Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#255784
volkan skrev:Altså jeg havde ks8000 eller Sony xe900 i tankerne. Det er vel godt billede kvalitet selvom om det ikke er ligesom Lg b6.
Jov....det er så sandelig begge to rigtig gode tv. KS8000 kan måske være svært at opspore i 65" på nuværende tidspunkt, da det jo er en 2016 model. Men XE9005 er helt sikkert også et rigtig godt tv.
Af volkan
#255790
Synes ikke 65 tommer tv'er falder så meget i pris i forhold til 55 tommer eller er det bare mig der ikke ser det. Man skulle tro at butikkerne satser mere på at sælge 55 tommer og sætter dem på tilbud.
Af Beckham
#255791
Tjaah...lige nu er der helt generelt stadigvæk et stort spring i prisen når du går fra 55" til 65". Personligt måtte jeg næsten betale 1000 per tommer for mit Sony XE9305 for at få det i 65".
Af PeterD
#255794
volkan skrev:Altså jeg havde ks8000 eller Sony xe900 i tankerne. Det er vel godt billede kvalitet selvom om det ikke er ligesom Lg b6.
Ja, Sony XE9005 og DX900 fra Pana er også god kvalitet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#255798
Torben Rasmussen skrev:Du får det til at lyde som om, at alt andet end OLED er det rene bras?
Nej da, det er bare ikke det samme mere, næsten som KURO var for plasma ejere, så holder man fast i mange år , dog kun indtil noget nyt gør det bedre.
Torben Rasmussen skrev:Jeg er ganske enkelt uenig med dig i, at hvis det ikke kan blive OLED i 65", så må man gå ned i 55". Hvis TVet er for småt til stueforholdene, så hjælper det da ikke at der er perfekt sort og knald på lyset. Der findes en del gode LCD derude, og skulle JEG vælge et i 65" nu, så var Sony X9305, Samsung Q7, Pana DX900, eller Sony ZD9 klare kandidater.
Jeg elsker når man synes stueforhold i 2017 ikke var de samme som i 2011, og så var problemet og størrelsen noget andet, så mon de stueforhold virkelig har ændret sig eller er det bare , jeg vil ha', som har ændret sig, fordi jeg kan.
Torben Rasmussen skrev:hvor den første er størrelsen og den næste er paneltypen. Og det er af princip - jeg synes ganske enkelt ikke, at 65" OLED er realistisk prissat.
Jeg synes stadig ikke en 75" Grundig er det værd også grundet kvalitet når vi er så højt oppe, så du må ud og skifte din 65" ud med en 75" Grundig skærm.

Nok om det , vi har jo hver vores præferencer, og jeg synes godt om mit valg lige nu.
#255815
Som sagt, så findes der gode LCD'er derude. Du behøver jo ikke hoppe i modsatte grøft og tage den ringeste du kan få.