Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256737
Hej,

Har overvejet at anskaffe mig en Xbox One X, hvis jeg kan finde en skærm der kan give en god oplevelse. En 4K skærm er selvfølgelig et must, som der nok kan findes en masse hæderlige af i en 40" størrelsesorden. Men jeg tænker mere på HDR, som jeg naturligvis gerne vil opleve, men det virker umiddelbart som en teknologi der stadig er så ny, at du skal have flagskibs TV for at få det i en ordenlig kvalitet -- Eller tager jeg helt fejl?

Da skærmen skal stå på mit computerbord, ved siden af min monitor, er 40" nok smertegrænsen. Men syntes ikke umiddelbart jeg kan finde et TV i den størrelse, hvor der faktisk bliver snakket positivt om HDR.

Det skal udelukkende bruges som sekundær skærm til computer, så dets smart features, egenskaber til at se TV med og dets lige er irrelevant. Det handler udelukkende om billedekvalitet, bedst mulig HDR og laveste input lag.

Eneste jeg faldt over via en generisk rating / review side, der scorede højest i de relevante felter, var et Samsung MU7000. Ved ikke om det har noget på sig?

På forhånd tak.
#256738
Synes min egen 43UJ635 er helt fin i 4K , har alle tunere hvis de skulle bruges, 3 HDMI og klarer HDR / HLG HDR. Den er meldt til at have 15ms i responstid, har ikke lige lavet den fyldestgørende test omkring lag.

Jeg tænker også at XOX er den nye box istedet for PS4 Pro, så måske kan jeg melde tilbage, hvis du tøver og stadig ikke får købt en UHD skærm.

Personligt kikke jeg også på Samsung's 40UH6175 , som ofte er hos Elgiganten til 3222,- , den har dog højere responstid(20+) og så var jeg måske heldig ikke at vælge den, da anden her på forum valgte at returnere den, da han mente den var dårlig. Hertil skal det ogås nævnes at samme skete for andre med den skærm jeg bruger, han valgte en ægte PC monitor i 43" dog til 6000,- (jeg gav 3488,-).

Men denne synes jeg er helt iorden, og XOX kan vel nok også køre på OLED skærmen hvis det står helt galt til :)
#256739
Med LCD skal du helst have fat i noget med zone-styring for at komme derop, hvor HDR bliver sjovt. Jeg ved ikke om det bliver for stort, men 49" Sony XE90 kunne være et bud: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3820051/ ... ign-Priser

Den står ot. til 10.000 kroner, men er set til 7.999 på tilbud. Mon ikke den kommer endnu længere ned senere på året. Jeg tror heller ikke, at det er urealistisk, at 55" OLED kommer ned på 8-9.000 kroner på Black Friday.

Samsung MU7005 har vi på testbænken. Anmeldelsen publiceres i løbet af den kommende uge.
#256742
Tak for jeres input.

Svært at sige ja eller nej til nogle af de nævnte modeller, fordi det er så svært at finde noget fyldestgørende information omkring. F.eks. den nævnte 40UH6175 dukker knap nok op på Google. Især når man også skal uden om alt det reklame snak og 'tomme specifikationer' som egentlig intet fortæller.

Jeg har faktisk kigget på den XE90 flere gange, da den bliver nævnt temmelig ofte i min febrilske søgen på et TV der dur. 49" er bestemt større end hvad jeg kunne tænke mig, men jeg vil ikke afvise interessen, slet ikke hvis den opfylder mange af de andre krav. Hvis den stod til tilbudsprisen af 8.000 nu, ville jeg nok være sprunget på. 10.000 er dog lige pebret nok.

Dog ville jeg gerne kunne være kørende med TV, inden udgivelse af den Xbox. Så tror ikke tålmodigheden rækker til at vente året ud på diverse tilbud. Så hvis der kommer endnu et tilbud på det XE90 inden slutningen af Oktober, springer jeg muligvis på.

Alt over 49" vil jeg dog afvise blankt.

Spørgsmålet er dog, hvis det ikke bliver XE90, om man bør fjerne sit krav om HDR når man nu arbejder i de små størrelser og budgetter, om det er mere realistisk at bare få et godt kvalitets 40-43" 4K TV, hvor HDR har taget et bagsæde?

Men bortset fra det, så vil jeg se frem til anmeldelsen af det 7005!