Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henlar
#256760
Hejsa
Jeg har købt dette tv OLED65B6V
Jeg må sige jeg er noget skuffet over billedkvalitet når jeg ser sport på dette tv :-(
Det er meget utydeligt og virker sløret når jeg ser fodbold, håndbold og NFL.
Jeg bruger disse indstillinger:
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6-oled/settings
Er der nogen der har et godt råd til bedre billed, da jeg faktisk føler mit gamle plasma Panasonic gav bedre billed ::l

Mvh Henrik
Af Beckham
#256783
OLED overgår alt andet på de fleste områder, men lige i forhold til sport og hurtige bevægelser er de\det ikke det ypperste. Og hvis man kommer fra en god plasma, kan der måske lige være en tilvænningsperiode i forhold til netop sport\hurtige bevægelser. Tror dog at B6 kan levere vil være tilstrækkelig for de fleste normale\casual brugere. Har du sørget for at alle "motionforbedringer" er slået fra?
Brugeravatar
Af bbplayer
#256786
henlar skrev:Hej
Jeg har yousee boks, og får signal gennem telefonstikket :-)

Mvh
Henrik
Er det en Trio løsning du mener, med et signal på ca. 2Mbit i bitrate på udsendelser i SD? Og 4MBit på HD?

Der skal du nok mere se om du ikke kan få et bedre input signal, hvis det er korrekt pakke løsning, eller prøv at få fat i noget UHD materiale.

Din kilde lyder i hvert fald til at være dårlig, jeg har selv lige prøvet det med en streaming løsning fra canal digital, hvor alt andet normalt ser rigtig godt ud.

Og sidst, tror ikke din panasonic kunne gøre det bedre, udover den kunne smøre de dårlige detaljer mere ud, så du ikke kunne se hvor dårligt billede du smed ind på tv :)
Af Nougatplovene
#256790
Hej, jeg har samme oplevelse på mit nye B7 gennem Youesee tv og film appen over chromecast ultra. Alt motion slået fra og både ved 50Hz og 60 Hz. Lidt træls.
Til gengæld, når jeg finder et 4k klip i YouTube appen (der ligger et klip af Barcelona - Atletico), så kører det rigtig godt. Så jeg tænker også det i høj grad skyldes kilden.
Af Bond
#256791
Det må være kilden som er problemet/ indstillingerne på tv'et.
Har selv haft en E6V 65 kørende i mere end et år og har aldrig haft problemer med at se sport, det er dog mest fodbold "La liga og Champions League"

Motion er da mindst lige så godt som på min gamle Pioneer Kuro

Jeg har både signal fra CD via satellit og Yousee via kabel.
Af lar1974
#256792
Måske skyldes dit problem at din Yousee boks er sat til at outputte signalet i 1080i. Hvis det er sat til 1080i så prøv at sætte output til 720p i stedet og se om det ikke gør en forskel.
Af Beckham
#256802
Kilden kan helt sikkert også være årsagen. Og med det jeg har set til B6, så vil jeg sige at den virker til at være en smule dårligere til at "glatte ud" ud på et dårligt signal end diverse andre tv.
Af henlar
#256839
Hej

Det er home trio løsning fra Yousee jeg har.
Har prøvet skifte fra 1080i til 720 p, men det gav desværre ikke noget.
Truemotion er slået fra.
Billedet er fint på film mm, men på sport er jeg lidt skuffet.

Mvh
Henrik

Mvh
Henrik
Af PeterD
#256851
henlar skrev:Hej

Det er home trio løsning fra Yousee jeg har.
Har prøvet skifte fra 1080i til 720 p, men det gav desværre ikke noget.
Truemotion er slået fra.
Billedet er fint på film mm, men på sport er jeg lidt skuffet.

Mvh
Henrik

Mvh
Henrik
Godt nok skulle Sonys tv (LED/LCD) som prismæssigt matcher OLED, være gode til sport, men spørgsmålet er om der er så meget at hente så du bliver tilfreds..? O-O

OLED, rigtigt indstillet, bør være helt fremme i skoene..
Af Beckham
#256855
Ja...OLED\B6 burde tilfredsstille de fleste på dette område. Må dog indrømme at jeg selv valgte en Sony LCD netop pga. dens evne til at håndtere sport\hurtige bevægelser. På dette område er Sony altså fremragende.