Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Myrhoej
#257806
Hej Folkens.

Jeg har nu længe være på udkig efter nyt TV

valget er faldet på enten Philips 55POS9002 4K OLED el. LG B7


Dog er jeg faldet over at Philips TV'et ikke understøtter Dolby Vision? men hvor vil dette komme til at gøre en forskel for en forbruger som mig? Hovedsageligt vil TV'et komme til at være forbundet til en PS4 Pro, Chromecast 4K samt en Yousee TV boks..

Vil jeg kunne mærke forskel som den normale bruger jeg er? nu når HDR10 understøttes af Philips som jeg kan forstå.
Af lennon
#257812
Hvis man går efter optimal billedoplevelse , så går man udenom flerfarvet ambilight og satser helt klart på DV . Godt nok er udbuddet næsten ikke eksisterende , men det kommer . . .
Brugeravatar
Af bbplayer
#257813
Jeg mener at hvis man ikke er helt med hvad HDR10 giver en og kan opleve forskellen, som den burde. Så har du ikke behovet. Når man ser på dine enheder, så har du heller ikke i udsigt at Sony hopper på vognen og understøtter det,
Jeg tror en yousee boks er rigtig mange år væk fra at understøtte det, da flere tv signaler som regel først skal præsenteres som sendt i HDR10, dem har vi vist ikke mange af endnu, som også kan ses i Danmark.

Hvis du ikke vælger kalibrering, du ikke synes film skal ses på UHD Blu-ray og du hovedsagligt bruger tv't til tv udendelser fra en boks, så nej, du er almindelig bruger og du kan nok godt vente 3-5 år endnu :)

Hvis du ser mange lejede film på Chromecast via Google Play store, så kan det måske hjælpe at du har det.
Af aalb1970
#257820
Det kommer meget an på, hvor meget du bruger Netflix eller andre streamingtjenester med Dolby Vision indhold, og om du overvejer at investere i et Apple TV 4K eller en Ultra HD Bluray afspiller. Netflix og iTunes har efterhånden en del indhold i Dolby Vision, og det giver en mere realistisk billedoplevelse end HDR10.

Du bør evt. også tage med i betragtning, at LG'en har markant lavere input lag end Philips'en i spiltilstand (21,4 vs. 39 ms.), så hvis du spiller meget på din PS4 Pro, er LG'en et klart bedre valg.

Det er altid svært at rådgive, men med mindre du kan få Philips tv'et til en lavere pris end LG'en ville jeg vælge LG'en.