Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#255998
Hey,

I har tidligere været behjælpelige med at give gode råd vedr. mit kommende køb af 50" tv.
Jeg har fået valget begrænset ned til enten Panasonic 50EX700 eller Sony 49xe9005.

De er begge med VA panel og HDR. Sony har backlight hvor Panasonic er Edge.

Derudover er der en prisforskel på ca. 2500 kr.

Kan i komme på andre væsentlige forskelle imellem de to TV, eller har i for så vidt klare præferencer hvis det var jeres valg?
Af Beckham
#256003
Begge fine tv. Jeg ville dog vælge XE9005, da den generelt har fået rigtig gode anmeldelser og derudover er der nok også en smule mere fremtid i Android platformen end den hjemmebryggede platform Panasonic kører på lige nu.
Af Vasen
#256008
Uden at have set Panasonicen, så ville jeg hands down vælge Sonyen. Panelet er bagbelyst i zoner (FALD) og det er altså bedre, specielt til HDR materiale. Og Sonys zonestyring fungerer super fint trods et lavt antal zoner.

Ja Sony er dyrere, men vil påstå det også er bedre. og som Beckham siger Android er nok mere fremtidssikker end Panasonics platform.

Jeg har Sonyen i 65" og meget glad for det. Kom fra Plasma (Panasonic V20) og i så at sige alle henseender er det et bedre TV.

Men tag ud og se dem begge hvis muligt. Tag en favorit blu-ray med. Begge skal ud af butiksmode for at vise hvad de virkelig kan.
Af Gombert
#256009
Jeg er helt på linje med Beckham og Vasen. Men jeg tænker at du måske skulle slå lidt koldt vand i blodet og afvente et godt tilbud på 55XE9005 i stedet (hvis du har plads). Jeg mener var nede i 10.999 for nylig og det er ikke utænkeligt at den kommer i 10K i løbet af efteråret.
#256010
Tak for virkeligt gode input.
50" er smertegrænsen i dette tilfælde. Og jeg kunne godt være bange for at de ikke vil holde 49"/50" serierne på lager året ud. Det virker til at de allerede er lidt tilbageholdende med at have dem pga. deres ikke helt optimale størrelse.
Af Vasen
#256011
Tror desværre ikke at 49" er den der kommer de vilde priser på, da det er 55"+ der rykker. Men hold øje med Power, de har ind i mellem generel rabat på deres tv sortiment.
Af mhca
#256025
Gombert skrev:Jeg er helt på linje med Beckham og Vasen. Men jeg tænker at du måske skulle slå lidt koldt vand i blodet og afvente et godt tilbud på 55XE9005 i stedet (hvis du har plads). Jeg mener var nede i 10.999 for nylig og det er ikke utænkeligt at den kommer i 10K i løbet af efteråret.

Den var nede i 8999 kr. hos Power i weekenden :-)
Men der er nok lidt mere dynamik i 55" priserne end 49-50".

I øvrigt solgte Power på Frederiksberg Panasonic 50 EX700 til kun 4999 kr.
Det var en ret interessant weekend på tilbudsfronten :-)
#256047
For lige at afslutte historien, så blev det til et et Sony 49XE9005 for 9300kr. POWER gav lidt rabat og så slog jeg til.
Farverne er helt anderledes lækre end mit gamle TV, så det tyder virkeligt godt.
Det eneste er nok at jeg skal have det sat vægophænget lidt længere ned på et tidspunkt :/

Men mange tak for hjælpen!
Af thg
#256068
Kan anbefale kalibrerings indstillingerne fra rtings.com som jeg har skrevet ind i et dokument som jeg har vedhæftet her.
Vedhæftede filer
Sony XE9005 indstillinger.jpg
Sony XE9005 indstillinger.jpg (112.02 KiB) Vist 2319 gange
Af Vasen
#256082
Ja tillykke med det, fint tv. :) Husk at for at få lavest muligst input lag, skal du vælge game mode. Man kan sagtens bruge resten af de settings som f.eks Rtings bruger, men bare i game mode. De skriver de selv under faq på deres XE9005 test.
Sådan bruger jeg mit, det fungerer helt fint til både spil og film.