Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259978
Hey folkens

Jeg har lige købt et LG OLED55B7 fjernsyn, og vil hænge det op på min gipsvæg med et full motion vægbeslag (Vogels Thin 345)

Kan væggen klare dette, og ved i, om beslaget vil stikke ud under TV'et?

Har virkelig prøvet at google mig frem, men kan ikke finde noget konkret svar, så i er mit sidste håb! :)
#260016
Der er måske nogle af de plugs på det link du kan bruge, men du vil nok skulle overdimensionere det en del. Som i at bruge 6-8 stykker af nogle der er godkendt til 20-30kilo stykket.

Problemet er at de fleste der er beregnet til et nedafgående træk, og med et drejebeslag vil du også komme til at belaste skruer (og gips) udaf, og det holder det ikke særligt godt til.

Du skal som minimum have dobbelt lag gips, og så ville jeg nok spille sikkert og sætte en stor træplade op med en farligt masse skruer, og samtidigt sikre at en god del af dem har fat i de lægter som gipsen hænger på. Det betyder selvfølgelig at du kommer længere ud fra væggen, men hvis du undgår et stort hul er det nok det værd.
#260021
Mange tak for jeres tilbagemeldinger!

Det lyder som et større indgreb, og ved sgu ikke helt om jeg tror på mine egne evner til at sikre at det er i orden.

Findes der beslag, som kan drejes til siden, der ikke kræver så stort et indgreb i væggen?
#260023
Jeg har lidt de samme problemer, og jeg overvejer at sætte en passende stolpe op ad væggen, helt fra gulv og helt til loft og gøre den fast - og så montere beslaget derpå!
Det er ikke nødvendigvis så kønt, men skærmen skal til gengæld nok blive siddende O_O
#260050
- Claustrier
Super - så tror jeg det bliver dét beslag :D!

- MontørThomas
Tak for det virkelig gode bud. Det ser uden tvivl ud til at være et beslag, der sidder rigtig godt på væggen, men jeg er desværre bange for at det kommer til at rage ud under TV'et.