Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256840
Små hak og støj .

Helst omkring de 8000 ellers må jeg åbne tegnedrengen .

Skal bare være velegnet til sport går gerne ned i kvalitet ifh til " Billede kvali " bare jeg får et glidende billede !

Ved ikke så meget om tv. Sys bare ikke det for meget at forlange et glidende billede .

Har lige afleveret en Samsung UH55MU6475 (mener jeg det var ) tilbage pga små hak .

Skærmen skal helst være 55 " :D
#256841
Nu går vi selvfølgelig ud fra at forholdene er perfekte. Ingen dårlige antenneforhold og dårlige kabler,stik er rigtigt skruet på etc...

Hvis det ikke kan være OLED og du kan lægge +3000 Kr. mere...Sorry, men skærmene ER altså pænt dyre i øjeblikket..

Tænker jeg dette Sony

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

http://digitalt.tv/wp-content/uploads/2 ... f-Prof.jpg


Skærmen sat side om side med B7 OLED fra i år:

https://m.youtube.com/watch?v=eoxsZbk8K-A

PS. Blot til sammenligning tager Dansk Supermarked, Bilka og Føtex, 10.000 Kr for et 55" KS7005 en skærm fra oktober sidste år, så priserne holdes altså deroppe omkring.. Et low-key mærke som Finlux 8-) ,skal Power have 5000 Kr for, så ja..priserne er steget.
#256842
Du skal ikke sige sorry for priserne dem styre du jo ikke :D

Den sony skærm du linker til ser sq fin ud og ja 3000 ekstra er jo til at grave frem.

Har den hvad der skal til for at opfylde mine krav tror du :D

Min tilslutning er yousee signal via antenne stik. ved ikke om det har noget at sige
#256850
cort1991 skrev:Du skal ikke sige sorry for priserne dem styre du jo ikke :D

Den sony skærm du linker til ser sq fin ud og ja 3000 ekstra er jo til at grave frem.

Har den hvad der skal til for at opfylde mine krav tror du :D

Min tilslutning er yousee signal via antenne stik. ved ikke om det har noget at sige
Ha-Ha..

Ja. En god Sony skærm eller OLED må være bedst til et "glidende billed".

PS. Husk lige at de fleste skærme i butikkerne ofte viser præsentations videoer lavet af LG,Samsung,Sony osv. for at få skærmen til at tage sig bedst muligt ud og det gælder også på fodboldkampe, hvor der er skruet MAX op for lysstyrken.

Når du kommer hjem er din kabel-tv forhold nok anderledes, men med en blu-ray kan du se hvad tv'et formår..

YouSee gennem antenne er vel nok ok. Det kører jeg også selv med og det kan man vel ikke sådan ændre.
#256856
Ja...det er jo efterhånden lidt trivielt at sige, men i forhold til håndtering af hurtige bevægelser kan jeg kun bakke op omkring PeterD's anbefaling af Sony LCD. Har stadigvæk ikke set andre mærker klare det bedre. Har selv købt Sony XE93...håndterer sport\fodbold fremragende.
#256888
Rasmus skriver dette i en anden tråd Ifm. en skærms kvaliteter og sport...

Spørgsmål:"Her oplever jeg meget at bolden kan blinke og forsvinde meget kort (gengive sig selv) ved lang skud og sådan.. er det det "ghosting""

Rasmus :"Det er desværre en svaghed ved visse VA LCD-paneler, typisk fra de kinesiske/taiwanske producenter (som Samsung til tider indkøber fra)."
#256890
Bare lige til orientering inden du måske kasserer den næste skærm du forsøger dig med. Indstillinger af dit tv vigtig.

Der er ingen skærm der håndterer bevægelse perfekt, du vil altid kunne finde tidspunkter med slør på bolden, hak osv. Bare så du er forberedt.

Men nogle skærme er bedre end andre selvfølgelig, hvis du er villig til at give 11000 kr, ville jeg selv have valgt en OLED da springet økonomisk er lille dertil. Sony er kendt for at styre bevægelse en tand bedre end andre, OLED er dog markant bedre på alle andre områder.