Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Myrhoej
#257374
Hej Folkens.

Har nu efterhånden rodet lidt igennem mange af de seneste indlæg, dog uden rigtig at komme nærmere et godt bud på mit nye TV?

Vi har en budget der ligger op til 14.000 kr.

Skærmen skal primært bruges til

- TV
- PS4 Pro/Xbox One X
- Chromecast 4K

Det skal erstatte mit gamle udslidte Samsung PS50D7705 plasma fra før krigen :D

Hvad kan i anbefale?

Kan måske overtales til at gå på kompromis og nøjes med et 55"
Af PeterD
#257377
Myrhoej skrev:Hej Folkens.

Har nu efterhånden rodet lidt igennem mange af de seneste indlæg, dog uden rigtig at komme nærmere et godt bud på mit nye TV?

Vi har en budget der ligger op til 14.000 kr.

Skærmen skal primært bruges til

- TV
- PS4 Pro/Xbox One X
- Chromecast 4K

Det skal erstatte mit gamle udslidte Samsung PS50D7705 plasma fra før krigen :D

Hvad kan i anbefale?

Kan måske overtales til at gå på kompromis og nøjes med et 55"
Bum Bum

Et 55" giver OLED...

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM1

65" er dette ikke et dårligt bud, men der kan være bedre grunde til at vælge andre..

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM1

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1495007390
Af Myrhoej
#257381
Tak for det hurtige svar.

Men hvad vil tale for/imod begge skærme? havde nemlig godt set det Sony der var på tilbud i Elgiganten, havde dog ikke i første omgang overvejet OLED?
Af Grandahl
#257384
hvor langt har du til dit tv?

Hvis du ikke har ret langt ville OLED være valget uden at gøre en eneste tanke mere i den retning.
Af Grandahl
#257395
igen må jeg sige at afstanden til dit tv ville være afgørende for mig.
Af Supergris
#257435
Så ville jeg nok personligt spare de 3000 kr. og gå efter den store skærm.

Den har et fint billede, dog skal man ikke forvente, at udnytte HDR, men for de fleste, vil det ikke være det store savn, da udbuddet af kilder stadig er begrænset; nogle bryder sig faktisk ikke om det "overpyntede" billede, det giver.

Valget er ikke nemt, men det er kun dig selv, der ved, hvad du prioriterer højest.

Begge er gode tv, hvor Sonyen nok er det, man kalder et best buy i øjeblikket (nu hvor PAnasonic 65EX700 kø-tilbud er ovre), men igen, det kan LG B7 også kaldes, hvis man gerne vil have OLED.

Som Grandahl er inde på, så er det nok afstanden til tvet, der er afgørende, og din afstand, er så stor, at den sagtens kan bære en 65"; faktisk vil jeg mene, det er synd, at gå under.

Én ting er sikkert; det er springet i skærmstørrelse, der vil give den mest markante forskel i forhold til, hvad du har nu...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257437
Jeg synes ikke man kan kalde HDR for "overpyntet". Der er et større farverum at arbejde i, og så er der (potentielt) mere knald på lyset. Det giver et ret synligt løft i filmoplevelsen at se en film i HDR ift. den almindelige SDR-version i min mening - forudsat, at TV'et kan vise HDR ordentlig.
Af Supergris
#257442
Derfor jeg har puttet det i gåseøjne. Jeg har mødt folk, der ikke bryder sig om det; personligt synes jeg, det er rigtigt godt i nogle tilfælde, men ikke noget jeg ikke kan undvære...
Man kan jo ikke komme udenom, at det svarer til at køre et billede gennem Photoshop.
Jeg foretrækker stadig mit store billede på min projektor, end et 55" billede med HDR.