Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomaskbhs
#257463
Jeg er mildt sagt overfølsom overfor clouding/backlight bleeding. Jeg overvejer et Sony XE8005 i 49 tommer men er nervøs for edge-led og mulig clouding. Er der nogen der har erfaring med den specifikke model mht clouding? jeg synes ikke rigtigt at jeg har kunnet finde noget på nettet (det er måske et godt tegn).
Af PeterD
#257523
thomaskbhs skrev:av, hvis det er samme TV så skal jeg da helt klart ikke have det - tak for info!
Du skal også se bort fra Samsungs MU modeller, hvis du får røde knopper og hele kroppen begynder at klø, pga. clouding.

"As is common with edge-lit LED TVs, there are some lighting issues. I occasionally spotted some clouding. It’s especially noticeable in dark areas at the top and bottom of the screen"

http://www.trustedreviews.com/reviews/s ... 3GrfaHl.99

Så hvis de to mærker er udelukket og OLED fåes ikke i 49"... :o...Hvad gør man så?
Af Grandahl
#257528
PeterD, hvor ser du at trådstarter efterspørger dit Samsung haderi henne? Kan du ikke bare holde det for dig selv?

Trådstarter, man kan altid være uheldig med paneler, også at der kan optræde mere clouding end man ønsker. Bestil altid over nettet, så har du 14 dages returret hvis panelet har for store skavanker af den ene eller anden slags.

Ext kunne du kigge efter XE85 eller 9000 de ligger i et godt prisleje pt, 85 er med VA panel som jeg finder noget mere brugbart end den 8005 der har IPS panel. XE 9000 er bagbelyst der gør fordelingen af lys over panelet mere jævnt.
Af thomaskbhs
#257533
Det er helt fint med input om andet end Sony, jeg har ikke lagt mig 100% fast på at det skal være Sony.
Men 55 tommer bliver lidt hidsigt til min lille to-værelses så vil helst ikke have større end 49 tommer. Og så hedder det åbenbart XE90 hvis det skal være sony og VA-panel. Og det er jo for så vidt også fint nok, men jeg kvier mig nu lidt ved at give knap 10.000kr når den større 55tommer for få dage siden var på tilbud til 7777kr :)
Af PeterD
#257534
Grandahl skrev:PeterD, hvor ser du at trådstarter efterspørger dit Samsung haderi henne? Kan du ikke bare holde det for dig selv?

Trådstarter, man kan altid være uheldig med paneler, også at der kan optræde mere clouding end man ønsker. Bestil altid over nettet, så har du 14 dages returret hvis panelet har for store skavanker af den ene eller anden slags.

Ext kunne du kigge efter XE85 eller 9000 de ligger i et godt prisleje pt, 85 er med VA panel som jeg finder noget mere brugbart end den 8005 der har IPS panel. XE 9000 er bagbelyst der gør fordelingen af lys over panelet mere jævnt.
Sorry. Jeg forsøger bare at informere bredt. Undskyld hvis jeg igen træder dig over tæerne.

Panasonic har OGSÅ STORE problemer.

http://forum.recordere.dk/panasonic-tx5 ... 36741.html

Så er vi alle tilfredse. Se, ingen grund til at hidse sig sådan op og du har ret.

Man kan være uheldig med paneler :((