Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259330
Hejsa

Jeg har brug for et lille fjernsyn til mit spisebord.

Da jeg skal sidde maksimalt 1-2 meter fra TVet tænker jeg at det maksimalt skal være 24". Bliver 32" ikke for stort på den afstand?

Jeg har et par krav

[*]Indbygge DVBT2 antenne - Jeg vil ikke have en fritstående antenne på bordet. Den skal kunne modtage DR kanaler.
[*]Wifi - Så jeg kan forbinde til f.eks. Netflix uden at skulle trække kabel til min router.
[*]1080p - Vil mene at 720 er for lav opløsning nu til dags. Jeg vil jo også benytte det til Netflix.

Angående antenne, hvordan er det nu lige det er. Skal den være DVB-T2 nu om dage for at kunne modtage DR ?

Nogen der har et godt forslag til et lille TV, der opfylde ovenstående krav?
#259332
Singu skrev:Hejsa

Jeg har brug for et lille fjernsyn til mit spisebord.

Jeg har et par krav

[*]Indbygge DVBT2 antenne - Jeg vil ikke have en fritstående antenne på bordet. Den skal kunne modtage DR kanaler.

Jeg gider ikke google for dig, men findes der overhovedet et tv, der har en indbygget antenne? Det har jeg aldrig hørt om. Men siden du vel næppe har trådløs 240 Volt i huset, er der vel ikke noget i vejen for at have et antennekabel samtidig hen til tv'et på spisebordet mellem stegen og kartoflerne :)
#259339
Har du en antenne på taget, kan alle tv nu om dage du til formålet, de har alle en T2 modtager.

Med den afstand du nævner ville jeg vælge en 40” der vil det også være nemmere at finde et tv med full HD, eller 1024 Hz.. ydermere tror jeg at de vil være lige så billige som de mindre tv, men med bedre kvalitet..

Tænk på at nogle med 2-3 meters afstand bruger en 65”
#259340
Du skal jo bare ha trådløs på din router, det følger med dem alle sammen nu om dage