Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259908
Hejsa. Jeg har et LG B7 og en Onkyo 747 reciever, Her tænkte jeg jo, at det ville være smart, om lyden fra tv, kom over anlæg... men ak, det fejler godt nok tit. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg gør galt. Jeg har netflix, viaplay og alm tv som de ting jeg bruger via tv, og det er 1 ud af 10 gange den skaber forbindelse. Mit anlæg tænder godt nok automatisk på tv, og så slukker lyden fra tv´ets højtalere... men der kommer ingen lyd fra anlæg.

Ofte kan jeg få det til at virke ved at tænde/slukke tv, eller anlæg, gå ind i indstillinger, og slå arc fra/til, og andre indstillinger... og PLUDSELIG virker det, uden der er nogen sammenhæng i hvad jeg gør, og uden jeg ved HVAD der gjorde det, og det er ikke nødvendigvis samme procedure der virker næste gang :-/

Jeg har en Chromecast sluttet i recieverens HDMI, og der virker lyd fint fra Viaplay/Netflix.

noget helt andet, hvor er det dog en besværlig jungle. Jeg skal bruge tv´ets indbyggede netflix-app for at få Dolby Vision på tingene, men så med lydproblemer. Vil jeg derimod have 4K fra Viaplays sportsudsendelser, så kan jeg KUN bruge Chromecasten, og ikke tv´ets indbyggede, da den ikke understøtter det... aaargh, giv mig nu bare en boks der kan alt :)
#259909
Har samme TV og en Onkyo 656 receiver.

Af og til oplever jeg, at TV'et skal genstartes (ved at tage strømmen), fordi DD+ 5.1 (fra apps) og DD 5.1 (fra kabel tv) pludselig genkendes som DD 2.0, inden det sendes til receiveren.

Jeg oplever ikke lipsync fejl, som flere andre ellers har skrevet om.
#259910
Hejsa

Spændende lndlæg. Jeg oplever også lydproblemer med ARC forbindelsen på mit B7. Jeg har en Denon ARV-x2200 reciever.

Når jeg afspiller film via tvets indbyggede apps får jeg random stuttering lyd. det er meget forskelligt om det er slemt.

Jeg har endnu ikke fundet en løsning hvor jeg både kan afspille mine 4k ribbet film med dolby vision og dolby trueHD eller DTS-HD, samtidig. Her bliver jeg nødt til at prioritere om filmen skal være med enten DV eller TrueHD/DTS-HD lyd.

Jeg følger lige med i den her tråd :-)

God dag
#259912
Jeg har tidligere droppet det på b6 og diverse receivere.
Det eneste der virkede med lyd var en marantz, men den havde til gengæld så meget lipsync at det var forfærdeligt.
Har du mulighed for at cec kunne tænde og slukke og så trække lyden via optisk? Det syntes jeg har været mindre fejlfrit
#259923
PerKjærJensen skrev:Jeg oplever ingen problemer med LG B7 og Pioneer VSX-1131.
Måske kan du så hjælpe? :) Har sat alt op på hhv receiver og TV, og Receiveren går over på TV input automatisk, og jeg kan skrue op og ned for receiveren med TV remote. Men der kommer ingen lyd :( er der noget jeg skal være opmækrsom på ellers? På forhånd tak.
#259929
claus64 skrev:Med Pioneer og C7 kan jeg heller ikke få det til at virke. Men receiver slår over på TV, men der er ingen lyd
Tjekliste:
1) Bruger du HDMI port 2 (mærket "ARC")? De andre 3 understøtter nemlig IKKE ARC.
2) Har du aktiveret Audio Return Channel på både tv og receiver?
3) Har du opsat HDMI input på receiver til at modtage lyd fra HDMI?
4) Har du aktiveret HDMI-CEC på både TV'et og receiveren?
Af wiesel
#259931
ChristianSK skrev:Hejsa

Spændende lndlæg. Jeg oplever også lydproblemer med ARC forbindelsen på mit B7. Jeg har en Denon ARV-x2200 reciever.

Når jeg afspiller film via tvets indbyggede apps får jeg random stuttering lyd. det er meget forskelligt om det er slemt.

Jeg har endnu ikke fundet en løsning hvor jeg både kan afspille mine 4k ribbet film med dolby vision og dolby trueHD eller DTS-HD, samtidig. Her bliver jeg nødt til at prioritere om filmen skal være med enten DV eller TrueHD/DTS-HD lyd.

Jeg følger lige med i den her tråd :-)

God dag
Hvordan ripper du dine 4K film? Den eneste løsning jeg pt. kender til er https://www.deuhd.ru men der skal du købe deres software til ~1500 kr. samt understøttet UHD BluRay drev
#260010
aalb1970 skrev:
claus64 skrev:Med Pioneer og C7 kan jeg heller ikke få det til at virke. Men receiver slår over på TV, men der er ingen lyd
Tjekliste:
1) Bruger du HDMI port 2 (mærket "ARC")? De andre 3 understøtter nemlig IKKE ARC.
2) Har du aktiveret Audio Return Channel på både tv og receiver?
3) Har du opsat HDMI input på receiver til at modtage lyd fra HDMI?
4) Har du aktiveret HDMI-CEC på både TV'et og receiveren?
1 - her tror jeg har failet...
2-4 Tjek :)

Mange tak, tester i aften