Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af nesbi90
#260150
Torben Rasmussen skrev:Problematikken er jo alméngyldig. Hvis du køber en fed blender på tilbud, som du så forsikrer og lortet brænder af, så vil du på samme måde stå med en defekt vare, som forhandleren ikke vil ombytte til et nyt fordi den nuværende pris er højere end den tilbudspris du fik det til - og han vil heller ikke give dig pengene retur. Hvis forsikringerne er skruet sådan sammen, så vil rådet dermed være, at du aldrig skal tegne en forsikring på tilbudsvarer, da du alligevel ikke kan få dem ombyttet hvis de går i stykker - så du vil ende med at blive tilbudt et produkt, som du ikke ville have brugt penge på i første omgang.

Hvis man hverkan kan få pengene retur eller varen ombyttet, så er eneste option jo at få en vare du reelt ikke gider have og aldrig ville have brugt penge på i første omgang.



Du rammer faktisk 100% korrekt

1. forsikring hos power udbetaler ikke pengene, så jeg evt kunne vente eller handle et andet sted. så pengene de tiltyder at jeg kan handle for er låst til power.

2. de ombytte ikke! de giver dig faktisk kun et tilgodebevis og ikke ikke på hvilket muligt gode produkt du kan have haft, fordi du fik et godt tilbud og stod flere timer i kø.

3. jeg skal købe noget for 10.000 kroner hos power, som jeg faktisk ikke ønsker!

4. KØB IKKE FORSIKRINGERNE!!!
Af thg
#260152
nesbi90 skrev:
Torben Rasmussen skrev:Problematikken er jo alméngyldig. Hvis du køber en fed blender på tilbud, som du så forsikrer og lortet brænder af, så vil du på samme måde stå med en defekt vare, som forhandleren ikke vil ombytte til et nyt fordi den nuværende pris er højere end den tilbudspris du fik det til - og han vil heller ikke give dig pengene retur. Hvis forsikringerne er skruet sådan sammen, så vil rådet dermed være, at du aldrig skal tegne en forsikring på tilbudsvarer, da du alligevel ikke kan få dem ombyttet hvis de går i stykker - så du vil ende med at blive tilbudt et produkt, som du ikke ville have brugt penge på i første omgang.

Hvis man hverkan kan få pengene retur eller varen ombyttet, så er eneste option jo at få en vare du reelt ikke gider have og aldrig ville have brugt penge på i første omgang.



Du rammer faktisk 100% korrekt

1. forsikring hos power udbetaler ikke pengene, så jeg evt kunne vente eller handle et andet sted. så pengene de tiltyder at jeg kan handle for er låst til power.

2. de ombytte ikke! de giver dig faktisk kun et tilgodebevis og ikke ikke på hvilket muligt gode produkt du kan have haft, fordi du fik et godt tilbud og stod flere timer i kø.

3. jeg skal købe noget for 10.000 kroner hos power, som jeg faktisk ikke ønsker!

4. KØB IKKE FORSIKRINGERNE!!!



Men hvad stod der i forsikringsbetingelserne fra dengang da du tegnede forsikringen? Står der ligesom der gør nu, at der ikke erstattes mere end købsprisen?
Brugeravatar
Af nesbi90
#260154
thg skrev:Vil lige tilføje at lægger jeg et tv i indkøbskurven på power.dk så bliver jeg i kurven tilbudt denne forsikring og trykker på man linket for at se hvad den dækker, står der så faktisk: "Ingen afskrivninger – nyt teknisk tilsvarende apparat ved totalskade (dog højst den købspris, der fremgår af kvitteringen)"

Men om det har stået der da du tegnede forsikringen er jo ikke sikkert, så det må være forsikringsbetingelserne som du fik da du tegnede forsikringen som må være gældende!

Dette er iøvrigt endnu en god årsag til ikke at tegne de dyre ekstra forsikringer og istedet tegne en elektronik og pludselig skade forsikring for småpenge i sit normale forsikringsselskab!


