Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#255908
Det er jo ikke mere bizart, end at manden deler de oplevelser han har haft omkring en tv reparation, og måske mener at andre evt. vil kunne bruge erfaringen i en lignende situation..

Det står noget kryptisk, og jeg ville nok have gået en anden vej, men fred være med det.
#255909
HrJensen1 skrev:...
Alternativt kan man købe et af de mærker som har service i hjemmet, hvis man ikke selv gider eller ikke har mulighed for at fragte sine ting rundt.
Kan du nævne et par mærker, hvor kunden, fx i forbindelse med en garantireparation af et apparat på 55 tommer, selv skal indbringe apparatet til købssted/serviceleverandør?
#255915
Reglerne for reklamation er, at kunden ikke må lide økonomisk last ved indlevering af eks. et TV. Dvs. butikken skal betale omkostningen ved returnering. Men det er jo ikke problemet her. Trådstarter ønsker ikke at undvære sit TV i reparationsperioden, selvom Sony afhenter TV'et. Ting tager tid og Sony har ikke et servicecenter i nabobygningen, så hvis man ikke vil vente, så må man jo enten undvære en reparation eller gøre som trådstarter.

Så vidt jeg er orienteret, så kan Bilka dog ikke kræve, at kunden selv kontakter producenten (som jo er Sony) for at få repareret TV'et. Man handler ikke med Sony - man handler med Bilka. Det er muligt, at processen går hurtigere, hvis man selv kontakter Sony, men jeg mener ikke, at der kan stilles krav om, at kunden selv skal ringe rundt til andre for at få arrangeret reparation.

Jeg ved ikke om service-aftalerne er anderledes når der skal køres til udkantsområderne, men flere servicepartnere tilbyder nu altså reparation i hjemmet. Mine forældre i Struer fik skiftet et mainboard i deres Samsung i deres hjem, men det skete nu altså heller ikke fra dag til dag. Der gik godt et par uger før der var tid i kalenderen, så hvad enten TV'et skal sendes afsted og man skal vente, eller om TV'et står derhjemme og man skal vente, så er resultatet det samme. Du kan ikke forvente, at der er tid til lige netop dig i det sekund tingene går i stykker.


Edit: Der var lige en der nåede mig i forkøbet mht. første punkt :)
#255917
Havde en Samsung der gav vrøvl med lyden, Elgiganten gav mig nummeret til Samsung support og bad mig tage den med dem. De kom 4 dage senere og skiftede også mainboard i mit tv i mit hjem.. Det hjalp dog ikke, hvorfor de tog den med. Jeg fik et andet tv ( noget dyrere model, håbede lidt de bare blev væk ?) I mellemtiden. Efterfølgende kom de og byttede rundt igen efter endt reparation..

Jeg bor i Nordvestjylland
#255928
Grandahl skrev:Havde en Samsung der gav vrøvl med lyden, Elgiganten gav mig nummeret til Samsung support og bad mig tage den med dem. De kom 4 dage senere og skiftede også mainboard i mit tv i mit hjem.. Det hjalp dog ikke, hvorfor de tog den med. Jeg fik et andet tv ( noget dyrere model, håbede lidt de bare blev væk ?) I mellemtiden. Efterfølgende kom de og byttede rundt igen efter endt reparation..

Jeg bor i Nordvestjylland
Hvad med garanti, fik du noget papir fra elgiganten på at der var ny reklamationsperiode på de skiftede dele?
#255954
Jeg forstår godt at KM65 bliver meget forbavset over de negative indlæg i hans tråd og det er mig en gåde hvorfor admin ikke sletter dem - de negative kommentar har lige jaget en ny bruger af forummet væk igen.

Just my cent.
#255987
jng, du kan vel se hvilken jeg hentyder til hvis du læser tråden fra starten af - det var absolut ikke din info, så ingen grund til at du føler dig truffet.

"Hvad vil du med dit indlæg" - dette kan man vel selv tænke sig til.
"Det var e....... en mærkelig tråd" - det var nu mere en mærkelig kommentar imo.

Det var bl.a. sådan nogle kommentar jeg mente da de overhoved ikke hjælper på noget som helst, men blåt jager en ny bruger væk igen.

Det er også pga. alle de latterlige kommentar at jeg faktisk ikke skriver mere her inde, for jeg gider ikke se/høre på dem.

Nu har du fået svar jng, så må det vist være tilbage til topic :)