankenævnet´s afgørelser på tv apperater????? scary shit !
Torben Rasmussen skrev:Problematikken er jo alméngyldig. Hvis du køber en fed blender på tilbud, som du så forsikrer og lortet brænder af, så vil du på samme måde stå med en defekt vare, som forhandleren ikke vil ombytte til et nyt fordi den nuværende pris er højere end den tilbudspris du fik det til - og han vil heller ikke give dig pengene retur. Hvis forsikringerne er skruet sådan sammen, så vil rådet dermed være, at du aldrig skal tegne en forsikring på tilbudsvarer, da du alligevel ikke kan få dem ombyttet hvis de går i stykker - så du vil ende med at blive tilbudt et produkt, som du ikke ville have brugt penge på i første omgang.
Hvis man hverkan kan få pengene retur eller varen ombyttet, så er eneste option jo at få en vare du reelt ikke gider have og aldrig ville have brugt penge på i første omgang.
nesbi90 skrev:Torben Rasmussen skrev:Problematikken er jo alméngyldig. Hvis du køber en fed blender på tilbud, som du så forsikrer og lortet brænder af, så vil du på samme måde stå med en defekt vare, som forhandleren ikke vil ombytte til et nyt fordi den nuværende pris er højere end den tilbudspris du fik det til - og han vil heller ikke give dig pengene retur. Hvis forsikringerne er skruet sådan sammen, så vil rådet dermed være, at du aldrig skal tegne en forsikring på tilbudsvarer, da du alligevel ikke kan få dem ombyttet hvis de går i stykker - så du vil ende med at blive tilbudt et produkt, som du ikke ville have brugt penge på i første omgang.
Hvis man hverkan kan få pengene retur eller varen ombyttet, så er eneste option jo at få en vare du reelt ikke gider have og aldrig ville have brugt penge på i første omgang.
Du rammer faktisk 100% korrekt
1. forsikring hos power udbetaler ikke pengene, så jeg evt kunne vente eller handle et andet sted. så pengene de tiltyder at jeg kan handle for er låst til power.
2. de ombytte ikke! de giver dig faktisk kun et tilgodebevis og ikke ikke på hvilket muligt gode produkt du kan have haft, fordi du fik et godt tilbud og stod flere timer i kø.
3. jeg skal købe noget for 10.000 kroner hos power, som jeg faktisk ikke ønsker!
4. KØB IKKE FORSIKRINGERNE!!!
thg skrev:Vil lige tilføje at lægger jeg et tv i indkøbskurven på power.dk så bliver jeg i kurven tilbudt denne forsikring og trykker på man linket for at se hvad den dækker, står der så faktisk: "Ingen afskrivninger – nyt teknisk tilsvarende apparat ved totalskade (dog højst den købspris, der fremgår af kvitteringen)"Jeg ved ikke hvor du kigger på powers hjemmeside, men jeg kigger her:
Men om det har stået der da du tegnede forsikringen er jo ikke sikkert, så det må være forsikringsbetingelserne som du fik da du tegnede forsikringen som må være gældende!
Dette er iøvrigt endnu en god årsag til ikke at tegne de dyre ekstra forsikringer og istedet tegne en elektronik og pludselig skade forsikring for småpenge i sit normale forsikringsselskab!
Torben Rasmussen skrev:... det kunne man nok få en interessant artikel/nyhed ud af.Du går bare igang, så andre ikke dummer sig, ligesom mig
thg skrev:Ja, præcis! Jeg har dog ikke haft kontakt med LGTorben Rasmussen skrev:Men lige et tillægsspørgsmål: Hvis TV'et er under 2 år gammelt, så skal det da ikke gå gennem forsikringen? Det er en reklamationssag og ikke en forsikringssag.
Mange producenter afviser vel netop ofte burn-in fejl og pixelfejl på reklamationsret...
jng skrev:Jeg er ikke jurist, men meningen med en forsikring er vel, at man hverken skal bedre- eller ringerestilles pga. en skade.Den må du vende med de selskaber som stiller forsikring til rådighed, for jeg tror ikke de tænker som dig. Også når de dækker dig i 3-5 år, det er idag virkelig længe når skærme udgår og nye kan mere, så opnår man aldrig den samme skærm igen.