Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjqrn
#256917
Hej folkens

Jeg skal snart have nyt tv til stuen, og har set på de 2 ovenstående modeller og er i tvivl om hvilken der er bedst, har ikke fundet nogle test på Phillips modellen
ved der er forskel mht ips og va panel hvor det ene er bedre på sort (va) og det andet er bedre på betragtnings vinkler (ips)

jeg ser ikke meget sport, det er mest streaming netflix hbo viaplay osv og så kommer der også nogle BlueRay film indimellem

Oled er ikke en mulighed, da jeg ønsker et 65" og det er alt for dyr endnu

Sony er på tilbud pt til 10k og Phillips koster ca 13k
umildbart kunne jeg godt tænke mig at prøve et Phillips pga ambilight hvilket jeg tænker giver en fed effekt på væggen

har pt et LG 47 LM660S fra 2012 hvilket jeg er fint tilfreds med det eneste minus er at der kommer meget genskin i skærmen og når rummet er meget lyst kan nogle ting være besværlige at se, hovedsageligt mørke scener

er der nogen der har lidt tanker at dele ud af? :)

Mvh Jens
Senest rettet af Bjqrn 19. sep 2017, 19:56, rettet i alt 1 gang.
Af Bjqrn
#256921
ja tænkte jeg også da det er blevet sat ned fra 15k, synes det er svært at gennemskue de forskellige spec og hvor meget betydning de har, har sat mig rimeligt ind i det synes jeg, men har alligevel lidt svært ved det.
det der bekymre mig mest er om billedet "hakker" (kan ikke lige huske det faglige udtryk, måske (motion blur)) når der vises noget
Af PeterD
#256931
Beckham skrev:Intet tv er perfekt, men generelt er Sony anerkendt som værende de bedste til at håndtere hurtige bevægelser.
Philips er vidst begyndt at lave tv som trods alt udfordrer en smule. De skulle være blevet bedre til at vise et godt billed og hvis prisen er rigtig kan det lokke og med Ambilight, men..Jeg vil trods alt satse på XE85 og når det kommer til stykket lægge mine penge dér

"Dass kann nicht mit das IPS panel zeigen was ermöglich ist. HDR und film ist die erbotene TV aber nicht gut genug" (stavefejl I know)

https://youtu.be/rKJfkvSB06g
Af lennon
#256935
Jeg er enig i,at Philips har nogle modeller der kan være interessante i jagten på den perfekte billedoplevelse (- kender ikke nævnte). Men i så fald skal flerfarvet ambilight i hvert fald slukkes, - og så er det jo lidt tåbeligt, at give ekstra for. Ville også gå efter Sony . . .
Af PeterD
#256937
Hov..Der har vidst sneget sig en ombytning på 2 bogstaver ind i modelnummeret i overskriften..EX..>XE.

Mener et i Panasonic's lineup i år hedder EX..men på en del områder er Sony foran.
Af Bjqrn
#256940
lennon skrev:Jeg er enig i,at Philips har nogle modeller der kan være interessante i jagten på den perfekte billedoplevelse (- kender ikke nævnte). Men i så fald skal flerfarvet ambilight i hvert fald slukkes, - og så er det jo lidt tåbeligt, at give ekstra for. Ville også gå efter Sony . . .
er bestemt ikke på jagt efter det bedste billede så burde jeg nok kigge på oled, ved godt man ikke får det ypperste i den prisklasse.
kunne bare være fint at hører nogle meninger og gerne fra folk der evt har Phillips med ambilight
Af Bjqrn
#256941
PeterD skrev:Hov..Der har vidst sneget sig en ombytning på 2 bogstaver ind i modelnummeret i overskriften..EX..>XE.

Mener et i Panasonic's lineup i år hedder EX..men på en del områder er Sony foran.

Jep kan jeg godt se :s
Af PeterD
#256942
Bjqrn skrev:"Dass kann nicht mit das IPS panel zeigen was ermöglich ist. HDR und film ist die erbotene TV aber nicht gut genug" (stavefejl I know)

https://youtu.be/rKJfkvSB06g
Har prøvet at oversætte det betyder det at hdr ikke er så godt på det eller?[/quote]

Det vil være sådan jeg tolker det, ja.

Bemærk at jeg intet har noget imod Philips tv. De har mange rigtig gode egenskaber som man ikke finder hos andre, men blot ønsker at du får den bedst mulige pakke inden for rammerne af dit budget.
Af Bjqrn
#256944
[/quote]

Det vil være sådan jeg tolker det, ja.

Bemærk at jeg intet har noget imod Philips tv. De har mange rigtig gode egenskaber som man ikke finder hos andre, men blot ønsker at du får den bedst mulige pakke inden for rammerne af dit budget.[/quote]

Okay, har også læst anmeldelsen af xe85 her på siden og den siger også at det ikke er godt til HDR, men det forventer jeg dog heller ikke i den prisklasse, bare at det er en ok skærm, tænker jeg kan have det tv jeg køber 5-6 år og på den tid kommer det til at ske meget mht udvikling af oled og prisen på det.

Takker for dit indput ! :) hvad er det som Phillips har som andre ikke har? umildbart er der IPS vs VA og så har phillips bedre lyd (hvilket er fuldstændig underordnet for mig pga tilslutning af ekstern lyd) så er der selvfølgelig og design (hvilket er objektivt) og kvalitet på fjernbetjening hvilket er ligegyldigt for mig . eneste jeg tænker muligvis kunne være fedt er ambilight, dog har jeg aldrig set film på et tv med ambilight og derfor kan det være jeg måske finder det fuldstændig ligegyldigt ?!
Af PeterD
#256946
Philips skærme har typisk en god værdi, dvs at du på papiret får meget for pengene. Farverne og kontrasten er fine på Pus7601 ifg. test, det er ikke det samme som et præcist billed.Alle deres billedforbedrings indstillinger skal i menuen alligevel slås fra..

Desværre er deres fjernbetjeninger lidt "gnidret lavet"..Ofte ulogisk placeret knapper..(Dem man bruger mest skal være store og nemme at finde)..og det er selvfølgelig subjektivt men jeg syntes den sidste "kvalitetsfølelse" mangler i feks plastik og når der trykkes på knapperne.

Billede

Til sammenligning en til Sonys skærme:

Billede


Det er svært at finde en video hvor du kan se effekten af Ambilight.

Her er en video og det er vidst IKKE reklame. Den kan man altid finde.. (Er det Batman, Dark Knight?)

https://m.youtube.com/watch?v=N3Kar9IT3Co