Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kim W
#256072
Vores tv er placeret på en væg, hvor der kommer direkte lys fra solen om aftenen. Vi skal have nyt tv på omkring 55". Er der nogen mærker eller teknologier der er mindre påvirkede af sollys?

Er der i øvrigt nogen anbefalinger for og imod OLED og QLED? Jeg havde egentlig tænkt mig et LG OLED, men overvejer nu Samsung QLED, da jeg måske kan få en god pris.
Brugeravatar
Af bbplayer
#256073
Har også sollys direkte ind på skærmen bagfra , og synes selv de nyere modeller, eller vel bare min OLED har en fin skærm uden refleksioner fra lys i ruderne om dag/aften.

Kan du forklare hvorfor du vælger QLED fremfor nyere teknologi som OLED? Du har ikke været i en butik som forsøgte at sælge dig QLED i stedet, jeg ville så tænke over det flere gange. Der er helt sikkert andre her, som mener hvis du endelig skal have LED baseret paneler, så skal du vælge en Sony serie skærm, ingen taler rigtig Philips, andre mener LG og Samsung er noget bras, og så er der samsung som ikke bruger IPS paneler.
Jeg vile vælge OLED! Har man først prøvet det, så tøver man ikke næste gang når ny skærm skal vælges, hvis altså ikke der er endnu bedre teknologi på vej.
Af Kim W
#256105
Ok, det lyder som OLED :)
Jeg kender flere der er MEGET glade for LG. Hvad tænker I? Jeg overvejer et 55". Skal ikke bruges til gaming. Primært bare film og fodbold.