Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kennyiver
#255525
lennon skrev:Kennyiver_ Enig , 77" er vejen frem på sigt . Personligt efterlyser jeg allermest monitorløsningen m en ekstern elektronikbox . SmartTV er vel efterhånden 10 år gammel - og stadig en kluntet mørk ukendt faktor . Lad os få det ud af TV' et og over i en box . Producenterne må for min skyld også hellere end gerne spare både højtaler og remote væk . .
Jeg er ganske enig med dig med alt du skriver. En 77" monitorløsning er vejen frem 8-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#255526
Kennyiver skrev:Jeg er ganske enig med dig med alt du skriver. En 77" monitorløsning er vejen frem 8-)
Og som sidespring, så gik jeg modsat til PC, og valgte et TV på 43" i UHD, da jeg manglede det store overblik og så skrivebord, er dog i 125% skalering lige nu. På væggen ville en skærm uden tuner være helt ok, jeg har kun brugt tuner til dvbs2 engang og kun i test, resten er eksternt. Tror bare ikke vi helt er sprunget af alt-i-et vognen endnu, så de vil nok forsøge at have alle de ekstra funktioner i lang tid endnu.

Når PC verden kræver 77" , så kan man jo måske vælge deres når de findes, desværre snakkes der meget om motionflow, og det vil nogen så nok ikke undvære, når de vælger skærm lige nu på det grundlag, så monitor er nok ikke helt hvad der egentlig er målet.
Af Kennyiver
#255532
KristofferA skrev:HDMI 2.1 er måske også værd at vente på...
Hvilken funktioner som bliver mulig med hdmi 2.1 tænker du specifikt er værd at vente på? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255570
Kennyiver skrev: - during 2018, the blue fluorescent OLED emitter used in its large size OLED panels might get replaced by a blue TADF emitter made by Cynora, if Cynora's plans to be able to commercialize this emitter by the end of 2017 work out; phosphorescent materials are four times more efficient than fluorescent materials in converting electrical energy into light; red and green are already phosphorescent materials; Cynora has a financing round going on, and LG will commit some million USDs to it [2] [3]
Det her lyder ret interessant i målet om at nå potentialet i HDR.

Til gengæld tror jeg ikke, at posteren på AVforums har ret i at den nye P10 fabrik først står klar i 2020. Ikke baseret på kommentarer fra LG.Display og rapporter i de koreanske medier. Fabrikken har været under opførsel længe.
Af Kennyiver
#255580
Rasmus Larsen skrev:
Kennyiver skrev: - during 2018, the blue fluorescent OLED emitter used in its large size OLED panels might get replaced by a blue TADF emitter made by Cynora, if Cynora's plans to be able to commercialize this emitter by the end of 2017 work out; phosphorescent materials are four times more efficient than fluorescent materials in converting electrical energy into light; red and green are already phosphorescent materials; Cynora has a financing round going on, and LG will commit some million USDs to it [2] [3]
Det her lyder ret interessant i målet om at nå potentialet i HDR.

Til gengæld tror jeg ikke, at posteren på AVforums har ret i at den nye P10 fabrik først står klar i 2020. Ikke baseret på kommentarer fra LG.Display og rapporter i de koreanske medier. Fabrikken har været under opførsel længe.
Ja, men er det noget 2018 modellerne får, eller skal man vente længere endnu. Det er jo spørgsmålet. :)
Generelt synes jeg det er spændene om de kommende oled årgange, tager nogen drastiske opgraderinger, især når de rammer "nye paneler" år eller om det er mindre opdateringer for hver år. :)
Det lyder jo til at brugeren fra avforums mener at de større forbedringer kommer når de nye fabrikker kommer op og kører. Det er jo et konstant ræs :D
Jeg kan godt mærke at sidst jeg købte et nyt tv var for 5 år siden, hvor man ikke forventede at plasma skærmene forbedrede sig med kvante spring hver år, men var mindre forbedringer. man skal pludselig til at tænke på om skærmene bare er lidt fremtidssikre med hdr formater og om oled skærmenes lys output vil forbedre sig voldsomt inden for et par år. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#255581
Jeg ser ikke lysoutput som det vigtigste sted at forbedre. Ja, 1500 nits ville være pænt blæret, men de godt 700 nits, som du får nu, skal blot kunne leveres med højere APL, så et større areal kan lyses op med peak lysstyrke, så har jeg ikke et specielt behov for at få skudt øjnene yderligere i sænk. HFR og forbedringer på bevægelse ser jeg som de ting jeg hellere ville smide penge efter.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255609
Kennyiver skrev:Ja, men er det noget 2018 modellerne får, eller skal man vente længere endnu. Det er jo spørgsmålet. :)
Generelt synes jeg det er spændene om de kommende oled årgange, tager nogen drastiske opgraderinger, især når de rammer "nye paneler" år eller om det er mindre opdateringer for hver år. :)
Det lyder jo til at brugeren fra avforums mener at de større forbedringer kommer når de nye fabrikker kommer op og kører. Det er jo et konstant ræs :D
Ja, det er jo det. LG.Displays ingeniører har dog allerede sagt, at 2018 er "tick" året i deres tick-tock, så der skulle komme nyt hardware, som så igen optimeres i 2019, ligesom de gjorde det i år.

Hvad det dækker over, bliver spændende at se.

Mht. fabrikker, så er det dog værd at huske på, at disse fabrikker installeres i faser. De kan godtspyttes paneler til færdige produkter ud før de når fuld produktionskapacitet. Og med to fabrikker af forskellige generationer (10G og 8G) kan de vel nok begynde at differentiere skærmene. Nok ikke usandsynligt, at en enkelt model - sikkert topmodellen - i 2018 eller 2019 vil have et andet panel end de andre :)
Af Ludo
#264224
Nu er der ikke længe til. Er der kommet nye rygter om, hvad de nye skærme kommer til at indeholde?