25. aug 2017, 17:34
#255838
Sony er fint nok, nok ikke bedre end andre afhængig af kilden informationen kommer fra. Det er jo også kunde segmentet som kan afgøre reklamationen og defekt der.
Lad den ligge der. Jeg lyster ikke mere
Torben Rasmussen skrev:En returvare skal jo ikke på værksted? Det kan da ikke være specielt svært at se påJeg er forvirret, først er det værksted som registrerer retur varer, nu er du ovre i butikker. Og mon ikke returvare kan være fra værkstedet?
1) Hvor mange TV har vi solgt fra producent X?
2) Hvor mange TV har vi fået til reparation fra producent X?
Med mindre butikken og dens værksted slet ingen data registrerer, eller kun måler på hvor mange gange dørklokken bimler, så kan man nok godt skille en returvare fra en reklamation.
Torben Rasmussen skrev: Brancheforeningen deler ikke deres tal på fejlprocenter, men vi har talt med serviceværksteder, hvor de godt ville dele statistik (ikke on-the-record)Er det bevidst du blander tingene sammen eller vil du ikke holde fast i hvad du siger første gang, er ikke det du siger næste gang? Taler vi værksteds statistik eller en butik nu? Du har nu forklaret begge dele, så hvor er vi i denne debat?
Torben Rasmussen skrev:Vi prøver igen. Hvis du sælger TV fra producent X og måler på hvor mange du får retur, så må dén statistik være nogenlunde retvisende, hvis du sælger nok. Som nævnt, så taler jeg ikke om fejl fordelt på tværs af producent.Her mener du? returvarer skal med i den statistik?
Sony er fint nok, nok ikke bedre end andre afhængig af kilden informationen kommer fra. Det er jo også kunde segmentet som kan afgøre reklamationen og defekt der.
Lad den ligge der. Jeg lyster ikke mere