Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269274
Hejsa!
Nogen der ved hvor eller om, det er muligt at få input info frem på skærmen?
Når jeg trykker på info knappen på fjernbetjeningen kommer der intet?!

Jeg sidder og tweaker lidt, og det ville være nyttigt at vide hvilket format der modtages.

Pft

Peter
#269284
i øvrigt har jeg også indstillet farvetemperatur, alle steder jeg har set står den rød-wp på
127, prøv at sætte den til 110, og ansigstfarverne bliver meget bedre, ikke den mærkelige røde
farve som på 127.
avanceret>brugerdefineret
#269286
karuso skrev:på info knappen kan jeg se HD720p lyd digital stereo, fra canal digital boks
Hej Karuso!

Tak for input!

Underligt, hvilken version har din fjernbetjening ?
Edit: virker heller ikke med remote appen....
#269289
Mystisk, har også v.14....
Får intet fra hverken Stofa SmartTV boks eller Apple TV 4K??
Bruger du CI eller boks?
#269370
@Pede8000 - Jeg får også oplysninger frem om input ved brug af info knappen.

@Karuso - Jeg havde egentlig fået den opfattelse, at farvetemperaturer er unikke for det enkelte skærmpanel og kun kan konfigureres korrekt med brug af måleudstyr. Derfor har de fleste anbefalinger jeg har set gået på predefinerede "Varm", der vist ligger meget godt out-of-the-box. Derfor kan man selvfølgelig godt forsøge at rode lidt med det :-) Hvad er dit udgangspunkt for at bedømme resultaterne når du skruer på de forskellige farveparametre?
#269374
mit udgangspunkt er hvad jeg synes, lige nu bruger jeg flatpanels brugerdifenerede indstillinger,
som er angivet under deres test, de er efter jeg har fiflet rundt, de bedste synes jeg.
varm synes jeg er lidt for rød i ansigterne f.eks. på nyhedsudsendelserne.
men korrekt man får nok det optimale ved en prof.kalibr. men jeg tror flatpanels kommer tæt på.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 36