Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256752
Er i gang med at hjælpe en med opsætningen af en LG B7 og en B&O connection HUB som er forbundet via et optisk toslink kabel. Problemet er at Huben ikke vil modtage IR commander fra LG fjernbetjeningen, uanset hvad jeg prøver så registere den intet når man prøver at parre de to enheder, har prøvet med en samsung fjernbetjening og der var der ingen problemer. Der er forbindelse og lyden går igennem, men det er ikke muligt at skrue op og ned, ifølge B&O skulle connection Huben kunne lære fra alle type fjernbetjeninger så længe den har IR. Så nogen bud på hvad problemet er? ;;)
Senest rettet af Pedersen.86 17. sep 2017, 17:18, rettet i alt 1 gang.
#256754
Ja har lige fundet ud af at den kører på RF frekvenser i stedet for IR - hvilket er noget totalt øv i forhold til B&O, er det muligt at købe en multi-fjernbetjenning der kan både betjene LG igennem RF'en og så B&O igennem IR?
#256763
LGen kan styres af IR, så du skal bare have fat på en af deres alm. remotes og programmere med den i stedet. Men du får ikke hub'en til at virke med den almindelige version.
#256764
Med den almindelige version mener du den medfølgende magic remote? Hvilken fjernbetjening anbefaler du der vil kunne bruges af både huben og B7'eren? Jeg har simpelthen meget svært ved at gennemskue det marked...
#256765
Har lige testet min UJ635 remote (som ikke er en RF remote) , der virker de fleste knapper eller jeg får beskeden , ikke understøttes, så den virker i hvert fald. Så kan du finde en remote til UJ635 (2017 model), så virker den også på dit OLED, da den virker på mit OLED c6.

UJ635 virker modsat IKKE med RF remotes , snøft ;( så ingen mus / pege funktion der og parring fejler.

min remote til UJ635 er denne:
https://www.amazon.co.uk/LG-AKB73975728 ... 009TTW5CO/
Senest rettet af bbplayer 17. sep 2017, 20:10, rettet i alt 1 gang.
#256766
Pedersen.86 skrev:Med den almindelige version mener du den medfølgende magic remote? Hvilken fjernbetjening anbefaler du der vil kunne bruges af både huben og B7'eren? Jeg har simpelthen meget svært ved at gennemskue det marked...
Nej. MagicRemote kører på RF.du skal have en med IR. Du kan evt blot købe en Logitech Harmony.
#256768
bbplayer skrev:Har lige testet min UJ635 remote (som ikke er en RF remote) , der virker de fleste knapper eller jeg får beskeden , ikke understøttes, så den virker i hvert fald. Så kan du finde en remote til UJ635 (2017 model), så virker den også på dit OLED, da den virker på mit OLED c6.

UJ635 virker modsat IKKE med RF remotes , snøft ;( så ingen mus / pege funktion der og parring fejler.

min remote til UJ635 er denne:
https://www.amazon.co.uk/LG-AKB73975728 ... 009TTW5CO/
Mange tak, det vil jeg prøve - jeg kommer ikke til at savne musefunktionen, den irritere mere end den gavner efter min mening.