Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259472
Normal skulle være rigtigt på 2016 LG OLED. Det er hvad der svarer til Auto på 2017 LG OLED.

Mht. de andre indstillinger, så var TruMotion slået til fra start på min E6, så det kan man starte med at slå fra, hvis man ikke vil have motion interpolation. Herudover de mange dynamiske kredsløb såsom skarphedsforbedring osv. Så er man i hvert fald i gang. Det er lidt mere vanskeligt, hvad angår de mere specifikke gråtone/farve-indstillinger.
#259488
Rasmus Larsen skrev:Normal skulle være rigtigt på 2016 LG OLED. Det er hvad der svarer til Auto på 2017 LG OLED.
Tak for det Rasmus. Det har jeg også stillet mit B6 på, men var i tvivl.

Alle billedforbedringerne har jeg også slået fra.
#259746
Jeg er fulgt Jan anbefaling om at reducere farve til 44, sammen med øvrige anbefalinger fundet i bla. avforums. Jeg synes at jeg er nået frem til et godt resultat, uden at få udført en professionel kalibrering.
Hvis i får kendskab til en professionel kalibrering af LG Oled B6 med ATV 4K HDR, må i meget gerne dele dem så det kan afprøves.
#259784
Kalibreringsindstillinger for HDR profil til LG Oled B6 for Apple TV 4K (softwareversion 05.30.3)

HDR lys(Bruger):

OLED-LYS: 100
Kontrast: 80
Lysstyrke: 50
Skarphed: 10
Farve: 50
Farvetone: 0
Farvetemperatur: V2 (låst indstilling)

AVANCERET BETJENINGER:
Dynamisk kontrast: Fra
Dynamisk farve: Fra
Fortrukken farve:
Hudfarve: 0
Græsfarve: 0
Himmelfarve: 0
Hele farveskalaen: Normal
Super opløsning: Fra
Gamma: Mellem (låst indstilling)

BILLEDINDSTILLINGER:
Støjreduktion: Fra
MPEG støjreduktion: Fra
Sort niveau: Lav
Rigtig biograf: Til (låst indstilling)
Tilpasning af skærmens lysstyrke: Fra (låst indstilling)
TruMotion: Fra

Jeg hører meget fra andre som har input til mine indstillinger, som kan bidrage til bedre farveindstillinger og skarphed til billedet.
Senest rettet af Fibber35 1. nov 2017, 18:22, rettet i alt 1 gang.
#259788
Fibber35 skrev:Hele farveskalaen: Bred

Jeg hører meget fra andre som har input til mine indstillinger, som kan bidrage til bedre farveindstillinger og skarphed til billedet.
Se længere oppe i tråden. Denne indstilling skal være sådan:

Hele farveskalaen: Normal

Så behøver du måske heller ikke skrue farve ned på 44.
#260075
Så er kalibreringsindstillingerne opdateret med baggrund i den anbefalet indstilling af farveskalaen til normal. Efter indstilling af farveskalaen til normal, har jeg korrigeret farve indstillingen til 50.