Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257312
Jeg skulle have været i Power og hente et 8505 jeg har købt til 6666, men ser nu at de har et 9005 til lidt over 1000 mere. Vil I mene det er merprisen værd?

Det skal hovedsageligt bruges til DR/TV2 og film streaming.

Og hvad er holdningerne til at transportere det liggende lidt på skrå i en lille bil? O-O
#257322
Vi har ikke haft den på testbænken, men baseret på kollegaer i branchen, så er det et fornuftigt HDR-tv i mellemklassen. Den dækker rimelig meget af DCI-farverummet, kan nå rimeligt op i lysstyrke og kan styre lyset bedre end de kantbelyste LCD-tv.

Hvis man skal have HDR på LCD-tv så synes jeg, at det er LCD-tv med en form for zone-styring, man skal satse på.

LCD-panelet kan godt blive beskadiget af at ligge ned. Man skal være uheldig, men risikoen er til stede.
#257376
Mange tak for jeres svar.

Jeg tog ud for at købe skærmen, men lod mig overtale til at købe et Panasonic EX700 til 7000 da mit HDR behov ikke er stort og jeg kommer fra et plasma tv.

Sælgeren henviste meget til denne side :)
#257378
H.Arnholm skrev:Mange tak for jeres svar.

Jeg tog ud for at købe skærmen, men lod mig overtale til at købe et Panasonic EX700 til 7000 da mit HDR behov ikke er stort og jeg kommer fra et plasma tv.

Sælgeren henviste meget til denne side :)
Så er der da en, der har forstået hvad det drejer sig om.. 8-)

Kom gerne med en update når du har rodet lidt med det. Især spændende at høre om skridtet fra Plasma til LCD/LED er det samme eller et lille trin op/ned her i '17.

På forhånd mange tak :)
#257385
jeg går ud fra det er 65" du har købt, i så fald er det dejligt at høre at sælger ikke bare automatisk henviser til LG´s repetoire af LCD tv.
#257397
Det er nyt, jeg kender en der arbejder i Elgiganten, det er LG LCD de plejer at "anbefale", ikke OLED, så lidt underligt de ikke anbefalede et LCD LG i stedet for den Qled.
#257402
Blackspot4200 skrev:det ser ud til at Samsung Qled er der hvor sælgerne ligger deres fokus nu, har talt med to i sidste uge og en idag som fik anbefalet Samsung Qled fremfor LG OLED.
Well..Høj lysstyrke men ellers er det svært at gøre noget mod OLED..

55" Samsung "QLED" koster 13.200 kr altså kun 1800 kr billigere end den, på nær 2 punkter, bedre 55" LG OLED 14.999 kr..

Gad vide hvad Samsung finder på om 2 år. "CLED" for Chrystal LED..? O_O og hvornår kommer kineserne?

Hov..Glemte helt det var en XE9005/XE8505 tråd.. :s
#257407
Grandahl skrev:Det er nyt, jeg kender en der arbejder i Elgiganten, det er LG LCD de plejer at "anbefale", ikke OLED, så lidt underligt de ikke anbefalede et LCD LG i stedet for den Qled.
De plejer nemlig altid at anbefale en LG LCD, men dem jeg talte med søgte netop råd om de skulle vælge Qled over OLED og her sagde sælger alle tre gange ja !