Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KM65
#255668
Mit tv vil ikke tænde. Er kun 1 år og 10 mdr. Sony bestiller service til mig under garantien. Kan se på Trustpilot at flere Sony ikke vil tænde. Har ikke haft problemer med tidligere modeller. Er de nye Modeller blevet for dårlige ?
Af PeterD
#255669
Hvis man googler det er det også sket for Panasonic, LG og Samsung.

Har du prøvet:

After unplugging the TV and plugging it in again,
the TV does not turn on even if you press the
power button on the remote control or the TV.
When you unplug the TV and plug it in again, the TV may not be able to turn on for a while even if
you press the power button on the remote control or the TV because it takes time to initialize the
system. Wait for about 10 to 20 seconds, then try again.


Also after plugging power cord back in and waiting at least 20 seconds, try holding the Power and Home buttons on together for at least 10 seconds.
Af KM65
#255670
Ja forekommer også på andre mærker. Men købte Sony da de hidtil har leveret driftsikre fladskærme. Jeg har prøvet alt mens Sony support var i telefonen. Intet virkede. Og min fladskærm bliver afhentet under garantien. Fremover vil jeg kun købe billige fladskærme som kan smides i container når de ophører med at virke. Reparationer kan tage flere uger.
#255671
Alting kan jo gå i stykker og ingen producent har 100% fejlfrie produkter. Brancheforeningen deler ikke deres tal på fejlprocenter, men vi har talt med serviceværksteder, hvor de godt ville dele statistik (ikke on-the-record) og Sony lå i den gode ende sammen med Panasonic, så jeg ville nok være påpasselig med at dømme ud fra et sample size på 1 ;)
Af PeterD
#255674
KM65 skrev:Ja forekommer også på andre mærker. Men købte Sony da de hidtil har leveret driftsikre fladskærme. Jeg har prøvet alt mens Sony support var i telefonen. Intet virkede. Og min fladskærm bliver afhentet under garantien. Fremover vil jeg kun købe billige fladskærme som kan smides i container når de ophører med at virke. Reparationer kan tage flere uger.


Når kineserne kommer for alvor burde der komme mere konkurrence på prisen
Af KM65
#255675
Jeg tog til ELGIGANTEN i Esbjerg for at købe et reserve tv til min defekte Sony. En 43" Philips 4 K til 2.888 kr. Men de var revet væk. Men de kunne bestille et til mig, hvad jeg overvejer hvis reparations tiden er flere uger. Til den pris behøver den kun, at kunne holde 2 år.
Af KM65
#255677
Ja så er det jo godt at Ferrari forhandleren i København har værksted og reservedele. Vi har en radioforhandler her hvor jeg bor , som kan reparerer netdelen i fladskærme på en dag. Men garantien vil kun betale hos anvist reparatør.
Af MontørThomas
#255686
Er der egentlig nogle der ved om der er flere fejl på sony tv med den løse strømforsyning end hvis der var fast strømledning i?......har selv haft et par stykker hvor tv ikke ville noget som helst før man tog strømmen fra, og de (strømfors.) bliver temmelig varme....Anyone??????
Brugeravatar
Af bbplayer
#255697
Torben Rasmussen skrev:Alting kan jo gå i stykker og ingen producent har 100% fejlfrie produkter. Brancheforeningen deler ikke deres tal på fejlprocenter, men vi har talt med serviceværksteder, hvor de godt ville dele statistik (ikke on-the-record) og Sony lå i den gode ende sammen med Panasonic, så jeg ville nok være påpasselig med at dømme ud fra et sample size på 1 ;)
Til det argument hører også nogle salgstal :)

Det er vist ikke Sony som sælger særligt meget, så jeg ville da klart ligge i toppen som B&O nok også gør, når deres andel af skader er få i forhold til det totale salg i landet.

Det er i hvert fald værd også at tage med, og så er værksteder på kontrakt, og nogle har altså fået en kontrakt hvor andre faldt fra, så der kan også påvirke statistikken som tekniker nok ikke går op i, han sidder jo bare klar og tager fat når der er behov.
#255703
Det kommer jo an på hvordan du regner statistikken. Hvis det er % ift. solgte enheder, så er den jo god nok. Jeg taler i ovenstående ikke om fordelingen målt på tværs af producenter.
Af KM65
#255757
Det trækker ud med at Sony reparer mit tv under garantien. Så jeg gik ind på Trustpilot og kunne se at Sony support/kundeservice fik laveste karakter fra kunderne. Men vores lokale tv forretning har nu tilbudt at reparer den og tage den i bytte for et nyt Panasonic tv hvis det trækker ud med min reparation.
Af KM65
#255772
Imorgen sender vores lokale radioforhandler en tekniker til at reparere mit tv ( mod betaling ) da jeg ikke vil vente ugevis på en garanti reparation fra Sony. Panasonic repareres fra dag til dag hvor jeg bor mod betaling. Så fremover vil jeg kun købe Panasonic.