Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#255641
Har længe skulle have et nyt tv 55".

Har læst alt omkring overstående to modeller igennem de sidste par dage og kunne ikke helt bestemme mig.

Jeg spiller en del Xbox så lav input lag var vigtig samt damen nyder godt af Netflix, Tv2 play osv. app.

Alle skrev Sony grundet, et noget bedre billede på alle punkter samt godt sort niveau.

Rtings.com har lavet 2 gode anmeldelser af disse skærme, og de skriver selv Sony er bedst.

Endelig så jeg POWER kørte tilbud på 55" Sony XE9005 til 10444 kr. Jeg fik bestilt et og hentede det i lørdags.

Pakkede det ud, lækker kvalitet og fik alt sat op. Har ingen TV kanaler, så efter lidt forskellige profiler osv under netflix m.m fik jeg et godt billede der passede perfekt. Jeg var tilfreds.

Rtings.com gav den. 8.2 i video games og med 35MS skrev de, det var perfekt til de fleste.

Xbox One S blev sat til og over i spil profil. Fandt nogle farver jeg var tilfreds med UDEN HDR og så kørte det.

Men, 35MS er bare ikke godt. Hold nu op i BF1 var det en kamp at ramme noget, grundet den høje input lag og når man skulle dreje hurtig rundt osv. Virkelig en skam. jeg prøvede at slå flere ting fra, lige lidt hjalp det.

En anden ting som skuffede mig, var lyden. Ingen dybde eller klar tone i de lave frekvenser, øv. :( Har læst det ikke var bedst lyd, men tænkte i så tykt et kabinet, måtte der sidde noget der var bedre end normalen.

Derudover så er Android bare ikke snappy nok endnu og mangler lidt app, men går nok.

Søndag var jeg i syv sind, hvad gør jeg. Var meget tilfreds med billedet, men utrolig skuffet over ydelse med en konsol samt lyden.

Jeg pakkede det hele ned så fint jeg kunne og kørte mod POWER i Viby igen.

Fandt ikke samme sælger jeg handlede med, men sagde det ærligt som det var, at det var en fedt tv til film, men alt andet var bestemt ikke positivt. Kan vi finde på en løsning om et andet tv.

Jeg vidste godt jeg ville prøve LG SJ850V i 55" men skulle de have 10999 kr for. :(

Fik handlet mig ned i 9650 kr og hjem ad det gik igen. Havde en bedre mavefornemmelse, men vi har en meget lys stue og er bange for LG ikke kunne levere lys nok til billedet blev godt om dagen.

Det en hel del tyndere og igen med lyden, det nok det samme jo selvom de skrive Harman/kardon på kassen. :)

Fik det hele sat op og startet op.

Lad os tage det fra en start.

Bare menuen til opsætning er så lækker og alt køre så flydende og deres magic remote er GUD. :)

Efter opsætning, fik jeg kørt alle vores apps ind, virkelig lækkert WebOS 3.5 og alle apps er der, dog ikke HBO, men selv yousee. Sony kunne undvære en chromecast, vi måtte sætte vores LG, går nok.

Igen, Xbox One S blev tilslutte og jeg hoppede i spil profilen. Rettede lidt farver til osv, så jeg mente alt var ok.

Rtings.com giver dette tv 7.8 i video, det kan man jo ikke forstå når input lag er noget så lavt som 15ms. Så kan det godt være den ikke kan holde lysstyrken hele tiden under HDR.

Men det køre så smooth og lækkert, og det er som nat og dag mellem de to skærme når vi snakker konsol.

Billeder af klart og lyst, og faktisk ok sort niveau selv her om aften hvor jeg skriver dette.

Lyden er jo for vild. Der fylde, klar tone og igen, i forhold til Sony er det nat og dag. er overrasket.

Jeg kan godt se i de mørke scener under Game of Thrones at der kommer Sony XE9005 til sin ret. Så lækkert med alle de lag og hvor nemt det var at kunne se alt.

Der kæmper LG SJ850V noget mere, specielt om dagen med meget lys.

Jeg må indrømme, LG har overrasket mig, kommer fra et Sony W905 46" som jeg var utrolig glad for.

Eneste plus ved SONY er det fandes lækre billede, ellers er alt andet ikke specielt godt, langsom menu/Apps, lyden og så kommer prisen som er pt. 12999 kr ej på tilbud.

LG vinder på det jeg vil kalde OVERALL. Fremragende lyd af et tv, måske det bedste system til Apps osv. Suveræn til konsol med lav input lag. Middel billede, kun i sorte scener, men prisen er også "kun" 9999 i Elgiganten uden tilbud.

Det jo alt sammen smag og behag og hvad vi har af behov og lige her, var helheds billede bare lagt bedre med LG end Sony. Selvom Sony vinder alle test.

hvis nogle har spørgsmål eller andet så skriv dem gerne, der jo forskellige holdninger til godt billede og hvad vi kan li´.

God aften derude. :)
#255644
Lyder godt nok vildt du slet ikke "kan" spille med 35ms input lag.

