Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjur
#257688
Jeg har bestilt tvet fra Elgiganten med levering, da de ikke havde flere. Jeg har et B6V i forvejen, så det her er til soveværelset.

Mine spørgsmål er følgende:

1. Virker ambilight på alt materiale, så hvis jeg afspiller video gennem Kodi på Shield så giver den også lyset?

2. Kan man let slå ambilight fra og kan man evt. Lave det som fast lys?

3. Er der noget insiderviden om der kan komme Dolby Vision og eller HDR10+ gennem firmware?

4. Hvordan er billedkvaliteten på ISF profilerne og skal der tweakes en del på ISF også? På mit B6V har jeg kun indstillet lidt skarphed og motion?

5. Sidst men ikke mindst hvordan er billedkvaliteten ift. LG B6. Tænker mest ift. Proccessering af video samt motion.

Beklager de mange spørgsmål, men det er mit første Phillips og det skal erstatte Samsung KS7005, som jeg håber det er en klar opgradering fra.
#257689
Jeg kan svare kort på spørgsmål 1 og 2, det er 2 gange ja. Du kan selv justere, hvor aggressiv ambilight skal være. De 2 Philips jeg har haft kunne man vist vælge mellem 4 faste farver.
#257777
3. Teoretisk, ja. HDR10+ virker mest sandsynligt, synes jeg (Philips billedfilosofi taget i betragtning), men det er ren spekulation pt.

4. Ganske god. Hvis du tjekker kalibreringsafsnittet, så er der en måling af "Før kalibrering (ISF Night)": http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 05461603#3

5. Mange af de samme styrker. Philips motion-system, Clear Motion, er lidt bedre end LGs TruMotion til at reducere sløret, som ligger i optagelsen. Til gengæld synes jeg, at deres Natural Motion gør billederne meget kunstige. Det er et system til motion interpolation, hvor der udregnes kunstige billeder, som indsættes i billedstrømmen.
Af Bjur
#257779
Hej Rasmus. Tak for svaret. Jeg er lidt bekymret for HDR10+ og Dolby Vision specielt når jeg også har et B6 hvor 60 Hz ikke virker fremadrettet, men Philips bliver da nød til enten at supportere den ene eller anden teknologi eller begge. Hvis de ikke gør det ski.er de da på kunderne der køber et 2017 oled..