Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258985
Jeg står og skal finde et godt TV til en lille stue, hvor tvet står i et hjørne ca. 2,5mtr fra sofaen. Jeg har 5.000-6.000.- at smide efter det, men føj en jungle?
Jeg kan læse mig frem til at OLED er toppen, men også til den dobbelte pris - så det må være næste TV :-)

Mit behov er ikke så stort. Naturligvis NetFlix, og så streamer jeg ellers mine kanaler fra en "lånt" konto (min mors fuldpakke) Hidtil har jeg med succes brugt Chromecast, på et 49" Phillips LCD (som i kan læse, er jeg ikke så krævende)

Dette Samsung UE55MU6175 har jeg læst mig frem til skulle have udemærket lyd? - som ellers ofte er mangelfuld i disse slim TVs.

Men da jeg er helt rookie-agtig på området - tilspørger jeg jer kloge hoveder :-)
#258986
Synes nu ikke lyden er noget at råbe hurra for på nogen tv, ihvertfald de få.. så hvis det er vigtigt kunne noget eksternt være en mulighed.

Black Friday er ikke så langt væk, der kunne der være valuta at spare..

Jeg ville holde Øje med Sony 8505, evt Sony XE 9005 hvis den kommer ned i et billigt leje Black Friday.. Ellers er Samsung 6 og 7 serie også gode muligheder ja.
#258987
Lasse J skrev:Jeg står og skal finde et godt TV til en lille stue, hvor tvet står i et hjørne ca. 2,5mtr fra sofaen. Jeg har 5.000-6.000.- at smide efter det, men føj en jungle?
Jeg kan læse mig frem til at OLED er toppen, men også til den dobbelte pris - så det må være næste TV :-)

Mit behov er ikke så stort. Naturligvis NetFlix, og så streamer jeg ellers mine kanaler fra en "lånt" konto (min mors fuldpakke) Hidtil har jeg med succes brugt Chromecast, på et 49" Phillips LCD (som i kan læse, er jeg ikke så krævende)

Dette Samsung UE55MU6175 har jeg læst mig frem til skulle have udemærket lyd? - som ellers ofte er mangelfuld i disse slim TVs.

Men da jeg er helt rookie-agtig på området - tilspørger jeg jer kloge hoveder :-)
Fedt. :) Hvordan gør man det? Bor du hjemme?

Det vil altså sige at man kan streame kanaler fra Fuldpakke fra en lånt konto over på sit tv selvom der er langt mellem tvene?


Fra et andet forum:

"Ellers ser jeg at Samsungs egen bildekvalitetsskala er på 1300 PQI, det er ganske lavt. Ikke forvent allverdens kvalitet på oppskalering av bilde. Vil tippe det vil være en del hakkete og uklart bilde ved rask panorering. Men skal man bli kvitt det må du nok opp til omtrent det dobbelte i pris i den størrelsen"
#258991
Det er lidt pudsigt at det kun er Samsung du nævner. Der er altså også andre der kan finde ud af at skrue et godt billede sammen...

Men OK..Hvis det er sorte penge så..

55" M5515 koster 6300 kr, men helt er så er spørgsmålet om det er bedre at give +366 kr mere ud for et XE8505 der har fået fine karakterer både herhjemme og i udlandet..

Jeg har desværre ikke YouSee i den forening hos mig og bor ikke "hjemme" eller med flere i husstanden, så det går desværre ikke..Havde ellers ikke noget imod at kunne streame flere kanaler på tablet osv.( Men alt i DK er jo overvåget)

Lidt underligt at man kan streame udenlandsk tv Rai Uno, Sky News etc. over tablet/computer til tv og se fodbold/film mm fra alle mulige udenlandske kanaler mere eller mindre gratis, men man kan ikke se streame danske kanaler 100% gratis når man bor i landet..

Underligt noget..

Danmark. Verdens mest kontrollerede land mht. streaming af tv..( ikke med om udenlandske firmaer og kioskejeren betaler moms osv.)
#259000
Du skal helt klart vælge Samsung 6’er serien over 5’er serien..

PeterD hader Samsung, og har svært ved at forstå nogen vælger denne løsning. Han burde vel egentlig bare holde sig væk fra tråden, når der er Samsung produkter der spørges ind, men han gør det sjældent.
#259008
PeterD skrev:Det er lidt pudsigt at det kun er Samsung du nævner. Der er altså også andre der kan finde ud af at skrue et godt billede sammen...

