Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258757
Simon R. skrev:
Torben Rasmussen skrev:E6 var nede under 20.000 før jul sidste år.
Virkelig? 65"?
Ja. Virkelig. Jeg havde selv et eksemplar til under 20.000 kr i indkøbskurven hos Power, men fornuften sejrede og jeg smed den tilbage i puljen. Jeg har tv til test godt halvdelen af året, så nyt OLED var ren fråds.
Af Rødtop
#258776
Aliaz skrev:
Rødtop skrev:Vi sad med åben mund og så tv i den første tid efter vi fik vores LG oled, det er bare et helt igennem fantastisk billede - fortryder ikke et sekund, de ekstra jydedollars de røg der!
Lyder til at være et super fedt TV. Jeg går lidt og overvejer om jeg skal tage springet fra Pioneer kuro 508XD til LG OLED65B7. Har Du/I oplevet hakkende billeder/bevægelser? Eller er I støt på nogen ulemper ved LG OLED TV B6-7 eller E6-7 ?
Jeg kom fra et Panasonic plasma V20, der absolut også var et godt fjernsyn, men farverne er ubegribelige på LGś Oled E6V
( konen var meget forbløffet over forskellen, og hun er ikke hardcore skærm fantast)
Af kamikazedk
#258801
CasperDK skrev:Jeg har nogle gange fanget mig selv i at købe rigtigt dyre fjernsyn, som er toppen af poppen det pågældende år. Året efter konstaterer jeg at nu kan man købe et tilsvarende fjernsyn til den halve pris.
Kan jeg se forskel på OLED og fx et QLED, hvis de står side om side? Ja, det kan jeg formodentlig. Hvis de ikke står side om side? Jeg tvivler.
Hvis det var mig, så ville jeg nok købe fx: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3206029/ ... ign-Priser til 11.999 kr og så til gengæld købe nyt tv lidt oftere.
Det skal siges jeg er en af dem som synes at billedet på et fjernsyn ser røvsygt ud når det kalibreres efter alle forskrifterne. Jeg kan godt lide lidt saft og kraft i mit billede også selvom det måske er mere urealistisk/unaturligt.
Det er da det værste råd jeg længe har hørt. Droppe at købe et Oled-tv, og istedet købe et dårligere Samsung-tv til 12.000 (!) kr. og så bare købe nyt tv lidt oftere. Mon ikke pengene er givet bedre ud, ved at købe det gode tv i første omgang...?

Til resten af tråden, vil jeg i øvrigt ikke mene at det er urealistisk at LG 65B7 kommer ned under 20.000 i år. Den har allerede været dernede i forbindelse med genåbningen af Elgiganten i Tilst (19.999 kr). Derudover kunne man også få den til 19.999 hos Power med deres 20% på ikke annoncerede skærme - ved ikke om det var umuligt at skaffe et, eller de sprang fra igen?

Det er aldrig til at vide hvad der sker til Black Friday - sandsynligvis ikke det vilde. Men der er vel flere Power-butikker på vej, ligesom der også er flere af Elgigantens butikker der skal "genåbnes", med deraf gode tilbud til følge.
#258813
Nævnte TV fra Samsung er udgået, som det måske også kan ses af linket. Det er ikke på lager, men forhandlerne har det stadig på varelisten, så den kan godt slås op på Pricerunner. Hvis trådstarter skal anbefales noget, så bør det nok være TV, som rent faktisk er i handlen.
Af Søren Chr
#258855
Torben Rasmussen skrev:
Simon R. skrev:
Torben Rasmussen skrev:E6 var nede under 20.000 før jul sidste år.
Virkelig? 65"?
Ja. Virkelig. Jeg havde selv et eksemplar til under 20.000 kr i indkøbskurven hos Power, men fornuften sejrede og jeg smed den tilbage i puljen. Jeg har tv til test godt halvdelen af året, så nyt OLED var ren fråds.
Det var godt nok først i start marts den blev sat ned til de 19.999,- hos Power ;)
Af Søren Chr
#258871
Torben Rasmussen skrev:Jeg ledte efter besked-historik, men iMessage gemmer kun tilbage til maj kan jeg se, så jeg kan ikke finde datoen.
Jeg kom faktisk også lidt i tvivl, Torben. Men cruisede lige tilbage og fandt dit indlæg fra 3. marts ;-)