Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claustrier
#258693
I forbindelse med nyt hus vil jeg gerne have en større skærm (55" nu).

Drømmen er et 65" B7 OLED <B , men - damn, det er mange penge...

Vi kommer til at sidde lidt skævt for TV' et i den nye stue, og det går ikke ret godt med mit nuværende Samsung - det mister hurtigt farverne når man sidder skævt.

Prøver at overbevise mig selv om at OLED er løsningen, men det river i mit jyske hjerte når man nu kan få et (ganske fornuftigt?) LCD TV til lidt over det halve..

Er der nogen reelle (og OK gode) alternativer til 10-12.000 kr? ;;)
Af CasperDK
#258695
Jeg har nogle gange fanget mig selv i at købe rigtigt dyre fjernsyn, som er toppen af poppen det pågældende år. Året efter konstaterer jeg at nu kan man købe et tilsvarende fjernsyn til den halve pris.
Kan jeg se forskel på OLED og fx et QLED, hvis de står side om side? Ja, det kan jeg formodentlig. Hvis de ikke står side om side? Jeg tvivler.
Hvis det var mig, så ville jeg nok købe fx: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3206029/ ... ign-Priser til 11.999 kr og så til gengæld købe nyt tv lidt oftere.
Det skal siges jeg er en af dem som synes at billedet på et fjernsyn ser røvsygt ud når det kalibreres efter alle forskrifterne. Jeg kan godt lide lidt saft og kraft i mit billede også selvom det måske er mere urealistisk/unaturligt.
Brugeravatar
Af bbplayer
#258699
Nu er OLED ikke dette års mode? Så at vurdere at det næste år er noget andet, det er vistnok lige at omgås OLED med en halv sandhed. OLED har vist i flere år været topmodellen over alle andre men været for dyr generelt for de fleste.

At man vælger at købe samsung's PR materiale og tro SUHD eller QLED er godt, det er da fint men så håber jeg man læser reviews på nettet og kan forstå det er salgsgas og måske premium LCD men ikke toppen af tv mere.

Skal man gå ned i pris, og vælge LCD, så er argumentet nok som HrSoegaard skriver, IPS kan du med fordel vælge hvis du ikke går op i sort i forhold til andre lcd skærme, da utallige på forum her mener IPS paneler på LG skærme er perfekt hvis man ikke sidder lige for.
Af Rødtop
#258701
Vi sad med åben mund og så tv i den første tid efter vi fik vores LG oled, det er bare et helt igennem fantastisk billede - fortryder ikke et sekund, de ekstra jydedollars de røg der!
Af Aliaz
#258703
Rødtop skrev:Vi sad med åben mund og så tv i den første tid efter vi fik vores LG oled, det er bare et helt igennem fantastisk billede - fortryder ikke et sekund, de ekstra jydedollars de røg der!
Lyder til at være et super fedt TV. Jeg går lidt og overvejer om jeg skal tage springet fra Pioneer kuro 508XD til LG OLED65B7. Har Du/I oplevet hakkende billeder/bevægelser? Eller er I støt på nogen ulemper ved LG OLED TV B6-7 eller E6-7 ?
Af lennon
#258707
Man kan diskutere hvor dyrt et 65” OLED er i forhold til et nyt hus ?

Jeg forventer,at Black Friday vil diske op m B7 i 65” til ca 18-19k - og i min verden er de sidste kr givet godt ud
Af Aliaz
#258713
lennon skrev:Man kan diskutere hvor dyrt et 65” OLED er i forhold til et nyt hus ?

Jeg forventer,at Black Friday vil diske op m B7 i 65” til ca 18-19k - og i min verden er de sidste kr givet godt ud
B7 65" koster pt 21400-22300 en del steder. Tænker det skal ned i max 17.000 kr til black friday.
Af lennon
#258722
claustrier skrev:Til den pris ville jeg også være meget fristet. Alternativt håber jeg på en Samsung 7 serie eller LG 85 til under 10.000 til Black friday.
- og der er OLED’en så bare i en helt anden liga . .
Af Simon R.
#258733
claustrier skrev:
Aliaz skrev:
B7 65" koster pt 21400-22300 en del steder. Tænker det skal ned i max 17.000 kr til black friday.
Er det realistisk, tror i?
Det tror jeg ikke. Tror ikke, det kommer ned under 21-22.000 i år. Måske kommer de endda først under 20k når de nye modeller kommer på markedet til sommer...

Kom 65" B6 overhovedet under 20k - måske først her i august/september...?

I øvrigt synes jeg det er ærgerligt, det er B-modellen, der altid kommer på tilbud, da C-modellen klart er den, jeg vil gå efter pga den sorte kant...:)
Senest rettet af Simon R. 15. okt 2017, 16:10, rettet i alt 1 gang.