Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ph1L
#258846
Hej,

Jeg overvejer at udskifte mit nuværende tv, LG 55LM760T, grundet køb af Xbox One X.
Jeg kan ikke helt beslutte mig, har 3 mulige kandidater:
LG OLED65C7V
LG OLED65E7V
Sony A1 KD65A1

Krav:
Flot HDR 4K billede, især til gaming og film
Stabil og hurtigt OS
Support til Plex app (meget gerne direct play support)
Danske apps er ikke et must, da jeg har et Apple TV 4

Hvad ville I vælge, og hvorfor?
Er åben for andre forslag også.
Af PeterD
#258849
65" E7V har integreret soundbar

65" C7V har ikke soundbar.

Så B7 og C7 samme kvalitet+Soundbar=E7V..
Af Ph1L
#258857
Har et Bose LifeStyle setup til lyd, så lyden er slået fra på tv'et.
Du nævner B7, hvilket et er det? Hvad med Sony modellen?

Edit: B7: LG OLED55B7V

B7 LG OLED65B7V - 21394
C7 LG OLED65C7V - 24999

Hvad får man ekstra for de 3605 kr.?
Af Grandahl
#258868
Alle OLED paneler i 2017 er fra LG, de har alle den samme billedkvalitet. Om man er til LG, Sony A1 eller en tredje er måske op til om er til det ene smart tv eller det andet. A1 har en marginal fordel på bevægelse, det er langt fra sikker du vil opdage det. LG har det bedste imput lag til spil, men om det gør nogen forskel når man spiller er jeg ikke sikker på.

Her er et link til LG´s 2017 katalog af tv, der kan du sammenligne modellerne

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1491561871
Brugeravatar
Af bbplayer
#258870
Sony A1 taber lidt af sit solskin, hvis den som design er til at stå på et tvbord.

Så er der lyden, hvis du vælger soundbar, så er A1 lyden jo ligemeget selvom den skulle vane lidt banebrydende der men det er jo intet værd hvis du alligevel ikke bruger det.

Så LG B7/C7 må være den model som passer bedst ind i dit miljø
Af Ph1L
#258938
Foden er ligegyldig, da den skal op på en væg.
Er det C7 som har stikkene nede fra og op, hvor B7 er "i ryggen" på skærmen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258946
Jo, men det er C7 og B7 der sammenlignes.

Både C7 og B7 har stikkene pegende bagud. B7 har blot 2 HDMI-porte, hvor C7 kun har 1 der peger bagud.
Brugeravatar
Af bendix
#258996
Jeg fik mit A1 igår efter lidt overvejelser. Men A1 tiltalte mig mest Mht Lyd, design. Billedet kunne jeg ikke vurdere en forskel på. Ikke med de rettigheder jeg som kunde har i power og Elgiganten. Har ikke fortrudt. Sindsyg imponeret. E7 var mit næste valg
Brugeravatar
Af bbplayer
#258999
bendix skrev:Jeg fik mit A1 igår efter lidt overvejelser. Men A1 tiltalte mig mest Mht Lyd, design. Billedet kunne jeg ikke vurdere en forskel på. Ikke med de rettigheder jeg som kunde har i power og Elgiganten. Har ikke fortrudt. Sindsyg imponeret. E7 var mit næste valg
Jeg har ikke oplevet den men læst anmeldelser, og du har nok ret, lige præcis på de 2 områder, så er Sony en vinder.

65" E7 ville da også være lækker at eje :)