Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#255838
Torben Rasmussen skrev:En returvare skal jo ikke på værksted? Det kan da ikke være specielt svært at se på
1) Hvor mange TV har vi solgt fra producent X?
2) Hvor mange TV har vi fået til reparation fra producent X?

Med mindre butikken og dens værksted slet ingen data registrerer, eller kun måler på hvor mange gange dørklokken bimler, så kan man nok godt skille en returvare fra en reklamation.
Jeg er forvirret, først er det værksted som registrerer retur varer, nu er du ovre i butikker. Og mon ikke returvare kan være fra værkstedet?
Torben Rasmussen skrev: Brancheforeningen deler ikke deres tal på fejlprocenter, men vi har talt med serviceværksteder, hvor de godt ville dele statistik (ikke on-the-record)
Er det bevidst du blander tingene sammen eller vil du ikke holde fast i hvad du siger første gang, er ikke det du siger næste gang? Taler vi værksteds statistik eller en butik nu? Du har nu forklaret begge dele, så hvor er vi i denne debat?
Torben Rasmussen skrev:Vi prøver igen. Hvis du sælger TV fra producent X og måler på hvor mange du får retur, så må dén statistik være nogenlunde retvisende, hvis du sælger nok. Som nævnt, så taler jeg ikke om fejl fordelt på tværs af producent.
Her mener du? returvarer skal med i den statistik?

Sony er fint nok, nok ikke bedre end andre afhængig af kilden informationen kommer fra. Det er jo også kunde segmentet som kan afgøre reklamationen og defekt der.

Lad den ligge der. Jeg lyster ikke mere :)
Af kennethbrdk
#255849
Mit 65" 9305 gik også kold efter 6 mdr og ville ikke tænde. Det viste sig at den model var ramt af at mainboardet gik i stykker i vid udstrækning på den model - ved ikke om 8305 også er ramt af det samme. Men kontaktede Sony og de sendte en tekniker ud inden for 5 dage som lavede det onsite. tog ca. 15 min.
Af KM65
#255850
En tekniker fra vores lokale tv forretning var hos mig idag. Han kunne konstatere at mit tv lyste blåt i 3 sekunder og slukkede. Den automatiske sikring slog fra, så den kom med hjem på værkstedet. Og vil blive repareret på mandag.