Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257838
Jeg sidder lige nu og kigger ind på powers tilbudsavis og så at man kunne få et 55" 4k fjernsyn til kun 2499! Personligt har jeg aldrig set Finlux før, men det jeg skal bruge det til er blot som tilslutning til PS4 så derfor har jeg ikke brug for at smart tv funktionen er specielt god, men blot et udemærket skærmbillede. Er der nogen der har hørt noget om kvaliteten af billedet på finlux tv eller måske specifikt om modellen? :D
Modelnummer: FINLUX FIN55UTV560BK
#257841
Der er ingen proportionalitet mellem pris og kvalitet. Det er formentlig pga. prisen, du spørger, om det er noget lort. Søsterkæden expert tager 5999 kr. for samme apparat. Apparatet kan med dine øjne og til din brug være dobbelt så godt som et japansk produkt eller halvt så godt som et koreansk produkt. Det kan kun du vurdere.
Køb det, og udnyt returretten, hvis du mener, du får for lidt for pengene. Tilbuddet gælder vist kun til midnat...
#257853
Ved ikke hvem der står for panelet, men Finlux var originalt et finsk firm, vidst fra 1970'erne.

Det har vidst været solgt en 3-4 gange siden 1990'erne og i 2006 købte tyrkiske Vestel navnet efter det gik konkurs.

Det Instanbul'ske firma ejer vidst en masse af disse NO NAME produkter..Goodmans, Digihome, Goldstar, Hitachi og Grundig. ..

Der er som regl et eller andet lidt specielle ved disse mærker. Enten er kvaliteten af fjernbetjeningen ikke god. Ellers sidder de best brugbare knapper ikke der, hvor man forventer den og de er trætte når man trykker på dem.så kan der være noget med at farven hvid eller rød bare ikke passer i styrke med nogle af de andre farver..Så kan lyden være tynd og hvis man vil indstille kanalerne foregår det ulogisk, hvor man skal gemme dem en efter en..Hvor på lidt dyre mærker foregår det lettere..

Altså en masse småbøvl..Men skærmtommer til prisen, er det tja..

Og tag det der 4K skildt med et gram salt..
#257864
Hvis det kun skal bruges til PS4, og det kan det sikkert udmærket, men jeg tænker her.

Har det overhovedet et game mode, så input lag kommer ned, hvis ikke så kan du hoppe rundt på 50/80ms hvis ikke mere, og bare fra 15 til 35ms kan du mærke forskel. Kunne jeg fra Sony 9005 til LG 850. Bruger os kun tv til Xbox One S nemlig.
#257872
jng skrev:Knapper og taster sidder anderledes i et Ford-køretøj end i et højkvalitetskøretøj fra Sydtyskland, men for nogle personer, har jeg hørt, er Ford-produktet tilstrækkeligt...
Nu var det mest for at give lidt information om mærket og hvad man højst sandsynligt kan forvente...

Til prisen er det sikkert svært at komme uden om..

OK så kan vi ligeså godt tage den nu..

Ford kører bedre end Opel og VW og holder bedre efter 100.000 km og fåes typisk til attraktive pakkepriser i forhold til feks.VW og japanere, og så kører den bare bedre fordi den er bedre afstemt i undervognen..

https://m.youtube.com/watch?v=ynkQCkBvXQs

At folk så vælger at tro at VW, deres søster mærker samt Opel og Toyota står for mere mere og højere kvalitet, ja,så er de ikke for smarte..
#257900
[quote="kasperk22"]Tak for svarene. Jeg valgte at give det et skud og købe det. Jeg har ikke de store krav dertil så ville bare have noget billigt, da jeg er på SU. Jeg kan lige give en opdatering, når jeg får det her fredag.[/quote]

Lækkert. Gerne hvordan hurtige kanalskift er..Indstilling af kanaler.
og farver på billedet (er der forskel i nuancerne?), hudtoner (naturlige/ser man detaljer?),
Hvordan er farven sort og hvid?
Er der nogle farver som skilder sig ud i billedet?
Er der meget slør når du ser sport osv.?
Hvordan er et billede når du ser Bluray?
Er det til den "mørke/lyse" side? Og kan skærmen "følge med" ved hurtige actionscener?

Og ikke mindst. Er DU umiddelbart tilfreds med købet

På forhånd tak. :)
#257941
AlexToft-Pedersen skrev:Hej,
Andre som har købt TV'et? Eller har erfaringer med det? Eller bare et finlux tv? :)
Mvh Alex
Hmm... Mirror testede et 55" for 2 år siden. Altså Juni 2015

"Once tweaked, the 55UT3E242S-T delivers lovely vibrant colours and accurate skin tones, while there’s negligible leakage from the edge-lit LED light.
Fast action is delivered pleasingly well with very little motion blur, while the lag-free response time again makes this Finlux a good bet for gaming.As before, it’s the set's black levels that give the biggest indication of its humble pricing. When putting the set through its paces during the darker theatre scenes in Birdman, it struggled somewhat with depth and shadow detail."

*The biggest issue comes with its headline feature – watching 4K footage, which is unfortunately a bit of a palaver. The built-in video file reader only supports movies up to 1080p resolution, while none of the Smart TV apps support 4K including, most disappointingly, its version of Netflix."

http://www.mirror.co.uk/news/technology ... ve-5831068

Ellers er det småt med tests..Desværre.

Mirror. Er det ikke som EB i Danmark?

Jeg ved ikke hvor meget man skal ligge i de 4/5 stjerner.