Men OK..Hvis det er sorte penge så..

55" M5515 koster 6300 kr, men helt er så er spørgsmålet om det er bedre at give +366 kr mere ud for et XE8505 der har fået fine karakterer både herhjemme og i udlandet..

Jeg har desværre ikke YouSee i den forening hos mig og bor ikke "hjemme" eller med flere i husstanden, så det går desværre ikke..Havde ellers ikke noget imod at kunne streame flere kanaler på tablet osv.( Men alt i DK er jo overvåget)

Lidt underligt at man kan streame udenlandsk tv Rai Uno, Sky News etc. over tablet/computer til tv og se fodbold/film mm fra alle mulige udenlandske kanaler mere eller mindre gratis, men man kan ikke se streame danske kanaler 100% gratis når man bor i landet..

Underligt noget..

Danmark. Verdens mest kontrollerede land mht. streaming af tv..( ikke med om udenlandske firmaer og kioskejeren betaler moms osv.)
Nu er det ikke sorte penge ::l - selvom det kan lyde sådan. Men det er en aftale for at jeg kan få så meget som muligt ud af prisen. De kan trække momsen og så kan de straksafskrive det i deres 2017 regnskab.

Som jeg forstår det, er XE8505 med enormt skrabet lyd, da det er et af områderne hvor der især er "sparet" i forhold til storebror.
#259009
Grandahl skrev:Du skal helt klart vælge Samsung 6’er serien over 5’er serien..

PeterD hader Samsung, og har svært ved at forstå nogen vælger denne løsning. Han burde vel egentlig bare holde sig væk fra tråden, når der er Samsung produkter der spørges ind, men han gør det sjældent.
Jeg tænker faktisk, at prøve, at presse dem op i og købe UE55MU7005.... Det er ikke sikkert, at det lykkes :D men det ville vel være den allerbedste løsning?
#259013
Grandahl skrev:Du skal helt klart vælge Samsung 6’er serien over 5’er serien..

PeterD hader Samsung, og har svært ved at forstå nogen vælger denne løsning. Han burde vel egentlig bare holde sig væk fra tråden, når der er Samsung produkter der spørges ind, men han gør det sjældent.
OK..Du kommer selv ind på det:

Jeg ville holde Øje med Sony 8505, evt Sony XE 9005 hvis den kommer ned i et billigt leje Black Friday.. Ellers er Samsung 6 og 7 serie også gode muligheder ja.

Og nu når man er helt ny på området, så vil jeg bare have at man får kigget på ALLE muligheder der er mulige..

Jeg ønsker bare man får det allerbedste til prisen og så hader jeg Samsungs reklamer og deres forsøg på at narre kunderne til at tro at deres LCD skærme kan slå LG OLED, og fordi de kommer med nye smarte ord som de blæser op når de skal promovere deres LCD skærme.

Hvis vi nu kommer tilbage til det det drejer sig om, så koster et fint
55" MU7005: 7800 kr i Power og 8000 kr i Elgiganten..

Blot Til sammenligning (og fordi man skal undersøge hele markedet før man beslutter sig) koster et
58" EX700 8000 kr i Power og
55" Sony XE8505 6666 kr i Power og Elgiganten.

(Hvis lyden er tynd så værsgo:
"Reduce the ‘surround effect’ setting from its default 6 level to three or four to make the sound appear fuller and more convincing.")

Et 55" Samsung MU6405 koster 7400 kr i Hifiklubben og 8900 hos Wupti.com

MU61 serien kører med 20 Watt højtalere. Det samme gør XE80.

Du kan ikke sige at mulighederne ikke er serveret.. ;)
#259018
PeterD skrev:
Grandahl skrev:Du skal helt klart vælge Samsung 6’er serien over 5’er serien..

PeterD hader Samsung, og har svært ved at forstå nogen vælger denne løsning. Han burde vel egentlig bare holde sig væk fra tråden, når der er Samsung produkter der spørges ind, men han gør det sjældent.
OK..Du kommer selv ind på det:

Jeg ville holde Øje med Sony 8505, evt Sony XE 9005 hvis den kommer ned i et billigt leje Black Friday.. Ellers er Samsung 6 og 7 serie også gode muligheder ja.

