Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skyoff
#257002
Jeg har besluttet mig for at opgradere udstyret i stuen, og skal derfor bruges Jeres ekspertise til at træffe det rigtige valg.

Tv'et skal være et 55" og levere det bedste 4K/UHD. Lavt input lag, da jeg spiller Fifa, samt fremragende motion da jeg ser en del fodbold. Derudover skal det have god HDR, da jeg også skal have det nye Apple Tv 4K, til film og streaming i 4K kvalitet. Budgettet er omkring de 10.000 kr.

Har læst en masse anmeldelser og søgt råd og vejledning hos Hifi-klubben, men har erfaret at det virkelig er en jungle at finde rundt i. Jeg har primært haft følgende TV i tankerne, med det er som et det ene er bedre end det andet på visse punkter.
- Sony XE9005
- Samsung KS8005
- LG B6
- LG B7

Som det ses er jeg villig til at springe budgettet hvis der er tale om OLED tv, men satser dog på at de falder i pris stille og roligt, eller at der kommer et åbningstilbud.

Jeg bruger desuden Chromecast og YouSee app'en til at se almindelig tv og fodbold på, hvis det har noget at sige.

Håber I kan hjælpe!
Mvh, Jakob
Af Supergris
#257004
Du har faktisk selv svaret på dit spørgsmål.
Da du ønsker hæderlig HDR, er et mellemklasse-tv ikke rigtig en mulighed, ellers er der i øjeblikket en skarp pris på Sony XE8505.
Det er kun dig selv, der ved, hvad du vægter højest.
Der findes i øvrigt et utal af tråde, der omhandler nøjagtigt det samme...

LG B6 er nok ved at være rigtigt svært at opdrive, og som du selv er inde på, svinger priserne på Oled en hel del; hvis du er heldig, at finde ét, når prisen er i bund, må du selv afgøre, om det er merprisen værd.
Af Beckham
#257011
Ja...som Supergris nævner er det nok svært at opdrive et B6 efterhånden. Det samme gælder vel KS8005? Så er der B7 og XE9005. Begge rigtig fine tv. OLED klarer HDR bedst, mens Sony nok lige er en tand foran i forhold til sport\hurtige bevægelser. B7 har nok det laveste input lag, men til FIFA tror jeg XE9005 klarer det rigeligt fint.
Af Beckham
#257017
Jeg har ikke selv testet de nye Samsung modeller, men generelt siges det at MU serien er dårligere end KS fra sidste år. Hvis du skal have noget på KS niveau skal du nok op i deres QLED serie.
Af Grandahl
#257021
MU serien er ikke blevet ringere, jeg har set et par stykker efterhånden.. Hvis jeg bruger det jeg har set og sammenligner ( og den sammenligning er nok lidt firkantet ) så er det dette års MU serie nok at sammenligne med Ku serien fra sidste år, altså 6´er serien og nedad. Du skal nok op i QLED for at opnå sidste års KS 7005 og opefter..

Med de behov du selv skriver, vil jeg kun kikke efter OLED
Af Grandahl
#257031
Ingen er i tvivl om at digPeterD og Beckham er super super tilhængere af Sony, det er der ikke noget galt i, det er gode tv. Men det kammer over, og specielt du er slet ikke objektiv.

Du fremstiller dig selv rimelig amatøragtigt. Du bliver ved med at smide ovenstående link ind, for at sætte OLED i dårligt lys. Selv om flere skriver videoen er totalt misvisende når de ikke er indstillet. Det overhører du fuldstændig i din kamp for at få folk til at købe japanske tv.. Du er så langt ude at det skriger til himlen nogle gange, ville ønske du fik et mere nuanceret eller ihvertfald objektiv tilgang, men det ønske er nok at sætte baren for højt.
Af Beckham
#257037
Jeg vil da gerne erkende at jeg er tilhænger af Sony, men helt neutralt synes jeg også de har de bedste bud i år. Sidste år var det Samsung som havde de bedste value for money bud, men sådan er det altså ikke i år som jeg ser det.