Jeg ved ikke hvor du kigger på powers hjemmeside, men jeg kigger her:
https://www.power.dk/checkout/power-care-forsikringer/

og det er her jeg har kopieret citatet fra.
Men ja, hvis man klikker ind på policen, son ligger i bunden af dette link, finder man en helt anden beskrivelse, som er en helt anden betydning

Men her skal det siger at jeg købte tvét i butikken, og fik fortalt det som stod på powers hjemsiden (ikke policen), sælgeren printede og det fra deres hjemme side til mig, som jeg har gemt sammen med fakturaen.
Jeg fik INGEN police udleveret.
Jeg modtag dog en police en uge efter købet pr mail fra securator.
Så jeg er ikke blevet gjordt opmærksom på securators beskrivelse ved købet.

Jeg kan godt forstå at securator henholder sig til policen.

Men power vil ikke henholde sig til hvad der står på deres hjemmeside!
og sender mig tilbage til Securator som siger af powers beskrivelse er HELT forkert.
Brugeravatar
Af nesbi90
#260156
thg skrev:
Torben Rasmussen skrev:Men lige et tillægsspørgsmål: Hvis TV'et er under 2 år gammelt, så skal det da ikke gå gennem forsikringen? Det er en reklamationssag og ikke en forsikringssag.



Mange producenter afviser vel netop ofte burn-in fejl og pixelfejl på reklamationsret...


Ja, præcis! Jeg har dog ikke haft kontakt med LG
Det må jeg prøve imorgen, da tvét er på LG normale værksted, kan jeg måske få lavet det om til en normal rep sag
Brugeravatar
Af bbplayer
#260159
jng skrev:Jeg er ikke jurist, men meningen med en forsikring er vel, at man hverken skal bedre- eller ringerestilles pga. en skade.

Den må du vende med de selskaber som stiller forsikring til rådighed, for jeg tror ikke de tænker som dig. Også når de dækker dig i 3-5 år, det er idag virkelig længe når skærme udgår og nye kan mere, så opnår man aldrig den samme skærm igen.
Ikke at glemme dem som har købt en OLED gen.1 til 30.000 og går idag, så tror de at de får en OLED gen. 3 til 30.000 , når den sidste pris på gen.1 var nede i 9997,- Jo, de bruger jo også historikker på skærme, når de vil erstatte, det gør almindelige forsikringsselskaber som udbetaler kontanter , de bruger pris database, så du får ikke 5000kr kontant, hvis din model nu kan købes for 2499,- så er det pengene du får udbetalt så du kan købe den samme 2 år efter.
Brugeravatar
Af nesbi90
#260439 Tak for debatten til alle.

Jeg har nu en afsluttende bemærkning til min sag.

Det kan faktisk betale sig at købe en forsikring, men mest på et åbningstilbud! ( hos power)
Ja, i læste rigtigt, jeg roser forsikringen :) he he

For efter at have henvendt mig til Power sælger og få et negativt svar, ang at få et tilsvarende OLED som erstatning, selvom og det står på der hjemmeside og på det papir jeg fik ved købet.

Derfor ville jeg høre hvad Powers direktør Jesper Boysen, synes om det, derfor skrev jeg personligt til ham.
Jeg fik svar fra Jesper i søndags, at han havde delt min besked med salgsdirektøren, som dog var på ferie, men han ville sørge for han ville kontakte mig om mandagen.

Mandag lidt over kl 10, kontakter Salgsdirektøren mig (fra hans ferie hehe)
Han oplyser at der er sket en fejl i min sag, at jeg selvfølgelig skal have udleveret et OLED tv med tilsvarende spefikationer, og tilbyder mig derfor et LG OLED55B7V.

Fejl er sket hos forsikring, oplyser han mig, for vare købt til åbningstilbud med forsikring, gælder der særligt regler ang forsikring!
Vare købt til åbningstilbud skal altid byttes til et tilsvarende produkt og ikke op til maks prisen på fakturaen!

Det er fordi at vare købt på åbningstilbud, er normalt kraftigt pris reduceret og man vil ikke kunne købe et tilsvarende produkt for maks prisen på fakturaen.

Så kort sag siger power salgsdirektør, at man ved ombytning får et tilsvarende produkt, uanset pris, hvis det er købt til åbningstilbud.

