Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#255602
Hej.

Jeg har fornyligt anskaffet mig PHILIPS POS9002 OLED 55".

Her kan jeg så konstatere pixelering, når spillerne løber rundt på grønsværen. :((

Signalet kommer fra Yousee og her mener jeg, signalet er i HD kvalitet. Jeg har set fodbold på forskellige kanaler uden drt viser nogen forskel :s

Hvad skyldes pixelering og kan man overhovedet ikke købe et tv til at se fodbold nu til dags???

Mit gamle plasma TV i fuld HD opløsning havde jeg aldrig problemer med hvad det angår.

Jeg har ligeledes et LED tv 32", hvor jeg ikke ser pixelering, så det frustrerer, at OLED tv ikke kan undgå pixelering :-(

Er det blot mig, der har for høje forventninger?
#255606
Håber Torben's forslag hjælper. Men når det er sagt, så er det jo kendt at OLED typisk ikke ligger helt i toppen når det kommer til håndteringen af hurtige bevægelser. Skal du have det bedste inden for den kategori, så hedder det Sony LED.
#255608
Pixellering har ikke noget med håndtering af hurtige bevægelser at gøre. Det skabes af enten et dårligt signal (hvilket i så fald ville være til stede uanset om der er bevægelse eller ej), for hård kompression, eller af TV'ets software. I dette tilfælde er det mest sandsynlige sidstnævnte.
#255614
Ok...men hvis det er noget med softwaren i tv'et, kan det så også ikke være noget med evnen til at håndtere hurtige bevægelse, eller?

Anyway...erindrer da ellers at Philips OLED skulle være udmærket til at håndtere bevægelser? I hvert fald en smule bedre end LG's OLED...
#255615
Beckham skrev:Ok...men hvis det er noget med softwaren i tv'et, kan det så også ikke være noget med evnen til at håndtere hurtige bevægelse, eller?

Anyway...erindrer da ellers at Philips OLED skulle være udmærket til at håndtere bevægelser? I hvert fald en smule bedre end LG's OLED...
Jeg synes det er ret ærgerligt at se "skræmme-kampagner" fra brugere - både herinde og på Recordere - som tilsyneladende intet ved om, hvad OLED kan og ikke kan.
#255616
Beckham skrev:Ok...men hvis det er noget med softwaren i tv'et, kan det så også ikke være noget med evnen til at håndtere hurtige bevægelse, eller?

Anyway...erindrer da ellers at Philips OLED skulle være udmærket til at håndtere bevægelser? I hvert fald en smule bedre end LG's OLED...
Trådstarters problem går jo på pixellering, ikke evnen til at vise bevægelse. Kan vi ikke holde skidt og kanel for sig.
#255617
Det var nu ikke for at skræmme nogle væk fra OLED. Jeg kan såmænd sagtens se hvad OLED gør godt. Var bare en konstatering af at lige præcis det med fodbold\hurtige bevægelser er en af de kategorier hvor visse LCD tv stadigvæk er foran.