Det er godt du er blevet tilfreds, det er jo det vigtigste... lyder som om det for dig er mest vigtigt med lavt input lag, hvor de fleste andre nok ville sætte mere pris på det bedre billede på Sony'en.?

Hvad med HDR? der er LG'en vel meget dårligere?

Selv havde jeg valgt OLED i 55".
#255646
Fin anmeldelse, og ikke detaljeret og all around for alle brugere som ikke har fokus på sort og bare vil se tv og game :)

WebOS 3.5 er klart en forbedring ift. tidligere udgivelser, så idag er den fin, havde du prøvet 1.0 eller bare 2.0, så kunne du nok mene noget andet men nu er det 3.5 og respons er næsten i top, udover indstillinger som kan halte lidt når den skal frem.

Vigtigst her, du prøvede og du fandt en skærm du er glad for, så må HDR / OLED / ØKONOMI være lige meget og ingen grund til at sammenligne mere der.
#255649
Ghidora skrev:Lyder godt nok vildt du slet ikke "kan" spille med 35ms input lag.

Det er godt du er blevet tilfreds, det er jo det vigtigste... lyder som om det for dig er mest vigtigt med lavt input lag, hvor de fleste andre nok ville sætte mere pris på det bedre billede på Sony'en.?

Hvad med HDR? der er LG'en vel meget dårligere?

Selv havde jeg valgt OLED i 55".
Ja der er stor forskel på 35 og 15ms, men måske er jeg også mere seriøs på den front. Vil dog sige, at bil spil kan spilles, men andre FPS spil eller rollespil, kan jeg ikke spille optimal.

Som skrevet, ja Sony gav et bedre billede og mere neutralt, det skriver alle hjemmesider også, og var jeg godt klar over. Også derfor jeg købte det som det første tv da prisen faldt.

HDR er Sony bedre. Ikke et billede jeg kan lide, derfor er det ikke aktuelt for mig ej ved film, men prøvede det på Netflix samt Forza på Xbox og Sony kunne holde lysstyrken meget bedre og give et bedre oplevelse hvis man er til det. :)

Åhh ja, Plasma gad jeg også godt, må blive næste gang. ;)
#255650
bbplayer skrev:Fin anmeldelse, og ikke detaljeret og all around for alle brugere som ikke har fokus på sort og bare vil se tv og game :)

WebOS 3.5 er klart en forbedring ift. tidligere udgivelser, så idag er den fin, havde du prøvet 1.0 eller bare 2.0, så kunne du nok mene noget andet men nu er det 3.5 og respons er næsten i top, udover indstillinger som kan halte lidt når den skal frem.

Vigtigst her, du prøvede og du fandt en skærm du er glad for, så må HDR / OLED / ØKONOMI være lige meget og ingen grund til at sammenligne mere der.
Tak.

Vil ikke kalde det en anmeldelse, bare egne tanker og erfaringer med mit behov i sigte.

Ja glemte jeg at skrive, Sony har flere indstillinger hvis man skal nørde ned i detaljerne. :)

Ja, som skrevet så er HDR ikke mig, men der er Sony bedre, da jeg prøvede det kort, OLED gad jeg også godt, må blive næste gang. 8-) Koster stadig lidt, og ja de bruger mindre power.

Er godt klar over at de fleste herinde er TV guruer og altid vælger billede frem for alt andet, men dette er også skrevet til os dødelige som overvejer noget andet som måske kan give en bedre helheds oplevelse. :D

Tak for feedback.
#255653
LG B6V OLED har før været nede i de. ca. 10.000 i 55"... så for mig er det en no brainer i den størrelse.

Jeg tænker bare om input lag ikke meget handler om vane? selvfølgelig kan det blive for meget med alt for høj input lag, det er jeg med på. men om det er 20 eller 30 ms det tvivler jeg på gør den store forskel på en controller?
#255656
Sony har ikke flere indstillinger i menuen med mindre man har gemt noget væk i SJ850 ift. de andre modeller. Faktisk har du bedre mulighed for at justere primær- og sekundærfarver fordi TV'et har CMS, hvilket Sony ikke har.
#255659
Ghidora skrev:LG B6V OLED har før været nede i de. ca. 10.000 i 55"... så for mig er det en no brainer i den størrelse.

Jeg tænker bare om input lag ikke meget handler om vane? selvfølgelig kan det blive for meget med alt for høj input lag, det er jeg med på. men om det er 20 eller 30 ms det tvivler jeg på gør den store forskel på en controller?
Så det godt med b6v men der to ting for mig. 1. Måden vi bruger vores tv, så jeg lidt bange for brun in. Samt mit vægbeslag vil ikke kunne fungere da hullerne sidder helt nede i bunden og det ville kræve ny opsætning og beslag osv. Det et lækkert tv, enig. ;)

Altid kablet controller. ;) men jeg kunne mærke en forskel fra 35 til 15 specielt i fps spil. Da jeg prøvede Forsa var det ikke så slemt igen. men ja, nogle er mere følsomme end andre på disse punkter. ;)