Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256030
Hei!

Har kroner 50 000 å bruke på TV. Hvilken TV anser dere som det beste kjøpet? Begge koster ca. det samme.

Da tenker jeg på sort nivå, bildekvalitet osv. En faktor er også at curved kan i enkelte tilfeller virke noe mindre? Likevel, bildekvalitet er det viktigste.

Tar imot alt av råd.
#256053
Q-modellerne har ingen lokal nedtoning af lyset (ikke en der tæller i hvert fald) og er sidebelyst, hvilket er et markant minus ift. KS9505, som er bagbelyst med zonestyring af lyset. Q-modellen har dog en langt federe fjernbetjening, et mere finpudset styresystem og en mere brugbar One Connect-boks. Den er svær...
#256087
Torben Rasmussen skrev:Q-modellerne har ingen lokal nedtoning af lyset (ikke en der tæller i hvert fald) og er sidebelyst, hvilket er et markant minus ift. KS9505, som er bagbelyst med zonestyring af lyset. Q-modellen har dog en langt federe fjernbetjening, et mere finpudset styresystem og en mere brugbar One Connect-boks. Den er svær...
Spennende. Når det gjelder UI osv skal jeg kjøpe nye Apple TV 4k. Litt usikker på hva du mener med styresytstem?

Uansett, forstår jeg deg korrekt at selve bildekvaliteten ikke vesentlig bedre på Q7 enn ks9505?

Videre, et annet interessant perspektiv er at KS9505 er curved, og derfor mister noen inches som følge av curven. Om den reelle størrelsen er mindre enn 75 er jeg dog usikker på?

Har forresten hørt rykter om at man ikke kan vaske KS TVen med screenspray eller litt vann på mikrofiber glut. Skapes såkalte "Blue dots".