Powers salgsdirektør, siger de har en special aftale med forsikringen på åbningstilbud vare

Så nu afventer jeg bare mit nye OLED TV
Af Hviid Gruppen
#260440 Vanvittigt at de ikke knytter det ene op med det andet, burde dækkes med tilsvarende "kva tekniske specifikationer" og hvis ej muligt med fx udgået vare, så er det gældende købpris.

-at folk laver gode tilbud ved Black friday eller åbningstilbud, er selvfølgelig fint, men en glidebane når man kommer ud over den pris man selv har oprindelig har lagt, da det ikke kræver en phd at indse at sådan udskrivninger, vil blive tørret af på andre kunder.
Iforvejen et enormt problem i forsikringsverdenen, at man kan forsikre sig langt over reel indre'værdi og hvor laveste fællesnævner kan spekulere i disse opskruet værdier.
især på kunst og smykker m.m, er det storslemt og hvor man kan tage en opskruet vurderingspris, og forsikre hertil og en værdi, som på intet plan står mål med virkeligheden me ikke destomindre kan du arbejde med denne værdi.

Bliver også brugt i finansverdenen, hvor man bruger pumpede forskringsværdier som gearing til investeringer og når man så falder på snudeskaftet kva for store gearede armbevægelser og kreditorer får indblik i værdierne i konkursboet, så står de slet ikke mål med virkeligheden da forsikringsværdierne ej var reelle men gearede til lejligheden som et værdiværktøj men dette er selvfølgelig ikke i relation til ovennævnte, men alene i ref til en rådden forskringsbranche, som er kuet af egeninteresser og en kynisk logik som ofte trumfer sund fornuft,..
men kva topic, så bør det maksimalt være den sum man selv lagde ved købet, som bør være udgangspunktet og ej mere..

-at de lader til at bytte med et LG B7V syntes jeg er god stil og jo markant mere lukrativt end hvis du havde fået rep eller stillet et brugt panel i det gamle, som jo er normen på meget andet forbruger-elektronik hvor de reperarer af "brugte" elementer, som også var tilfældet da jeg valgte at indlevere en Xperia Z2 tablet (opr.fra black friday event) til rep. (var ene og alene kva nogle dele af panelet havde skiftet farve ved hvid, men jeg skulle aldrig havde indleveret den' for efter jeg fik den tilbage så var displayet fint men der var syvhunrede andre forhold som nu drillede, og virker som om de har samlet et samsurium af indleverede produkter fra andre kunder og af det så samlet en frankenstein kreation kva det produkt jeg fik tilbage..selv batteriet kunne nu ikke æde mere end til 80% før original lader slukker strømmen og fra 0 til 15% var det totalt tomt i batteffekt, og skærmen kunne ikke slukke når der var strøm i, så den skal slukkes manuelt når den lader op.(alt i alt et makværk jeg fik tilbage, og skulle aldrig havde indleveret den til at starte med da jeg godt kunne leve med dele af displayet var gået i selvsving. (var hos elgiganten Nørrebro som vist sender den videre til et eller andt udliciteret værksted her i nabolaget). men tillykke med B7 er nok også er det bedste OLED-køb du kunne lave omkring de 10k ved et givent udsalg i disse tider..
Har selv købt et tilsvarende hos Elgiganten 9.8k lev. 11/11 ::l og netop samme dag hvor vi forhåbentlig skal give Irland rumpefuld i VM KO, så forhåbentlig dansk sejre og 1-0 til mig i OLED lotteriet :o )

btw hvad gav du for forsikringen og var det 5år (syntes ikke jeg noterede mig prisen i tråden)
Kunne være interessant at fornemme hvor meget disse <5år forsikringer egetlig ligger på ved forhandlinger (afhænger nok af lønsomheden af det man køber) men stadigvæk' da man tit for dem smidt i hovedet af sælgere og hvor man nærmest konsekvens bare siger nej, uden at tænke nærmere over det, men hvis tilbuddet er lavt nok, så kan det godt være udgiften værd, især dem på <5år, da det nærmest er tragikomisk så mange elektronik-produkter som stiller sutterne lige efter 2 år, som var der en indbygget timer..