Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259146
Hej venner står her med et problem skal vælge mellem de her to TV, jeg kan simpelhen ikke bestemme mig, HDR billede og dolby vision på LG's, med deres lækre interface..

Kontra, directlightet 65", med "OK HDR" ? uden dolby vision support nogensinde :)?

Det skal siges at jeg sidder omkring 3.5 meter fra tv'et hjemme..

Nogen eksperter her :D?
#259147
Lytter lige med... havde bestemt mig for et 65” (har 55” nu), men efter at have set på OLED i butikkerne tror jeg at jeg bare smider mit gamle 55 til side til fordel for et 55” OLED.. så får jeg heller ikke både skæld ud for at det er for stort og for dyrt, men kun det sidste... ?
#259166
Tja hvis du ikke kan se detaljerne fordi tv'et er for småt, så hjælper det jo ikke en dyt at billedet er bedre...

Sony'en kan holde lysstyrken i længere tid end LG'en (har jeg hørt) så på nogle få punkter kan det måske ligefrem være bedre end LG'en... Der kan også godt forsvinde nogle detaljer i det sorte på OLED.

Jeg ville enten vælge 65" Sony eller samle de sidste penge ind til 65" OLED.
#259172
Har bare hørt at OLED kan have "problemer" med at holde lysstyrken i længere tid på et større område af skærmen. Det problem har lcd/led ikke...

Og så at der kan forsvinde detaljer i de hvide og sorte områder.

Der er også dem der mener motion er bedre på XE9005.

Jeg siger ikke at OLED generelt ikke er bedre... Blot at der også er nogle gode punkter på den anden skærm.
#259173
OLED er som udgangspunkt bedre i alle væsentlige enkeltdicipliner mht billedkvalitet , og i særdeleshed HDR performance . En af grundende er netop dens overlegne sortgengivelse i forhold til LCD .Så jeg har lidt svært ved at genkende Ghidoras kritikpunkter . . Men man skal afgjort ikke undervurdere effekten af en større skærm . Og det er korrekt,at Sony måske har markedets bedste motion system .Der er til gengæld rigtigt mange seriøse brugere,som på ingen måde finder LG’ en problematisk mht motion . . .
#259175
Det var nu ikke for at kritisere OLED på nogen måde... Blot et forsøg på at oplyse om at sony'en også gør det udemærket på nogle punkter.

Det var blot det jeg ville forsøge at fremhæve.

Der er ingen tvivl om at OLED samlet set giver et bedre billede... Prisen er også en del højere...
#259177
OLed er et bedre tv, det betyder dog ikke at 9005 er dårlig, den er blot mindre god ?

Med din afstand i mente, var jeg enig i at 65” ville blive det jeg ville vælge, og helst OLED, men alternativt ville jeg også blive glad ved 9005.
#259178
Jeg står også i samme dilemma om det skal være en 55 oled eller sony 65 xe9005. Er bange for om 55 tommer vil være lille. Sidder omkring 3.5 m væk fra tv. Jeg har nu en 40 tommer derhjemme men kender flere som bor samme område som mig og de har 55 tommer og synes det ser lidt lille ud
#259181
OLED har ikke problemer med at holde lysstyrken i længere tid, men de kan bare ikke nå samme lysstyrke. Jo højere APL (%-del lys på hele skærmen) des lavere bliver lysstyrken i hver enkelt pixel desuden, da strømforsyningen ikke må overbelastes. Det er hvad vi omtaler som ABL i anmeldelserne af OLED.
#259185
volkan skrev:Jeg står også i samme dilemma om det skal være en 55 oled eller sony 65 xe9005. Er bange for om 55 tommer vil være lille. Sidder omkring 3.5 m væk fra tv. Jeg har nu en 40 tommer derhjemme men kender flere som bor samme område som mig og de har 55 tommer og synes det ser lidt lille ud
Følger du forum svar her, så er 65" for lille på 3.5" der er desværre bare langt op til næste størrelse og prisen er også derefter. Så nej, du skal ikke tænke på om 65" på 3.5" er for stort i 2017, det er bare standarden når folk taler.

At man så kan leve med 55" og ikke behøver en større skærm, det er så en anden sag, eller at pengepungen ikke klarer det mere eller kæresten synes man spilder pengene på en stor skærm istedet for hende osv...
#259191
bbplayer skrev:
volkan skrev:Jeg står også i samme dilemma om det skal være en 55 oled eller sony 65 xe9005. Er bange for om 55 tommer vil være lille. Sidder omkring 3.5 m væk fra tv. Jeg har nu en 40 tommer derhjemme men kender flere som bor samme område som mig og de har 55 tommer og synes det ser lidt lille ud
Følger du forum svar her, så er 65" for lille på 3.5" der er desværre bare langt op til næste størrelse og prisen er også derefter. Så nej, du skal ikke tænke på om 65" på 3.5" er for stort i 2017, det er bare standarden når folk taler.

At man så kan leve med 55" og ikke behøver en større skærm, det er så en anden sag, eller at pengepungen ikke klarer det mere eller kæresten synes man spilder pengene på en stor skærm istedet for hende osv...
Det er en svær beslutning om man skal vælge bedre billede kvalitet fremfor større tv :)