Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257856
Her til aften er billedet på sønnikes 3 1/2 år gamle Sony KDL50W805 røget sig en tur. Det blev i sin tid købt pga købsanbefaling her på Flatpanels. Jeg regner med at han får knap 4000 kr gennem vores elektronikforsikring. Han har lige bestilt skiferie, så der er ikke råd til at lægge så meget oveni. Hvilket TV kan anbefales i hans situation? Han bruger det 50% til første generation PS4 og ellers fodbold og Netflix resten af tiden. 4K og HDR kune være rart at få med for a fremtidssikre det lidt hvis han nu får den nyeste PS4, men det kan nok være svært med det budget. Han sidder knap 2 meter fra skærmen, så 50 tommer har været fint indtil nu. Hvis 55 tommer er samme pris, kan han sagtens få plads til det. Holder mig normalt godt orienteret på tv-fronten, men der skal nok købes erstatning snart, og jeg har ikke lige fingeren på pulsen på markedet pt.

Edit: har læst købsanbefalingen, men de nævnte TV til gaming er lidt for dyre.
#258221
Jeg var med Sønnike i Power for at se på det omtalte tv. Det stod fremme, men det var desværre ikke muligt at få sat til et signal. Sælgeren fremhævede et LG pga ægte 100 hz, men da vi ikke kunne komme til at se dem mod hinanden var det svært. Vi valgte at holde fast i Sony, og det har vi heller ikke fortrudt. Hold op hvor er der sket meget på tv fronten på 3 1/2 år! Det driller med at kunne se Yousees kanaler, men det må jeg se på i weekenden. Netflix, youtube og PS4 står rigtigt flot.

Mange tak for godt råd
#258226
bare så du ikke bliver skuffet, jeg synes egentlig man kan få meget tv for 4000kr, men HDR vil ikke være noget du skal regne med i den prisklasse, der vil det aldrig blive særligt godt.

hvilken model fik i købt?
#258256
@Grandahl: Vi fik købt det tv som Decipher linker til i indlæg nr. 2. Det kan godt være at HDR ikke er på toppen, men omvendt har han fået et betydeligt bedre TV for kun 1100 kr oveni forsikringspengene, så han er fint tilfreds.

@martinsommer: Godt råd, jeg prøvede et andet antennekabel, og nu fungerer det bare. Fik det til at virke under landskampen mod Montenegro. Farverne er unaturlige, så nu skal jeg rode med indstillingerne i morgen.

Tak til alle for gode råd og vejledning!
#258671
Hej Kena,

Jeg sad selv og kiggede på skærme da min skærm færdig. (Sjovt nok præcis samme model som dig KDL50W805B)
Håber du lige vil svare på et par spørgsmål.

Hvad fik du for tv'et af forsikringen?
Hvad gav du i tidernes morgen?
Og hvilket forsikringsselskab benytter du, hvis du da vil skrive det?

Jeg har ingen ide om hvad jeg skal forvente at få for mit, den er købt i 14' for lige knap 6000.

PS. hvordan gør man med skærmen når den skal sendes ind til forsikringsselskabet? :- )
#258672
Vi gav 6000kr for det for 3 1/2 år siden. Jeg har tegnet en indbo plus i mit forsikringsselskab(Lærerstandens Brandforsikring). Pudsigt nok valgte de at tage udgangspunkt i prisen for netop den Sony model vi valgte (til 5000kr). Der skulle så trækkes selvrisiko på 1100 kr, så vi fik 3900 udbetalt. Den defekte model behøvede vi ikke at få tjekket hos reparatør. Vi havde pengene på kontoen mindre end 2 døgn efter jeg anmeldte skaden online.