Og nu når man er helt ny på området, så vil jeg bare have at man får kigget på ALLE muligheder der er mulige..

Jeg ønsker bare man får det allerbedste til prisen og så hader jeg Samsungs reklamer og deres forsøg på at narre kunderne til at tro at deres LCD skærme kan slå LG OLED, og fordi de kommer med nye smarte ord som de blæser op når de skal promovere deres LCD skærme.

Hvis vi nu kommer tilbage til det det drejer sig om, så koster et fint
55" MU7005: 7800 kr i Power og 8000 kr i Elgiganten..

Blot Til sammenligning (og fordi man skal undersøge hele markedet før man beslutter sig) koster et
58" EX700 8000 kr i Power og
55" Sony XE8505 6666 kr i Power og Elgiganten.

(Hvis lyden er tynd så værsgo:
"Reduce the ‘surround effect’ setting from its default 6 level to three or four to make the sound appear fuller and more convincing.")

Et 55" Samsung MU6405 koster 7400 kr i Hifiklubben og 8900 hos Wupti.com

MU61 serien kører med 20 Watt højtalere. Det samme gør XE80.

Du kan ikke sige at mulighederne ikke er serveret.. ;)
Når man læser sådan indlæg, så kan man ikke lade være med at tænke, hvor meget du lønnes af Sony for sådan en smæde kampagne imod andre producenter.

Burde du ikke bremse din gejst og forklare folk du laver blogs og forklarer Sony er det eneste ene, og du har kun i sinde at forvirre og gør folk til ofre for en billig sællert når altertativet er hvad de først selv valgte og det de spørger til?

Prøv at hold emnet, og prøv engang imellem at hold Sony udenfor, så kan det være du ikke bliver så påvirket af andre, og du husker andre produkter gør det mindst lige så godt. bare på andre vilkår og måske billigere og andre gange dyrere.
PeterD skrev:Jeg ønsker bare man får det allerbedste til prisen
forstår du hvad du selv skriver? Hvorfor holder du så ikke prisniveau? Og hvorfor skal ting koster så meget mere, før du er tilfreds? Har du selv for mange penge, og glemmer andre ikke altid har det?
#259020
Trådstarter prøv du bare presse dem på MU7005, den er skridtet videre op, og selvfølgelig bedre billedmæssigt end MU 5 og 6..

Det kan jo aldrig skade at prøve at presse prisen, man kan vel højst få nej.

PeterD prøv at stoppe dig selv, man falder snart i søvn over din smædekampagne hver gang.
#259024
Grandahl skrev:Trådstarter prøv du bare presse dem på MU7005, den er skridtet videre op, og selvfølgelig bedre billedmæssigt end MU 5 og 6..

Det kan jo aldrig skade at prøve at presse prisen, man kan vel højst få nej.

PeterD prøv at stoppe dig selv, man falder snart i søvn over din smædekampagne hver gang.
Jeg forstår simpelthen ikke den negativitet.

Smædekampagne? Siger du, der ofte starter med Samsung i alle trådene..

Nu går folk jo selv over prisniveau med en skærm til 8000 kr og det er helt akseptabelt..og nå jeg gør det med en skærm til 6666 kr i samme størrelse så bliver folk mopsede..

Trådstarter havde iøvrigt også set på en skærm til 6400 kr.

Prøv lige at kigge lidt indad og forstå at det handler om at give det bedste skærm, ikke mærke, til prisen..

Hvis folk KUN vil have et bestemt mærke må de skrive det i starten og her står:

"Men da jeg er helt rookie-agtig på området - tilspørger jeg jer kloge hoveder :-)

I ved ligeså godt som mig at sælgerne gerne vil sælge det de tjener mest på og det er lige nu LG..og før var det Samsung.

Pris og kvalitet hænger på en eller anden måde sammen (på nær OLED) og hvis det er vigtigt så gå ned i størrelse og køb en en bedre model.

5000 kr for et Samsung er sikkert glimrende til prisen. Det kan han sagtens købr, men et MU7005 står til 7900 kr og det er testet:

https://www.inputmag.dk/anmeldelse-samsung-eu557005/