Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#255996
Hej jeg har et 3 år gammelt Samsung TV årgang 2014 som pludselig efter firmware opdatering ikke kan finde antenne-signalet mere. Jeg er koblet på Stofa i en antenneforening gennem traditionelt coax. Jeg ved ikke om det har noget med opdateringen et gøre men ellers kan jeg ikke forestille mig hvad der er galt. Naboerne kan godt se TV. Der er bare en box på skærmen der hopper rundt og siger svagt eller intet signal tjek forbindelsen.

Det der gør mig lidt nervøs er de seneste tids nyheder omkring fejl på firmware i de nye Samsung fjernsyn så billedet er sort. Derudover kan jeg godt lave kanal-søgning og få fjernsynet til at auto-indstille, det ville jeg vel ikke kunne hvis signalet var væk? Er der nogen der har et lignende problem med Serie 7 TV fra 2014 eller ved hvordan man kan løse problemet?

TL;DR Mit fjernsyn fungerer tilsyneladende normalt men efter opdatering kan det ikke finde antennesignalet. Jeg har ikke pillet ved mit setup i meget lang tid.
#256005
Næ når jeg går ind på selvdiagnose står der kanalerne er på DVB-c, kan i øvrigt ikke finde ud af hvordan man skifter mellem dem. Kanalsøgning går fint somsagt men går jeg ind på programoversigten bagefter er den ingen info ved nogen som helst kanaler. Så kan jeg trykke lidt rundt i menuerne og stille om til DR's radiokanaler som jeg godt kan høre og pludselig ret tilfældigt så er den fulde programoversigt i orden. Men stadig ikke noget billede.