Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ClausX
#258726
Jeg har sakset følgende fra jeres side: "LG forklarer, at alle fem OLED-serier – W7, G7, E7, C7 og B7 – er flade og at de skulle levere mere eller mindre samme billedkvalitet. Ulig sidste års B6, så benytter dette års B7 samme SoC (system-on-chip), som de dyrere modeller, hvilket gør, at den processerer billedet på samme måde og desuden er på samme opdateringscyklus hvad angår software."
Og mit spørgsmål er derfor, hvad den reelle forskel er, udover watt-styrke på lyddelen?
MVH Claus
Af ClausX
#261253
Tak til Lennon og Torben for jeres hurtige svar og tak til Flatpanels for den fine gennemgang/oversigt og diverse tests.
Jeg må indrømme, at jeg finder prisforskellene mellem de forskellige LG serier ret utrolig, når det er samme OLED-panel, der benyttes og alle justeringsmuligheder ens. At skulle betale mange tusinde kr. ekstra for en dobbelt tuner, lidt flere watt på lydsiden, en lidt bedre fjernbetejening og så glas i stedet for plast i kabinettet, er ikke ting jeg prioriterer, men jeg kan godt forstå, at andre måske kan falde for disse ting.
Allenfals har jeg bestemt mig for "billig-udgaven" LG OLED65B7V og afventer nu med spænding, til hvilken pris det kan købes på fredag d. 24/11 - Black Friday. I USA og England har flere kæder allerede bekendtgjort priser helt ned til ca. 14-15.000 kr. med dagens vekselkurser. Gad vidst om vi kan være så heldige her i DK? :)
Jeg har et sidste spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på:
Er der forskel på LG OLED65B7V og LG OLED65B7VAEN? Og i givet fald, hvad står betegnelsen AEN for?
MVH Claus