Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258524
Torben Rasmussen skrev:
carsten.pedersen skrev:Hvordan vælger at kalibrer mod HDR?
Du smider testmønstre i HDR ind i TV'et og kalibrerer.
carsten.pedersen skrev:Og er det korrekt at de kalibreringer i laver, er at man vælge IFS dag og nat først og så køre de andre ting igennem?
Ja, du vælger ISF-profilen og så justerer du de parametre, som vi har angivet i tabellen i anmeldelsen - dog med undtagelse af "Custom Color temp".
carsten.pedersen skrev:IFS med en åben hængelås, når jeg trykker på hjælp skriver den at de bliver låst når de er konfigureret, men ud fra det jeg læser fra jer, er det så ikke noget der er IFS kalibreret fra PHILIPS, så burde den vel være låst?
Skærmene er ikke kalibreret ift. standarden. Jeg ved ikke hvordan du låser den, men det sker ikke når du justerer skærmen som vi gør.
dog med undtagelse af "Custom Color temp UPS det ar jeg gjort og aner ikke hvad de stod ??
#258572
Jeg tillader mig at gentage et spørgsmål, som jeg havde fejlplaceret i en anden tråd. Når man nu har sovet i timen og har foretaget justeringer til "Color temp" i henhold til jeres info i anmeldelsen, hvad vil så anbefales at gøre i stedet? Skal man nulstille alle justeringer på ISF-profilerne? Skal man vælge en af de predefinerede profiler for color temp?

Jeg synes i øvrigt, at farverne ser godt ud med udgangspunkt i de custom color temp parametre, som er angivet i anmeldelsen. Er der nogen som har erfaringer på dette område?
#258591
''Det eneste problem jeg har, er dog at det virker som om, at billedet bliver strukket.. har ikke gjort det store ved det dog.


Er der nogle der har henvendt sig til Philips ang den let buet skærm?''

Står overfor at vil købe dette TV ville lige høre om der andre der synes at billedet bliver strukket?
#258608
fooaxe skrev:Ok, men det jeg henviser til er post #258257 hvor der bliver skrevet at billedet bliver strukket på tv'et måske vedkommen skulle have skrevet
om det er på den lodrette eller vandrette side.
Billedet bliver kun stukket, hvis han har valgt forkert billede format, sådan er det på alle tv.
Mt billede ser fint ud med de rigtige billede formater.
#258620
Jeg har lige købt et Philips 55POS9002 tv, og kalibreret det i henhold til jeres anbefalinger.
Når jeg ser 4K materiale er det nogle rigtig flotte billeder, men når jeg ser HD eller SD format fra Canal Digital virker billederne uskarpe.
Jeg har en Canal Digital Entertainment boks som leverer signalet.
På vores gamle 40" Samsung var billederne knivskarpe.
Specielt SD fromatet er sløret/uskarpt på det nye Philips.
Er der noget der kan stilles på i Canal Digital boksen eller på Tvét.
#258622
Du er gået fra 40" til 55", hvilket i sig selv vil gøre det nemmere at spotte et dårligt billede. Har du husket, at vore indstillinger skal bruges på alle inputs? Og kan det tænkes, at dit gamle Samsung har kørt med en mere aggressiv billedprofil, hvor du måske har vænnet dig til kunstig skarphed?
#258627
Ove R skrev:Hvordan laver man indstillingerne på forskellige inputs

Det gamle Samsung kørte på standard instilling.
Skulle Canal Digital parabol ellers ikke have det bedste signal.
Ja det tager lang tid at komme igennem, først sætter du den på fx tv og tager ifs dag og nat og køre alle indstillinger igennem, derefter, fx din forstærker HDMI indput, Chromecast, dvd osv osv osv.Det skal man på alle tv også samsung :-)
#258632
Standard-profilen hos Samsung har både kunstig skarphed og dynamisk kontrast aktiveret. Det er klart, at du vil se en markant forskel på dét billede og billedet på en mere korrekt billedprofil. Du kan sagtens få samme kunstige skarphed ved at skifte til en af Philips' andre profiler
#258636
Torben Rasmussen skrev:Standard-profilen hos Samsung har både kunstig skarphed og dynamisk kontrast aktiveret. Det er klart, at du vil se en markant forskel på dét billede og billedet på en mere korrekt billedprofil. Du kan sagtens få samme kunstige skarphed ved at skifte til en af Philips' andre profiler
Kan en nyere boks far canal Digital gøre en forskel
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 36