Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kewin
#256471
****! Så har jeg lige reserveret mit første 5.000+ kr. TV hos Elgiganten i Hjørring :D

Det blev til det lækre LG 55" B6V TV til den nette sum af 12.999 kr. :) Og ja, de har fandme sat prisen op med 1.000 kr. siden weekenden! :/ Håber dog på, at jeg måske kan få snakket en sælger til fornuft, og spare mig for 1.000 kr.

Har aldrig før ejet så nyt eller så dyrt et TV (har et 5+ år gammelt Samsung 40" LCD TV af ukendt model), og bliver lidt panisk for, om jeg måske har truffet det forkerte valg, om jeg kommer til at lide af burn-in, hvad hvis det har pixelfejl, udgår det snart af produktion, det må ikke være en demo model osv. osv. :D

TV'et skal bruges til en masse PlayStation 4 gaming, og inden årets udgang skulle jeg da også gerne have fået råd til og opgraderer til en PS4 Pro. Senere i dag bliver det nye Apple TV 4K fremvist, der også kommer til at erstatte mit nuværende Apple TV 4.

Alt i alt tyder dette jo på, at jeg kan gøre brug af både 4K og HDR. Og hertil har jeg forstået, at netop B6V nok er det bedste på markedet til prisen?

Jeg ser ikke alm. TV (#cablecutter #fuckinglicens), men streamer via Netflix, Viaplay og nu også C More. Bruger heller ikke rigtigt længere blu-rays, og PS4 Pro'en kan jo alligevel ikke tage 4K film på skive.

Jeg har sat mit nuværende TV op på væggen med et billigt Harald Nyborg vægbeslag, der påstår at kunne klare op til 55" og 30 kg. Så jeg burde vel være good to go?

Vil gerne høre de kloge proffers last minute råd og anbefalinger før jeg henter dette sexylicious TV :)
Senest rettet af Kewin 10. okt 2017, 12:12, rettet i alt 1 gang.
#256473
Det helt rigtige valg, hvis du spørger mig. Jeg har selv nogenlunde samme kombination (LG E6 + PS4 Pro + Apple TV + Chromecast Ultra), og så lidt yderligere bokse på som supplement. Du får sammen med PS4 Pro en super spiloplevelse.

Jeg synes ikke, at du skal bekymre dig om burn-in. Vi har 2-3 gange på det første år set en snært retention på vores, som kommer af en Netflix app, der i få tilfælde forhindrer pauseskærm, men det er altid væk igen morgenen efter. Vores TV kører ofte fra kl. 7 om morgenen til kl. 4-5 om eftermiddagen, da vi har en lille pige. Mest bare som baggrundsstøj.

Ift. 4K og HDR så synes jeg ikke du finder en bedre skærm. De mere direkte alternative er zone-styret LCD, men så kommer du op i en helt anden prisklasse.
Af Kewin
#256659
Hvor skrøbeligt er det egentlig at bære rundt på sådan et tyndt OLED TV ene mand?

Mine arme kan godt nå rundt omkring det, og jeg kan også godt løfte det. Er bare bekymret for, om der kan opstå pixel fejl eller andet med det samme, eller senere pga. dette.

Skal have lagt det ned, så jeg kan få påmonteret vægbeslaget, og bagefter løfte det op og klikke det fast på væggen.
#256675
Jeg gjorde det alene med vores 55" philips 9002, og fortrød rimelig hurtigt midt i processen, hvor der dog ikke var nogen vej tilbage.. Vores skal op på væggen på søndag, og der er der tilkaldt forstærkninger.. Det virker ekstremt skrøbeligt..