Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wolff
#255716
Jeg søger gode råd og lidt vejvisning i en lille jungle af OLED skærme på markedet og deres forskelle ;;) .
Mit Samsung UE40C6705 er blevet utilstrækkeligt som TV i stuen. Min kærlighed er derfor faldet på alle de pæne ord der er blevet sagt om OLED modellerne. Derfor har jeg bildt mig selv ind at det må være sådan et mit næste tv skal være.

Fjernsynet herhjemme bliver brugt til en masse forskelligt. Derfor skal det nye TV da også være rimelig alsidigt. Min kæreste streamer en del serier på HBO og netflix. Jeg selv ser meget sport, primært fodbold, og spiller på min PS4.
Håbet var at vi også kunne få et sted hvor vi kunne se film i flotte farver.

Årsagen til tidspunktet på indlægget kommer sig af, at jeg TROR at Sony A1 er svaret på min søgning og den kommer på tilbud i Elgiganten(Frederiksberg) fredag. De har 10 stk til salg så jeg føler mig lidt presset i forhold til valg.
Jeg er kommet i tilpas meget vildrede mht. om jeg skal købe LG, Sony eller noget helt tredje. Måske er OLED slet ikke det jeg søger.. :o

Er der nogen som kan lede mig den rigtige retning? :s :s
Af Beckham
#255720
Der findes mangle fine OLED skærme derude. Men nok ingen tvivl om at Sony'en er den som håndterer bevægelse bedst. Så til fodbold\sport ville den helt klart være mit valg. Er sikker på at den også klarer streaming af serier ganske fremragende..:-)
Af Beckham
#255721
En anden ting...er ret overbevist du ikke går galt i byen i forhold til at købe en OLED. Men...du skal dog være opmærksom på at vil du have den allerbedste håndtering af hurtige bevægelse i sport og den slags, så skal du stadigvæk gå efter en af Sony's top lcd modeller. Men så er vi nok også ude i de små marginaler\detaljer....men ville bare lige nævne det.
Af Wolff
#255842
Tak for vejledningen Beckham. Jeg stod fast ved min første indskydelse. Så hjalp det lidt da Power sneg prisen ned på 17.777kr ?
Jeg ankom til centret 20 minutter før åbning. Elgiganten havde en kø på mere end 300 mennesker så min kæreste og jeg valgte rigtig da vi fandt køen hos Power med blot 30 mennesker foran os ???
Nu er jeg den heldige ejer af et 55" A1. Så nu sidder jeg spændt og venter på at den bliver leveret.

Mens jeg venter har jeg nogle opfølgende spørgsmål. Hvor stort er udbyttet ved at opgradere min ps4 til en Pro i forhold til billedekvalitet?
Er der andet som er must have som for eksempel en Blu-Ray afspiller eller er ps4 tilstrækkelig?
Brugeravatar
Af bbplayer
#255843
En UHD afspiller gør ikke skade men en regulær PS4 med HDR kan vist også spille rimelig godt. Her tænker jeg spil, til film må du altså op i en UHD afspiller eller klare dig med streams fra Netflix på selve skærmen.

Ellers tillykke med en fin skærm, designet synes jeg er rimeligt OK!