Reglerne for reklamation er, at kunden ikke må lide økonomisk last ved indlevering af eks. et TV. Dvs. butikken skal betale omkostningen ved returnering. Men det er jo ikke problemet her. Trådstarter ønsker ikke at undvære sit TV i reparationsperioden, selvom Sony afhenter TV'et. Ting tager tid og Sony har ikke et servicecenter i nabobygningen, så hvis man ikke vil vente, så må man jo enten undvære en reparation eller gøre som trådstarter.
Så vidt jeg er orienteret, så kan Bilka dog ikke kræve, at kunden selv kontakter producenten (som jo er Sony) for at få repareret TV'et. Man handler ikke med Sony - man handler med Bilka. Det er muligt, at processen går hurtigere, hvis man selv kontakter Sony, men jeg mener ikke, at der kan stilles krav om, at kunden selv skal ringe rundt til andre for at få arrangeret reparation.
Jeg ved ikke om service-aftalerne er anderledes når der skal køres til udkantsområderne, men flere servicepartnere tilbyder nu altså reparation i hjemmet. Mine forældre i Struer fik skiftet et mainboard i deres Samsung i deres hjem, men det skete nu altså heller ikke fra dag til dag. Der gik godt et par uger før der var tid i kalenderen, så hvad enten TV'et skal sendes afsted og man skal vente, eller om TV'et står derhjemme og man skal vente, så er resultatet det samme. Du kan ikke forvente, at der er tid til lige netop dig i det sekund tingene går i stykker.
Edit: Der var lige en der nåede mig i forkøbet mht. første punkt