Og iøvrigt....hvis jeg\vi kammer over med Sony, så er der altså også nogle herinde som kammer over med OLED...;-)
Af PeterD
#257040
Underligt nogen igen at blive personlig..

Nå,men så tager vi den her:

Jeg har flere gange skrevet at OLED ER det bedste overall tv, men at Sony er rigtig gode til bevægelse..

Jeg kan ikke gøre for at det er udviklet i japan, men sikkert samlet et sted i østeuropa.

Hvis det står mellem OLED og LCD, så vil jeg vælge det LCD tv som kommer tættest på og her syntes jeg, det er min personlige mening, at Sony dette år laver nogle skærme som er gode til fodbold og sport generelt.

Du ved jo godt jeg godt kan lide Panasonic..og du ved godt jeg kan lide Pioneer og du ved godt jeg kan lide Philips Ambilight OG jeg endda roser det nye Philips tv, men når det er sat op mod Sony så er jeg bange for at anbefale det,da man gennem de sidste 4-5 år har hørt at deres tv mangler "den sidste touch" i forhold til Samsung,LG og japanerne..Det kan være plastikkvaliteten, lige det sidste med billedet osv.

Og tale om at favorisere tv. Hvad ser der så for dig og Samsung...?

ER du i virkeligheden en Samsung-ansat som kører rundt til kunderne og servicere tv?

Det er der INTET galt i, men det er bare påfaldende at du flere gange skriver "Jeg har set flere Samsung XXXX skærme som..." og inden for de sidste år, er det praktisk talt hver gang du kommer frem med:
For 2 år siden JU,
sidste år KU og
nu MU serien.

Jeg har før skrevet til dig her og personligt, hvorfor og jeg har ikke rigtigt fået svar..

Det irriterer mig at bl.a. Samsung slår sig højt op på en teknologi og desto mere er jeg glad for at FP kigger dybt i deres teknologi:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1485254312

Jeg ved ikke hvor du henter inspiration fra, men jeg får min hos avsforum.com, hdtvtest.co.uk, ljudochbild.se, computerbord.de..Hov. nej...computerbild.de og det er så påfaldende at mange netop foretrækker LG OLED og Sony til bevægelse..

Nå vi har jo taget den i en personlig besked før, så vi kommer ikke videre.

Jeg giver kun MINE anbefalinger, hvad folk klikker "køb" på, på nettet eller hvad de gør i butikken. Det er heldigvis deres eget valg.

Jeg er ked af det,men når OLED er på tilbud, ER det altså værd at overveje,hvis man står og kigger på et 55" eller 65" tv

Men fat mod: Samsung tjener stadig masser af penge..
Bare ærgeligt at de bruger så mange penge på reklame.
Af Mfede
#257041
I mine øjne er det en no-brainer ift. LG B7. Bevares, Sony XE90 er lidt bedre til at håndtere bevægelse, men så er forskellen altså heller ikke større.
OLED vinder til gengæld på alle andre krav + man får en meget større betragtningsvinkel.
Af Grandahl
#257061
Havde ikke regnet med andet PeterD, du forholder dig slet ikke til det jeg beder dig om, nemlig det link du bliver ved med smide op.

Det har intet med Samsung at gøre, det har med det Sony tv kontra det LG Oled. Alt det andet du skriver må stå for din egen regning. Som jeg har fortalt dig før, føler jeg mig ikke forudindtaget af mærker, vi har i vores hjem en LG, en Samsung tv og 2 Sony, at du mener jeg er Samsung ansat fortæller mere om dig end om mig.
Af Grandahl
#257063
Det er rigtigt PeterD at jeg har set en del tv rundt omkring, også i folks hjem, og det er af stort set alle mærker, jeg synes det er sjovt og har interesse i det.
Her får man et godt indblik i billedkvaliteten, hvor hurtige de er menu, fungerer smart tv, hvordan de kører med diverse motions som nogen har slået til, og hvad folk er glade for ved deres tv, og hvad de er knap så tilpasse med.

Du skulle prøve det Peter, at læse og copypaste anmeldelser kan enhver idiot finde ud af.