Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars_T
#259359
Hej gutter og gutt'inder af Flatpanels.

Ja, mit spørgsmåpl er jo stillet 1000-gange før, men teknologien farer fasted, og det same kan ens behov gøre.

Jeg er på udkik efter et nyt TV til vores stue. Vi har pt. et Samsung 58" plasma som er udskiftningsklart

Jeg har set mig lidt varm på Samsung eller LG - alle fra Elgiganten.

Samsung 65" MU7005 - Virkede som en god gængs skræm
LG 65" 65SJ810V - Virkede til at have en anelse bedre billede en overstående. Kan det være den præsentationen I butikken?

Outsideren: Samsung 65" KS7005 - Har ikke set det men tænker den kunne være et bedre alternative end MU7005?? Jeg har læst anmeldelsen af MU7005, og den er jo ikke ligefrem positive.

Sidste lille tvist:
Samsung 75" MU7009 eller 75"KS8005, kunne også være en mulighed.!

Budgettet ligger på 13000 for 65" og 21000 for 75"

Lidt fakta:
Vi sidder små 3 meter væk, og har egentlig lagt flow-tv på hylden (Ypusee kabel TV). Der kan dog til tider som "baggrundsstøj". Derfor ser vi primært Streaming Tv, samt film fra diverse tjenester. Sport er ikke noget vi se meget af, ud over Formel 1 når der nu er løb.

Tv'et er tilsluttet et Harman Kardon Surround 7:1 anlæg så lyden fra panelet er ikke vigtigt.

Jeg forventer at køre kortet igennem indefor de næste par dage, så jeg glæder mig til at høre fra jer.!

Vh Lars
Af Ghidora
#259361
Uha hvis du tager 75" ville jeg vælge Sony XE9005 - det har lige været på bud til 20.000!

Ville egentlig også vælge det i 65" men det står lige nu i 15.000.
Af Grandahl
#259363
Der er Black Friday om ikke så længe, der kunne være penge at spare..

Jeg er enig i Sony 9005, eller KS modellen, jeg ville fravælge Mu og Lg`en, da de to første er bedre på billedkvaliteten..

Med 3 meter kan 65” sagtens gå, og når du nu har 20000kr at gøre godt med, så er/har LG OLED B7 og C7 i 65” netop været på bud til den pris.. Det ville ha været valget for mig.. Men hvis du kan vente til Black Friday kunne der let være penge at spare
Af barslund69
#259522
Jeg kan anbefale 75XE9005
Købte det til stuen for knap 2 uger siden og må sige det kører bare.

Har nu testet det 9005 siden jeg fik det ind i stue med alm tv ,Netflix, video og ikke mindst sport
Rigtig godt billede Utroligt godt med sort i sort billede selv om det er et LCD tv

Rigtig godt til Sport ingen hakken eller de typisk fejl nogle tv har med Vertical Banding eller clouding osv
HDR spiller max på 9005.

Vil lige sige var selv ude og kig på et 65"XE9005
Var inde i det lokale Sony center i Ålborg for 3 uger siden han vil sælge mig det til 13200kr da jeg har været god kunde der Har købt de sidste 3 tv der men valgte at køb det i 75" i stedet på tilbud i power 10000 under prisen.
Af Lars_T
#259583
Hej alle.

Tusind tak for svar - Fedt.!!

Jeg har valgt at snuppe det 65KS7005 som står i Aarhus.

Jeg valgte at se bortfra LG'erne da de ikke er særlig "kønne" fra siden, og vores spisestue er vinklet således at man kan se direkte ind på siden at det hængende tv, hvorfor det var vanvittig vigtigt, for min kone, at skærmen var pæn fra siden;-)

Nu skal jeg så bare ha lavet min Samsung PS58 Plasma, noget med at få skiftet nogle kondensatorer, og så skulel den være klar i gamer-room'et....