Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Joyuser
#258327
Hej :)

Jeg skal ud og have mig et 4k tv, helst i 55", men jeg synes virkelig der er mange mærker at vælge i mellem.
Jeg har mest kigget på Sonys KD55XE8505 blandt andet fordi den er på tilbud lige nu i mit budget, og har set nogle gode anmeldelser på den, men vil egentlig bare være sikker på, at der ikke er et bedre TV til prisen jeg har overset.
Jeg vil mest bruge det til sport, film og serier, og jeg synes den indbyggede chromecast også er utrolig smart.
Af Bjqrn
#258332
Joyuser skrev:Hej :)

Jeg skal ud og have mig et 4k tv, helst i 55", men jeg synes virkelig der er mange mærker at vælge i mellem.
Jeg har mest kigget på Sonys KD55XE8505 blandt andet fordi den er på tilbud lige nu i mit budget, og har set nogle gode anmeldelser på den, men vil egentlig bare være sikker på, at der ikke er et bedre TV til prisen jeg har overset.
Jeg vil mest bruge det til sport, film og serier, og jeg synes den indbyggede chromecast også er utrolig smart.
Tror ikke der er bedre bud med dit budget og det du skal bruge tv´et til
har selv for 14 dage siden købt samme model dog i 65" der brugte jeg lang tid på at finde ud af om det var det bedste til prisen, og det var det.
Dit budget er et stykke fra Oled hvilket ville være det ypperste, og der er sikkert nogle modeller eks modellerne lige over det nævnte tv der er lidt bedre til HDR osv osv men du bliver ved med at gå op i prisen!, jeg valgte at se på det mht hdr at det også kræver materieler der er sendt i den kvali for at få det meste ud af det, og det går nok noget tid før det er standarten generelt i alle spil og udsendelser.
og selv 1080p ser super ud på mit tv :)
Af PeterD
#258350
Det bedste tv til omkring 6500 Kr vil jeg sige XE8505.

Samsung MU7005 kommer du op i 7000 kr og i Pana 9000 kr for et 58".

Samsung og Panasonic har også "dårlig HDR på minussiden, nøjagtig som XE8505, men sådan er det når tv skal være kantbelyste (tynde så muligt).

Sonys gode "bevægelseshåndtering" tæller også for plus til denne pris.

Jeg ikke se du har overset noget,med mindre der skulle komme "Åbning af ny butik" og BRANDudsalg og over halv pris udsalg på OLED og diverse topmodeller fra firmaerne..X90 osv.

Når det er sagt så ændrer priserne sig hele tiden, og der kommer nye modeller i marts.